اساسنامه دانشگاه فرهنگیان (1391). معاونت آموزشی و پژوهشی. چاپ دانشگاه فرهنگیان.
بازرگان، عباس؛ میرکمالی، سیدمحمد؛ نادری، ابوالقاسم (1385). طرح گزارش ارزیابی درونی گروه مدیریت و برنامه ریزی آموزشی. وزارت علوم و تحقیقات. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی. دانشگاه تهران.
ترکزاده، جعفر (1388). شناسایی و تحلیل چالشهای توسعه مدیریت اسلامی یک الگوی سیستمی. راهبرد یاس. شماره 19، صص 131-146.
تقوی قره بلاغ، حسین (1393). الگوی توسعه حرفهای دانشجویان مقطع دکتری رشته های علوم تربیتی. پایاننامه دکترای تخصصی دانشگاه علامه طباطبایی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
حیات، علی اصغر؛ عبدالهی، بیژن؛ زین آبادی، حسن رضا؛ آراسته، حمیدرضا (1394). مطالعه ی کیفی نیازها و روشهای توسعه ی حرفهای مدیران مدارس. مطالعات آموزش و یادگیری. مقاله 3، دوره 7، شماره 2، زمستان 1394، صفحه 41-62.
سند تحول بنیادین نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران در افق چشم انداز (1390). تهران دبیرخانه شورای عالی آموزشوپرورش.
سهرابی، مریم (1390). ارزیابی شایستگیها، مهارتها و تواناییهای مدیران آموزشی در هر سه مقطع تحصیلی آموزشوپرورش شهرستان ممسنی از دیدگاه مدیران و کارکنان آموزشی. پایاننامه. کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
عبدالهی، بیژن؛ قدیمی، فرهاد (1393). ارزیابی کیفیت ابعاد فردی، اقتصادی، اجتماعی و علمی دانشآموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی. پژوهش در آموزش علوم دریایی. دوره 1، شماره 2، زمستان 1393، صفحه 31-51
علاقه بند، علی (1393). مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی. چاپ بیست و پنجم (ویراست ششم). انتشارات روان.
فرزانه، محمد؛ پورکریمی، جواد؛ نوروزی، میترا (1394). طراحی الگوی صلاحیتهای حرفهای مدیران مدارس متوسطه. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی. 2(4). صص 151-166.
قنبری، سیروس؛ محمدی، بهرام (1395). الگوی توسعه حرفهای مدیران مدارس دوره متوسطه: یک تحقیق کیفی. مدیریت مدرسه. مقاله 7، دوره 4، شماره 2، پاییز و زمستان 1395، صفحه 123-143
موسی خانی، محمد؛ حسنقلی پور، طهمورث؛ وظیفه، زهرا (1392). ارائه مدل تبیین رابطه فرایندهای مدیریت دانش با توسعه منابع انسانی در آموزش عالی. پژوهش های مدیریت عمومی. مقاله 3، دوره 6، شماره 22، زمستان 1392، صفحه 49-70
نصیری ولیک بنی، فخر السادات؛ قنبری، سیروس؛ سرچهانی، زهرا (1395). کاوش بالندگی مدیران مدارس، نظریه ای داده بنیاد. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. مقاله 2، دوره 7، شماره 28، زمستان 1395، صفحه 1-26.
Abu Dhobi Education Council (2013). Professional qualifications for principals. Available in http://www.unrwa.org/sites/default/files/adec
Alabama State Department of Education (ALSDE).Alabama standards for effective professional development (2013). Alabama Department of Education «educate/lead Alabama« available at http:// alex.state.al.us/leadership.
Amira, R. (2010). teaching and learning styles in higher education institutions: do they match? Social and Behavioral Science, 680-684.
Australian Institute for Teaching and School Leadership (2011).Australian Professional Standard for Principals. Available in
www.aitsl.edu.au.
British Columbia Principals’ & Vice-Principals’ Association(2013). Leadership Standards for
Ibukun, W. O., Oyewole, B. K., & Abe, T. O. (2011). Personality characteristics and principal leadership effectiveness in Ekiti State, Nigeria. International Journal of Leadership Studies, 6(2), 246-262.
Kanokorn, S., Pongtorn, P., & Ngang, T. K. (2014). Collaborative action professional development of school principals. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 77-81.
Klostermann, B. K., Pareja, A. S., Hart, H., White, B. R., & Huynh, M. H. (2015). Restructuring Principal Preparation in Illinois: Perspectives on Implementation Successes, Challenges, and Future Outlook. IERC 2015-3. Illinois Education Research Council.
Ng, S. W., & Kenneth Chan, T. M. (2014). Continuing professional development for middle leaders in primary schools in Hong Kong. Journal of Educational Administration, 52(6), 869-886.
Organization for Economic Co-operation and Development (2013). Learning Standards, Teaching Standards and Standards for School Principals: A Comparative Study ”, OECD Education Working Papers, No. 99, OECD Publishing. http://dx.doi.org/ 2/21.2212k2tsjqtp91ven
Reston, V.A. (2015). National Policy Board for Educational Administration. Professional Standards for Educational Leaders. American Association of Colleges of Teacher Education.
Turabik, T., Baskan, G. A., & Koçak, S. (2014). Certain Developed Countries’ School Manager Training Models and in the Light of these Models Suggestions for Turkey's School Manager Training. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 131, 236-243.
Wong, K. L., Tan, P. S. H., Ng, Y. K., & Fong, C. Y. (2013). The role of HRM in enhancing organizational performance. Human Resource Management Research, 3(1), 11-15.