نویسندگان محترم قبل از ارسال مقاله به نکته های زیر توجه فرمایید.
از بهار 1403 ارسال مقاله بر اساس چهارچوب جدید فصلنامه است لذا نویسندگان موظف هستند در زمان ارسال مقاله خود فایلهای زیر را براساس شرایط نوشته شده تدوین و از طریق سامانه نشریه (مطابق راهنمای ارائه شده) ارسال نمایند:
فایل شماره یک: فایل اصل مقاله
فایل اصل مقاله مطابق با بخشهای زیر تنظیم و ارسال شود:
فایل اصل مقاله به ترتیب در بخشهای "عنوان فارسی"، "چکیده فارسی"، "کلیدواژگان فارسی"، "مقدمه"، "روش پژوهش"، "یافتههای پژوهش"، " نتیجه گیری و بحث"، "فهرست منابع" تدوین شود.
متن فارسی با فونت B Lotus اندازه 12 و فاصله خطوط 1 و حداکثر 7500 واژه و بیشتر از 16 صفحه نباشد (حاشیه صفحات 2)؛ متن انگلیسی با فونت Times New Roman اندازه 10 و فاصله خطوط 1.15 نوشته شود. متن تایپ شده کامل و نهایی مقاله و چکیدههای آن، به صورت فایل با ساختار Word از طریق سایت فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی http: //journal.alzahra.ac.ir/ فرستاده شود.
عنوان: کوتاه و متناسب با محتوا، جدید و برگرفته از محتوای مقاله و متناسب با فرآیند تحولات علمی و پیشینه پژوهشی مرتبط باشد. عنوان مقاله بیشتر از 12 واژه نباشد.
چکیده فارسی: در 150 تا 200 واژه در یک پاراگراف بدون تیتر شامل: هدف، روش پژوهش (طرح پژوهش، جامعه، نمونه و ابزار) یافتهها و نتیجهگیری نهایی/ و پیشنهادها تهیه و تنظیم شود.
کلیدواژهها: حداکثر 5 واژه و مرتبط با موضوع مقاله به ترتیب حروف الفبا نوشته شده باشد.
مقدمه: شامل بیان مسئله، مبانی نظری و پیشینه پژوهشی با استناد به یافته های پژوهشگران بر اساس شیوۀ ( APA ) هدف ها، پرسشها یا فرضیه (های) پژوهش است.
روش پژوهش: شامل جامعه آماری، نمونه، روش نمونهگیری و روش اجرای پژوهش (طرح پژوهش، جامعه آماری، تعداد نمونه و روش نمونهگیری و شرح کامل ابزارهای اندازهگیری و ویژگیهای روانسنجی آنها) است.
یافتههای پژوهش: شامل نتایج پژوهش همراه با جدولها (حداکثر 5 جدول) و نمودارها با پیروی از راهنمای عمومی APAاست.
نتیجهگیری و بحث: تبیین نتایج و یافتهها بر اساس مبانی نظری پژوهش و مقایسه با پژوهشهای قبلی، جمع بندی از تفسیر یافتهها، نقد و تحلیل و بیان محدودیتها و پیشنهادها. نتایج و بحث باید توام ارائه گردد. نتایج مقاله با استناد به منابع علمی مستند و مرتبط با موضوع مقاله، مورد بحث و تحلیل قرار گرفته و نتایج جدید علمی و نوآوری در پژوهش به دقت و با دلایل روشن ارائه گردند. نتایج عددی یک موضوع، تنها به یک صورت (شکل یا جدول) ارائه شوند.
تعارض منافع و سپاسگزاری: در این بخش که حداکثر در چهار سطر تنظیم می شود، از اشخاص حقیقی و حقوقی که در راهنمایی یا انجام پژوهش همکاری نمودهاند یا در تأمین بودجه، امکانات و لوازم پژوهش نقش مؤثری داشتهاند، سپاسگزاری گردد.تعارض منافع نیز در یک جمله بیان شود.
فهرست منابع: محتوای مقاله کاملاً برگرفته از تمام منابعی باشد که در فهرست منابع مقاله آمده است.در منابع استفاده شده علاوه برمقاله های گذشته دور، ضرورت دارد مقالههای 5 سال اخیر هم استفاده شود.ذکر حداقل دو منبع مرتبط، از مقالههای دو سال اخیر چاپ شده فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی ضروری است.
در فهرست نیز فقط منابعی که مستقیم مطالعه شده و مطالب مقاله از آنها آمده، آورده شود. کل منابع به صورت انگلیسی نوشته شود و لازم است نویسندگان از نرم افزار EndNote و ویرایش هفتم APA استفاده نمایند. ارجاعدهی به مقالههای فارسی در فهرست منابع از طریق صفحه انگلیسی آن مقاله صورت گیرد (از ترجمه کردن عنوان مقاله، نام نشریه و ... اینگونه مقالهها بپرهیزید و مشخصات مقاله یا کتاب را همان گونه که در صفحه انگلیسی نشریه یا پشت جلد کتاب آمده، بنویسید. ) و در انتها عبارت (Text in Persian ) درج شود. لازم است برای تمام مقالهها شناسه Doi ثبت شود.
کتاب با یک نویسنده : (منصورفر، 1397، ص. 15)
دو نویسنده: در صورتی که مقاله یا کتاب دارای دو نویسنده باشد، نام خانوادگی هر دو نویسنده در متن آورده شود: (زارع و شریفی، 1396، ص. 17)
سه نویسنده و بیشتر: زمانی که مقاله یا کتاب دارای سه و بیش از سه نویسنده باشد در همان مرتبه نخست، در متن نام نویسنده اول به همراه عبارت "و همکاران" آورده میشود: (زارع و همکاران، 1396، ص. 54)
کتاب ترجمه شده: زمانی که درون متن به کتاب ترجمه شده ارجاع میشود بایستی نام نویسنده سپس تاریخ چاپ اصلی به میلادی و بعد تاریخ ترجمه به شمسی بیاید. نام مترجم در استناد درون متنی آورده نمیشود: (برنان و تارلا، 2000/1390)
برنان و تارلا (2000/1390) تاکید نمودهاند که: ...
(کرسول، 2015/1399، ص. 15)
صفحهدهی (درج شماره صفحه): برای تمام استنادهای درون متنی شماره صفحه درج شود. به جای استفاده از دو نقطه ":" از "ص" و "صص" استفاده میشود: (سجادی، 1399، ص. 25) ; (سجادی، 1399، صص. 26-25)
آیات قرآن: در متن علمی مقالههای علمی به قرآن و سایر کتابهای آسمانی هم استناد داده میشود. البته نیازی به ذکر منبع قرآن و سایر کتب آسمانی در بخش منابع نیست و تنها همین که در متن مقاله نام سوره و شماره آیه آورده شود، کافی است: (توبه،12)
نمونه استناد به کتاب: عنوان کتاب ایتالیک باشد.
Shafaei, R; Salehi, K (2017). Entertainment and game in education: Principles, theories and strategies of implementation. Soutodeh Pub. (Text in Persian).
Gee, J. P. (2015). An introduction to discourse analysis: Theory and method (2nd ed.). Psychology Press.
نمونه استناد به کتاب ترجمه شده: عنوان کتاب ایتالیک باشد.
Brennan, J; Shah, T (2000). Managing quality in higher education: an international perspective on institutional assessment and change. (K. Salehi; H. Zein Abadi; K. Parand, Translators). University Publication Center. (2000) (Text in Persian)
نمونه استناد به کتاب تالیفی با بیش از دو نویسنده: عنوان کتاب ایتالیک باشد.
Sarmad, Z; Bazargan, A; & Hejazi, A. (2008). Research methods in behavioral sciences. 15th ed. Ageh Pub. (Text in Persian)
Juffermans, K., Asfaha, Y. M., & Abdelhay, A. K. (2014). African literacies: Ideologies, scripts, education. Cambridge Scholars Publishing.
نمونه مقاله با یک نویسنده: عنوان نشریه ایتالیک باشد؛ شناسه دیجیتال (doi) برای تمام مقالهها درج شود.
Farazi, F. (2022). Predicting Academic Avoidance Based on the Meaning of Education, Academic Self-Efficacy and Academic Stressors. The Journal of New Thoughts on Education, 18(1), 33-46. doi: 10.22051/jontoe.2021.32463.3111 (Text in Persian)
نمونه مقاله با دو نویسنده: عنوان نشریه ایتالیک باشد؛ شناسه دیجیتال (doi) برای تمام مقالهها درج شود.
Abedi Ghadi, A., & Salehi, K. (2022). School for Children: A Phenomenological Study. The Journal of New Thoughts on Education, 18(2), 53-85. doi: 10.22051/jontoe.2021.27899.2811 (Text in Persian)
نمونه مقاله با بیش از دو نویسنده: عنوان نشریه ایتالیک باشد؛ شناسه دیجیتال (doi) برای تمام مقالات درج شود.
Zivari Rahman, M., Salehi, K., Khodaie, E., Moghadamzadeh, A., & Hakimzadeh, R. (2022). Pathology of Scholastic Aptitude Search in Iran (Systematic Review of Literature in the Last Three Decades). Educational Measurement and Evaluation Studies, 12(39), 7-36. doi: 10.22034/emes.2022.547411.2346 (Text in Persian)
نمونه مقاله منتشر شده در همایش: عنوان مقاله ایتالیک باشد.
Daraee, M., Salehi, K., & Fakhr, M. (2016). Comparison of social skills between students in ordinary and talented schools. In Selection & Peer-review under responsibility of the Conference Organization Committee (hal. 513-521). European: ICEEPSY (Vol. 2016, p. 7th).
نمونه پایاننامه و رساله منتشر نشده: لازم است عنوان رساله یا پایاننامه ایتالیک باشد.
Zivari Rahman, M. (1401). Preparation and standardization of the academic aptitude test of ninth grade high school students based on TPS. Ph.D thesis in the field of measurement, University of Tehran, Iran. (Text in Persian)
رساله یا پایاننامه در یک پایگاه دادهها:لازم است عنوان رساله یا پایاننامه ایتالیک باشد.
Pflieger, J. C. (2009). Adolescents' parent and peer relations and romantic outcomes in young adulthood (Doctoral dissertation). ProQuest Dissertations and Theses Global.
یک فصل (Chapter) منتشر شده در یک کتاب یا دایرالمعارف:
Smith, J. D., & Johnson, K. L. (2019). The history of psychology. In S. Davis & M. Johnson (Eds.), Advances in Psychology (pp. 25-42). Springer.
منابع قابل دسترس از طریق شبکه جهانی وب یا منابع الکترونیکی
فایل شماره دو: مشخصات نویسندگان
دانلود فایل "مشخصات نویسندگان"
کلیه مشخصات نویسندگان اعم از نام و نام خانوادگی (به فارسی و انگلیسی)، کد ارکید (برای تمامی نویسندگان)، پست الکترونیکی (در دسترس)، شماره تماس (تلفن همراه در دسترس)، وابستگی سازمانی (به فارسی و انگلیسی) برای تمامی نویسندگان در این فایل ثبت خواهد شد. اطلاعات ثبت شده در این فایل با اطلاعات ثبت شده در سامانه نشریه مطابقت داشته باشد.
** منظور از وابستگی سازمان، افیلیشن دانشگاهی نویسندگان است، لازم است نویسندگان وابستگی سازمانی خود را به فارسی و انگلیسی مطابق با هم درفایلهایی که این مورد درخواست شده است به صورت یکسان و به فرمت:" مرتبه علمی، گروه آموزشی، دانشکده، دانشگاه، شهر، کشور" که مورد تایید دانشگاه است؛ ثبت نمایند.
** مشخصات تمام نویسندگان باید در سامانه نشریه ثبت شود.
** وابستگی سازمانی نویسندگان به هیچ عنوان پس از انتشار و یا پذیرش مقاله ویرایش نخواهد شد.
تعداد و ردیف نویسندگان مقاله به همان صورتی که در نسخه اولیه و زمان ارائه به دفتر مجله مشخص شده، مورد قبول است و تقاضای حذف یا تغییر در ترتیب اسامی نویسندگان فقط قبل از داوری نهایی و با درخواست کتبی تمامی نویسندگان و اعلام علت امر قابل بررسی است.
فایل شماره سه: گزارش مشابهت یابی از پایگاه سمیم نور
نویسندگان موظف هستند گزارش مشابهت یابی مقاله خود را از پایگاه سمیم نور دریافت و ارسال نمایند.
**درصد مشابهت باید زیر 20 درصد باشد.
فایل شماره چهار و پنج: فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع
نویسندگان موظف هستند دو فرم تعهد اخلاقی و تعارض منافع موجود در سایت نشریه را تکمیل و ارسال نمایند.
مسئولیت هر مقاله از نظر علمی، ترتیب اسامی و پیگیری به عهده نویسنده مسئول آن خواهد بود. نویسنده مسئول باید تعهدنامه ارسال مقاله را از تارنمای مجله دریافت و پس از اخذ امضای تمامی نویسندگان ارسال نماید.
فایل شماره شش و هفت: چکیده بلند انگلیسی و گواهی ویرایش شرکت کانون ویرایش ایرانیان
پس از تایید مقاله ارسالی توسط داوران، مقاله برای دریافت چکیده بلند انگلیسی به نویسنده ارجاع داده خواهد شد. (به نمودار فرایند پذیرش مقاله مراجعه شود).
پس از تدوین چکیده لازم است آن را برای ویرایش به رایانامه شرکت کانون ویرایش ایرانیان ارسال و پس از ویرایش همراه با گواهی شرکت ارسال نمایید.
ارائه گواهی ویرایش شرکت کانون ویرایش ایرانیان برای پذیرش نهایی مقالهها الزامی است. (چکیده کوتاه انگلیسی و واژگان کلیدی انگلیسی در فایل چکیده بلند انگلیسی ثبت و توسط کانون ویرایش میشود.)
عنوان انگلیسی، چکیده کوتاه انگلیسی، واژگان کلیدی انگلیسی مندرج در چکیده بلند انگلیسی ویرایش شده توسط شرکت کانون ویرایش ایرانیان در اخرین مرحله(پس از تایید داوران) در سامانه ثبت خواهد شد.