قرآن کریم، ترجمة آیت الله مکارم شیرازی، مشهد: آستان قدس رضوی، 1386.
اعتصامی، محمد مهدی (1389). کتاب معلم (راهنمای تدریس) دین و زندگی سال دوم آموزش متوسطه. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
اعتصامی، محمد مهدی و جوارشکیان، عباس (1389). کتاب معلم (راهنمای تدریس) دین و زندگی سال اول آموزش متوسطه. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
اعتصامی، محمد مهدی و جوارشکیان، عباس (1390). کتاب معلم (راهنمای تدریس) دین و زندگی سال سوم آموزش متوسطه. تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
اعتصامی، محمد مهدی و سوزنچی، حسین (1391). کتاب معلم (راهنمای تدریس) دین و زندگی سال چهارم آموزش متوسطه. تهران: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
امین پور، فاطمه و امین پور، معصومه (1392). آداب گفتاری حاکم بر سبک زندگی اسلامی. ماهنامه معرفت. شماره185. 56- 43.
بیابانگرد، اسماعیل (1384). روشهای تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران: دوران.
حسن زاده، رمضان (1382). نقش و کارکرد نهادهای آموزشی در انتقال ارزشهای اجتماعی- فرهنگی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. سال اول، شماره4. 64- 49.
خطیبی، حسین و ساجدی، ابوالفضل (1392). مروری بر شاخصهای سبک زندگی اسلامی. ماهنامه معرفت. شماره 185. 25- 13.
دهقانیان، حمید و پوریانی، محمدحسین (1392). بررسی ابعاد و مؤلّفههای سبک زندگی ایرانی– اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری. مجموعه مقالات همایش تربیت فرهنگی و مدیریت سبک زندگی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده.
دیبایی صابر، محسن.، جعفری ثانی، حسین و آیتی، محسن (1389). میزان درگیری برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی(پایه سوم و چهارم) با مهارتهای سواد خواندن بر اساس مطالعه بین المللی پرلز. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. سال نهم. شماره 36. 49- 29.
رئیس دانا، فرخ لقا (1374). تحقیق و بررسی محتوای برنامه درسی ریاضی دوره راهنمایی. فصلنامه تعلیم و تربیت. شمارة 21 ، 106-86.
روزنانی، هاشم (1381). اسلامی کردن برنامه آموزشی و تحصیلی. ترجمه سوسن کشاورز. فصلنامة حوزه و دانشگاه. سال نهم. شماره32 . 110- 87.
رهنما، اکبر (1384). بررسی ویژگیهای انسان مطلوب در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران. مؤسسة پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
شریفی، احمدحسین (1391). همیشه بهار، اخلاق و سبک زندگی اسلامی. قم: معارف.
صباحی زاده، محبوبه.، علی پور، یعقوب و عبادی، حسین (1392). بررسی میزان توجه به مؤلّفههای سبک زندگی اسلامی در برنامه درسی کتب جدید التألیف پایة ششم دوره دبستان. مجموعه مقالات همایش تربیت فرهنگی و مدیریت سبک زندگی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده.
صالحی عمران، ابراهیم.، هاشمی، سهیلا و ایران نژاد، منصوره (1391). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره آموزش ابتدایی بر اساس مؤلّفههای شادکامی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، سال یازدهم، شمارة 44. 164- 141.
طباطبایی، محمدحسین (1364). تفسیر المیزان فی تفسیر القرآن. ترجمه محمدباقر موسوی همدانی. تهران: بنیاد علمی و فکری علامه طباطبایی.
طبرسی، فضل بن حسن (1372). مجمع البیان فی تفسیرالقرآن. تهران: ناصرخسرو.
طیب، سید عبدالحسین (1378). اطیب البیان فی تفسیر القرآن. تهران: اسلام.
فیضی، مجتبی (1392). درآمدی بر سبک زندگی اسلامی. ماهنامه معرفت. شمارة 185. 42- 27.
کجباف، محمد باقر.، سجادیان، پریناز.، کاویانی، محمد و انوری، حسن (1390). رابطة سبک زندگی اسلامی با شادکامی در رضایت از زندگی دانشجویان شهر اصفهان. فصلنامه روان شناسی و دین. سال چهارم. شماره 16. 74- 61.
کلبعلی، ایراندخت (1384). محتوای کتابهای تعلیمات دینی، اجتماعی و ادبیات فارسی در رابطه با آَشناسازیدانشآموزان با ارزشهای اسلامی و ایرانی. گزارش پژوهش شورای عالی انقلاب فرهنگی.
ماهروزاده، طیبه و عباسی، منصوره (1391). مدرسه زندگی: ماهیت و چگونگی آن. فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی. سال هشتم، شماره 29. 170 – 147.
مرزوقی، رحمت الله (1387). سیمای مهدویت در برنامههای آموزشی مدارس: رویکردی به فلسفه تربیتی انتظار. دو فصلنامه تربیت اسلامی، سال سوم، شماره 7. 137 – 127.
مصباح، محمدتقی (1392). سبک زندگی اسلامی، ضرورتها و کاستیها. ماهنامه معرفت. شماره 185. 12- 5.
مکارم شیرازی، ناصر (1382). تفسیر نمونه. جلد 22. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
ملکی، حسن (1389). برنامهریزی درسی(راهنمای عمل). مشهد: پیام اندیشه.
موسی پور، نعمت الله (1382). تحولات برنامة درسی آموزش دینی دورة ابتدایی. دانش. سال دهم. شماره 3. 81-69.
مهدوی کنی، محمد سعید (1387). دین و سبک زندگی. تهران: دانشگاه امام صادق(علیه السّلام).
مهدوی کنی، محمدسعید (1386). مفهوم سبک زندگی و گستره آن در علوم اجتماعی. فصل نامه تحقیقات فرهنگی. سال اول. شماره 1. 230- 199.
مهرمحمدی، محمود و صمدی، پروین (1382). بازنگری در الگوی آموزش دینی جوانان و نوجوانان در دوره تحصیلی متوسطه. فصلنامة نوآوریهای آموزشی. سال دوم. شماره 3. 43- 9.
میرعارفیان، فاطمه (1386). نقد و ارزیابی محتوای کتاب درسی دین و زندگی سال سوم دبیرستان (با تأکید بر برنامة درسی). فصلنامة اندیشههای نوین تربیتی. سال سوم، شماره 1 و2. 119 – 87.
نجفی، حسن.، رهنما، اکبر و فرمهینی فراهانی، محسن (1392). راهکارهای کاربردی سازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده؛ برگرفته از احادیث. فصلنامه تربیت تبلیغی، سال اول، شماره 1. 167 – 143.
نوریان، محمد (1389). تحلیل برنامه درسی دوره ابتدایی ایران. تهران: گویش نو.
یارمحمدیان، محمد حسین (1381). اصول برنامهریزی درسی. تهران: یادواره کتاب.
American Psychological Association (APA) (2008). media online Etymology Dictionary. From Dictionary. Com. Website: http: // dictionary refrence. Com.
Coleman, G. A (2006). Healthy and Balanced Living Curriculum Framework. New Zealand: DTLPS Publications.
Groiss, Arnin & Nethanel Toobian (2006). The Attitude to The other and to peace in Iranian School Book and Teachers Guudes Downlo Center for Monitoring the Impact of peace, Study Downloadable from: http://www.Edume. Org.
Hyler, E. & Hyler, L (2014). Lifestyles: Past, Present, Future. A Unit to Integrate Economics in the Junior High Classroom. This record was imported from ERIC on March 21.
Midgley, C. & Anderman, E, L (2003). Differences between elementary and middle school teachers and students. Journal of Early Adolescence, 15, 113-126.
Niemi, H. G. & J. Junn (1993). Civic Sources and Political Knowledge Of School: Seniors , Paper Presented at The Annual Meeting Of American Political Science Association ,Washington ,DC, September2 .
Ornestein, A. C .Hunkins, (1993). F. P, Curriculum:Foundations, principles, and issues. (Second Ed), Massachusetts, Allyn and Bacon.
Ryba, R (1997). Education, Democracy and Development: An International Perspective, Kluwer American Publishers, Dordrecht, Boston and London.
SATC (2007). Iranian Textbooks: Content and Context, Research Report, www. Fas. Org/irp/dni/ose/Iran text.
Tania, L (2008). Smart Living: Lifestyle Media and Popular Expertise. Peter Lang Publishing.
Unesco, (2005). A Comprehensive Strategy for Textbooks and learning Materials, UNESCO, Paris.