ابراهیمیثانی، ابراهیم؛ ابراهیمیثانی، نیما و ابراهیمیثانی، نازنین (1393). تأثیر آموزش مهارت های زندگی در افزایش عزت نفس و سلامت عمومی دانشجویان. فصلنامه دانش انتظامی خراسان شمالی، 2، 7-20.
ارزندهفر، علی و اصغریابراهیمآباد، محمدجواد (1392). بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر افزایش عزت نفس دانشآموزان با مشکل بینایی. پژوهش های روانشناسی بالینی و مشاوره، 3(1)، 147-161.
اسدی، الهه؛ جاویدی، حجت الله و قاسمی، نوشاد (1394). رابطه تعارض والد-نوجوان، تابآوری با مشکلات روانشناختی نوجوانان مقطع دوم و سوم راهنمایی در مناطق چهارگانه ی آموزش و پرورش شهر شیراز. مطالعات روانشناختی، 11(1)، 75-96.
ترکاشوند، رویا؛ کرمانشاهی، سیما و آزادفلاح، پرویز (1389). تأثیر گروه درمانی آموزشی بر میزان عزت نفس دختران نوجوان. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان، 3، 30-34.
حسن زاده، رمضان و ایمانی فر، پریسا. (1394). رابطه خلاقیت و عزت نفس با پیشرفت تحصیلی نوجوانان و جوانان. مجله تخصصی جامعه شناسی، 1(2)، 55-65.
حسین لو ،سکینه(1393). بررسی رابطه بحران هویت و تعارض با پدر و مادر در دانش آموزان دختر. اولین کنگره ملی روان شناسی خانواده گامی در ترسیم الگوی مطلوب خانواده. www.civilica.com.
حقیقی، جمال؛ موسوی، محمد؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز و بشلیده، کیومرث (1385). بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روانی و عزت نفس دانشآموزان دختر سال اول مقطع متوسطه. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 13(1)، 61-78.
خیرخواه، معصومه؛ مکاری، هدی؛ نیسانی سامانی، لیلا و حسینی، آغافاطمه (1392). ارتباط اضطراب و عزیت نفس در دختران نوجوان. مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علئوم پزشکی ایران، 26(83)، 19-29.
خدابخشی کولایی،آناهیتا؛ برقی خامنه ، شهرزاد، مجرب، مرجان و خطیبان ، مهناز(1396). اثربخشی آموزش گروهی بهداشت بلوغ به مادران بر تعارضات والد- فرزندی مادران و کنترل هیجانات دختران نوجوان آنها. مجله آموزش و سلامت جامعه .4(2).
رضایی، الهام؛ ملک پور، مختار و عریضی، حمیدرضا (1388). بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر میزان استرس و شیوههای مقابله با استرس نوجوانان مرکز شبه خانواده. فصلنامه دانشور رفتار، 16(34)، 21-28.
رفاهی، ژاله (1387). آموزش مهارت های زندگی راهکار پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نوجوانان. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 1(2)، 131-146.
زارع، ناصر؛ منصوری پور، زهرا و منصوری پور، لیلا (1394). نقش عزت نفس در عملکرد اجتماعی نوجوانان و راهکارهای تقویت آن. اولین همایش ملی مطالعات و تحقیقات نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی ایران.
سهرابی،رقیه؛محمدی،اکبر و ارفعی، اصغر(1390). اثر بخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سبک مقابله ای نوجوانان دختر. مجله زن ومطالعات خانواده ،4(13)، 59-45.
شریعتی، سحر و امامی پور، سوزان (1393). نقش واسطه ایی تعارض والدین-نوجوان در رابطه سبکهای فرزندپروری ادراک شده و ابعاد ابراز خشم. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز.
شکرکن، حسین؛ نیسی، عبدالکاظم؛ سپهوند، اسفندیار (1391). مقایسه هیجان خواهی، عزت نفس، جو عاطفی خانواده و وضعیت اجتماعی-اقتصادی در نوجوانان پسر. مجله دست آوردهای روان شناختی، 1، 105–124.
صادقی، محمد؛ علی پور، احمد؛ عابدی، احمد و قاسمی، نظام الدین (1391). تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر ابعاد کیفیت زندگی ایتام نوجوان. فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 13(49)، 235-249.
فتی، لیلا و موتایی، فاطمه (1388). مهارت های زندگی برای دانشجویان. کتابچه مدرس. سازمان بهزیستی کشور.
فرزادی، فاطمه؛ فرامرزی، حمید و اشکی، حسن (1394). بررسی تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس، سازگاری و همدلی دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان های شهر اهواز. همایش بین المللی روانشناسی و فرهنگ زندگی، استانبول، موسسه سفیران فرهنگی مبین.
فروتنبقا، پریسا؛ نظامی، ماندانا؛ سلطانینژاد، امیر؛ اسکندری، حامد و منظری توکلی، وحید (1394). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر عزت نفس و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان پسر مقطع اول متوسطه. فصلنامه پژوهش های کاربردی روانشناختی، 6(3)، 61-72.
قاسمی یزدآبادی، مریم؛اسماعیلی ، معصومه و کلانتر کوشه، سیدمحمد(1395). بررسی اثربخشی آموزش الگوی روابط کلامی بر کاهش تعارضات مادر- دختر مبتنی بر آیات قرآن کریم.فصلنامه فرهنگی- تربیتی زنان و خانواده. سال دهم (34).
مالمیر، مرتضی و شمس اسفندآباد، حسن (1395). بررسی اثرگذاری عزت نفس بر شادکامی و رضایت دانش اموزان مقطع اول دبیرستان شهر همدان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز.
میرزایی، مهدی؛ رجایی، نرگس؛ رضایی، فرشته؛ حسن پور، سمیرا؛ پیروزه، راضیه و بابایی، محسن (1391). مقایسه عزت نفس، منبع کنترل و رابطه آن ها با وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(1)، 58-70.
مرادی، امید؛ عارفی، مختار و محسنزاده، فرشاد (1388). تعارضات والـد- فرزنـد و سـلامت روانشناختی دردانشجویان. مجموعـه مقـالات همـایش سـلامت روانشـناختی. کرمانشـاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه.
مرادی، امید و ثناییذاکر، باقر (1385). بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های حل مساله بر تعارضات والد - فرزند در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران. پژوهش های مشاوره، 5(20)، 23-38.
نصیری، محمود؛ تفاق، محمدرضا، مقصودی ، جهانگیر و حسن زاده ، اکبر(1380). بررسی مقایسه ای مشکلات ارتباطی نوجوانان با والدین از دیدگاه نوجوانان و والدین در دبیرستانهای منتخب دولتی شهر اصفهان. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد. 3(2).38-31.
وندر، زندن؛جیمز، دبلیو(1376). روان شناسی رشد. ترجمه حمزه گنجی . انتشارات بعثت ، تهران.135
Allison,B.N.&Schultz,J.B.(2009).Parent – adolescent conflict in early adolescence. Adolescence,39,101-119.
Barry, C. T., McDougall, K. H., Anderson, A. C., & Bindon, A. L. (2018). Global and contingent self-esteem as moderators in the relations between adolescent narcissism, callous-unemotional traits, and aggression. Personality and Individual Differences, 123, 1-5.
Bayoglu, A. S., & Ozmete, E. (2009). Parent-young adult conflict: A measurement on frequency and intensity of conflict issues, The Journal of International Social Research, 2, 313-322.
Coopersmith, S. (1981). The antecedents of self-esteem. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press (Original work published).
Droogenbroeck, F. V., Spruyt, B., & Keppens, G. (2018). Gender differences in mental health problems among adolescents and the role of social support: results from the Belgian health interview surveys 2008 and 2013. BioMed Central Psychiatry, 18(6), 14-23.
Harris, M. A., Wetzel, E., Robins, R. W., Donnellan, M. B., & Trzesniewski, K. H. (2018). The Development of Global and Domain Self-Esteem from Ages 10 to 16 for Mexican-Origin Youth. International Journal of Behavioral Development, 42(1), 4-16.
Heard, D. (2012). Attachment Therapy with Adolescents and Adults. London: Routledge.
Hutteman, R., Nestler, S., Wagner, J., & Egloff. B. (2015). Wherever I may roam: processes of self-esteem development from adolescence to emerging adulthood in the context of international student exchange. Journal of Research in Personality, 46(6), 634-645.
Javanbakht, M., Ziaee, S.A., Homam, S. M., & Rahnama, A. (2010). Effect of Ramadan fasting on self-esteem and mental health of students. Journal of Fundamentals of Mental Health, 11(4), 266-73.
Kennedy, B., Ruoqing, C., Valdimarsdottir, U., Montgomery, S., Fang, F., & Fall, K. (2018). Childhood Bereavement and Increased Sensitivity to Stress in Late Adolescence. Retrieved from http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:oru:diva-64312
Kumar, A., & Seth, M. (2018) Life Skills Development of Marginalized Youth Through the Peer Mentoring Model. In: Kumar P. (eds) Exploring Dynamic Mentoring Models in India. Palgrave Macmillan, Cham.
Mackie, M., & Smith, R. (2007). Social psychology. New York: Psychology press.
Marquis, W. A., Noroña, A. N., & Baker, B. L. (2017). Developmental delay and emotion dysregulation: Predicting parent–child conflict across early to middle childhood. Journal of Family Psychology, 31(3), 327-335.
McCormick, C. B., & Scherer, D. G. (2018). Child and adolescent development for educators, second edition. New York: Guilford.
Missotten, L. C., Luyckx, K., Branje, S., & Petegem, S. V. (2018). Adolescents’ Conflict Management Styles with Mothers: Longitudinal Associations with Parenting and Reactance. Journal of Youth and Adolescence, 42(7), 260-274.
Oshri, A., Carlson, M. W., Kwon, J. A., Zeichner, A., & Wickrama, K. K. A. S. (2017). Developmental Growth Trajectories of Self-Esteem in Adolescence: Associations with Child Neglect and Drug Use and Abuse in Young Adulthood. Journal of Youth and Adolescence, 46(1), 151-164.
Pick, S., Givudan, M., & Poortinga, V. H. (2003). Sexuality and life skills education: A multistrategy intervention in Mexico. Journal of American Psychologist, 58, 230-234.
Tuttle, J. (2006). Adolescent life skills training for high risk teens: results of group intervention study. Journal of Pediatric Health Yadva, P., Iqbal N. (2009). Impact of life skill training on self-esteem, adjustment and empathy among adolescents. Journal of the Indian Academy of Applied Psychology, 35, 61-70.
Yadav, P., & Iqbal, N. (2009). Impact of life skill training on self-esteem, adjustment and empathy among adolescents. Journal of Indian Academy of Applied Psychology, 35, 61-70.