اورنگی، عبدالمجید (1382). بررسی عملکرد آموزشی معلمان راهنما در مدارس ابتدایی و لزوم بازنگری در وظایف و آموزش دوباره آنان، فصلنامه نوآوری های آموزشی، 5(2):83-99.
بهارستان، جلیل (1386). بررسی نقش راهنمایان آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهر یزد در سال تحصیلی 1385-1386، فصلنامه مدرس علوم انسانی، 12(4): 97-126.
جوادی پور، محمد و محمدی، رمضانعلی (1388). ارزیابی عملکرد معلمان راهنما از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران براساس مدل جان وایلز و جوزف باندی، مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 2(3): 103-127.
خورشیدی، عباس (1390). نظارت و راهنمایی تعلیماتی، تهران: یسطرون.
سلیمانی، نادر (1396). نظارت و راهنمایی آموزشی، تهران: سنجش
عبدلی، عباس.، جوادی، یدالله و قزل ایاغ، محمد (1384). وضعیت موجود روش های نظارت و راهنمایی آموزشی از نظر دبیران دبیرستان های شهر اصفهان و مقایسه آن با وضعیت مطلوب، دانش و پژوهش در علوم تربیتی دانشگاه آزاداسلامی خوراسگان (اصفهان)، 7-8: 70-99.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش.
صادقی، سهراب.، صالحی کشکولی، محمدصالح.، رضوی، عبدالمجید.، افلاکی فرد، حسین و اسماعیلی، بهرام (1393). نیاز سنجی ارائه خدمات نظارت و راهنمایی آموزشی دبیران شهر شیراز، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(3): 183-204.
عزیزی، نعمت الله (1387). بررسی علل ناموفق بودن برنامه نظارت و راهنمایی آموزشی در مدارس ابتدایی استان کردستان، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3(4): 73-100.
فلیک، اووه (1388). درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نی
قلی قورچیان، نادر و خدیوی، اسدالله (1385). نظارت حمایتی، نظارت کلاسهای درس هزاره سوم، مجله تعلیم و تربیت، 22(2): 7-49.
کیت. ا. اچسون و مردیت دامین گال (1395). نظارت و راهنمایی تعلیماتی، ترجمه محمدرضا بهرنگی، تهران: کمال تربیت.
منتظرالظهور، فردوس (1384). بررسی نیازهای نظارتی معلمان جدیدالاستخدام در میزان پاسخگویی معلمان راهنما به این نیازها و ارائه مدل نظری جهت ارتقای کیفیت آن در دوره ابتدایی، پایان نامه دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات- تهران.
موسوی، فرانک و پاشاشریفی، حسن (1387). ارائه مدل مناسب برای بهبود وضعیت موجود نظام راهنمایی معلمان مدارس ابتدایی، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 4(1)، 109-136
نیکنامی، مصطفی (1395). نظارت و راهنمایی آموزشی، تهران: سمت
Arthura, L., Marlandb, H., Pillc, A. & Rea, T. (2006). Postgraduate ProfessionalDevelopment for teachers: motivational and inhibiting factors affecting thecompletion of awards. Journal of In-Service Education, 32(3): 201-219.
Bernard, J. M. (1979). Supervisor training: A discrimination model. Counselor Education and Supervision, 19: 60-68.
Braun, V. & Clarke, V. (2006), “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, 3(2): 77-101.
Bulunuz, N., Gurosy, E., Kesner, J. & Goktalay, S. B. (2014). The Implementation and Evaluation of a Clinical Supervision Model in Teacher Education in Turkey: Is It an Effective Method? Educational Sciences: Theory & Practice, 14(5): 1823-1833.
Creswell, J. & Plano Clark, V. L. (2007). Designing and Conducting Mixed Methods Research, London: Sage Publication Inc.
Fornell, C., Larcker, D. (1981). Evaluating Structural Equation Modeling with Unobserved Variables and Measurement Error. Journal of Marking Research, 18(1): 39-50.
Gebhard, J. G. (1990). Models of supervision: Choice in Second Language Teacher Education. Ibid.
Geeta, H. (2006). A Model of Expert Instructional Supervision, Doctor of Education, Wilmington College.
Glatthorn, A. (1992). Collegial supervision or professional partnership peer supervision, Englewood gliffs, nj: prentice-hall.
Glickman, C. D., Gordon, S. P. & Ross- Gordon. J. M. (2004). Supervision & Instructional Leadership: development approach (6th ed.). Boston: Allyn and Bacon.
Gordon, S. P. (1990). Developmental Supervision: An Exploratory Study of a Promising Model, Journal of Curriculum and Supervision, 5(4): 293-307.
Goldhammer, R. (1969). Clinical Supervision. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Haynes, R., Corey, G., & Moulton, P. (2003). Clinical supervision in the helping professions: A practical guide. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole.
Joyce, B., & Showers, B. (1988). Staff development and student achievement. New York: Longman Kyle.
King, N., & Horrocks, C. (2010). Interviews in qualitive research, London: Sage.
Lincoln, Y. & Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry, Beverly Hills, Sage.
Mayer, H. R. (2006). Learning to teach young people how to think historically: A case study of one student teachers experience. Heldref publications, Social Studies, 97 (2).
Moreno, J. M. (2007). Do the initial and the continuous teachers’ professional development sufficiently prepare teachers to understand and cope with the complexities of today and tomorrow’s education? Journal of Educational Change, 8(2): 169-173.
Oliva, Peter F. & Pawlas, W. (2004). Supervsion for Today’s Schools. Publishing, Inc.George E.
Education Development Master Plan (PIPP) 2006-2010: 'Pioneering Reform-A National Mission' was launched by the Honourable Datuk Seri.
Rochkind, J., Ott, A., Immerwahr, J. Doble, J. & Johnson, J. (2007) Lessons learned: new teachers talk about their jobs, challenges and long – range plans, Issu#3: Teaching in changing time. Washington, DC: National Comprehensive Center for Teacher Quality and Public Agenda.
Rushton, S. P. (2004). Using narrative inquiry to understand a student–teacher's practical knowledge while teaching in an inner-city school. The Urban Review, 36(1), 61-79.
Romano, M. & Gibson, P. (2006) Beginning teacher successes and struggles: An elementary teacher, reflections on the first year of teaching. Professional Educator, 28(1): 1-16.
Stoltenberg, C. D. (1981). Approaching supervision from a developmental perspective: The counselor complexity model. Journal of Counseling Psychology, 28: 59-65.
Tanner, D., Tanner, L. (1990). Supervision in education problems and practices. New York: Macmillan Publishing Com.
Thomas, T. (2008). Fixing teacher evaluation. Journal of Educational Leadership, 66(2), 32-37.
Webser, L., & Mertova, P. (2007). Using narrative inquiry as a research method: An introduction to using critical event narrative analysis in research on learning and teaching. New York: Rutledge.
Yu, W. M. (2005). An Experiential Study on the Application of Narrative Inquiry in Teacher Development in Hong Kong. University of Toronto.