آمالی، شهره (1373). مقایسۀ میزان کارایی روش جرأتآموزی و روش جرأتآموزی توأم با بازسازی شناختی بر روی برخی از نوجوانان مظطرب اجتماعی. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران.
پاییزی، مریم.، شهرآرای، مهرناز.، فرزاد، ولیالله و صفایی، پریوش (1386). بررسی اثربخشی آموزش ابرازوجود بر شادکامیو پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایۀ دوم رشته علوم تجربی دبیرستانهای تهران. مطالعات روانشناختی، 3(4): 43-25.
حکمی، سارا و شکری، امید (1394). رابطۀ بین جهتگیریهای هدف پیشرفت و بهزیستی تحصیلی: الگوی اثرات میانجیگر هیجانات پیشرفت، فصلنامه مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5(11): 65- 31.
خجسته، شهلا و ابوالمعالی، خدیجه (1394). اثربخشی آموزش جرأتورزی بر پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی، مجموعه مقالات اولین همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت، 44-41.
ربیعی، لیلی.، اسلامی، احمد علی.، مسعودی، رضا و سلحشوری، آرش (1391). ارزیابی اثربخشی برنامه جرأتورزی بر میزان استرس، اضطراب و افسردگی دانشآموزان دبیرستانی، مجله تحقیقات نظام سلامت، 8(5): 856- 844.
صمدی، یاور (1390). تأثیر آموزش مهارتهای جرأتورزی تحصیلی در ارتقاء عملکرد تحصیلی، تقویت تفکّر انتقادی و کاهش اضطراب امتحان دانشجویان پیامنور در اردبیل، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیامنور اردبیل.
غباریبناب، باقر و حجازی، مسعود (1386). رابطه جرأتورزی و عزّت نفس با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش و عادی، پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، 7(3): 316-299.
قدمپور، عزتاله.، یوسفوند، لیلا و رادمهر، پروانه (1395). تأثیر آموزش برنامه جرأتورزی بر میزان تفکّر انتقادی(خلّاقیّت، بالندگی، تعهد) در دانشآموزان دختر پایۀ دوم دورۀ متوسطه اول شهر خرمآباد. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 6(2): 1-18.
کمری، فردوس (1391). بررسی اثر آموزش مهارت جرأتورزی بر پیشرفت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمیتهران.
کیخایفرزانه، محمدمجتبی (1390). اثربخشی آموزش گروهی ابراز وجود بر اضطراب اجتماعی، پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان، روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامیواحد تنکابن، 2(1): 116-103.
مهنا، سعید و طالعپسند، سیاوش (1395). رابطه بین حمایتهای محیطی و خودآگاهی هیجانی با درگیری تحصیلی: نقش میانجی بهزیستی تحصیلی، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 16(4): 42-31.
یاسمینژاد، پریسا.، طاهری، مرضیه.، گلمحمدیان، محسن و احدی، حسن (1392). رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران. پژوهشهای آموزش و یادگیری(دانشور رفتار)، 2(3): 338- 325.
Amali, Sh. (1994). Comparison of the effectiveness of the method of assertiveness and the method of covetous learning with some cohesive social teens. MA thesis, Tehran: Iran University of Medical Sciences (Text in Persion)
Aschen, S. R. (1997). Assertive training therapy in psychiatric milieus. Journal Archive of psychiatric nursing, 11(1): 46- 51.
Belfi, B., Goos, M., Fraine, B. D., and Damme, J. V. (2012). The effect of class composition by gender and ability on secondary school students school well-being and academic self-concept: A literature review, Journal Educational Research Review, 7(1): 62- 74.
Camry, F. (2012). The Effect of Teaching Dirty Skill Training on Academic Achievement and Academic Self-Efficacy, MA Thesis, Kharazmi University of Tehran (Text in Persion)
Diner, E., Oishi, S., and Lucasc, RE. (2003). Personality, culture and subjective well- being: Emotional and cognitive Evalutionsof life, Annual Review of psychology. Journal Psychology, 54: 403- 425.
Engels, N., Aelterman, A., Vanpetegem, K., and Schepens, A. (2004). Factors which influence the well- being of pupils in Flemish secondary school. Journal Educational studies, 30(29): 127- 43.
Forneris, T., Danish, S. J. and Scott, D. L. (2007). Setting goals, solving problems, and seeking social support: developing adolescents abilities through a life skills program. Journal Adolessence, 42(165): 103- 14.
Ghobari Bonab, B., and Hejazi, M. (2007). The relationship between self-esteem and self-esteem with academic achievement in gifted and normal students. Journal Research in the Field of Exceptional Children, 7(3): 299-316 (Text in Persion).
Hakami, S. and Shokri,, A. (2015). The Relationship between the Objectives of Achievement Goal and Educational Well-being: The Impact Pattern of Progressive Excitement Mediators, Quarterly Journal of Measuring and Educational Evaluation, 5(11): 31-65 (Text in Persion).
Heriot, S. and Pritchard, M. (2004). Reciprocal Inhibition as the main basis of psychotherapeutic effects by Joseph wolpe(1954). Journal Clinical child psychology & psychiatry, 9: 297- 308.
Khojasteh, Sh. and Abol-Majali, Kh. (2015). The Effectiveness of Teaching Deregulation on Academic Achievement and Social Skills, Proceedings of the First National Conference on Literacy and Health Promotion, 41-44 (Text in Persion).
Kiykh Farzaneh, M. M. (2011). The Effectiveness of Group Exercise Therapy Training on Social Anxiety, Academic Achievement and Social Skills of Students, Educational Psychology, Journal Tonekabon Islamic Azad University, 2(1):103-116 (Text in Persion).
Meera, K. and Dustin, N. (2013). Self-efficacy and academic achievement: Why do implicit beliefs, goals, and effort regulation matter? Learning and Individual Differences, 25:67-72.
Mohana, S. and Talepasand, S. (2016). Relationship between environmental protection and emotional self-awareness with educational conflict: Mediating role of educational well-being, Iranian Journal of Medical Education, 16(4): 31-42 (Text in Persion).
Paeizi, M., Shahrarai, M., Farzad, V.A. and Safai, P. (2007). The Effectiveness of Existing Education on the Happiness and Academic Achievement of Secondary School Students of Tehran Secondary School of Empirical Sciences. Journal Psychological Studies, 3(4): 25-43 (Text in Persion).
Pietarinen, J., Soini, T. and Pyhalto, K. (2014). Studentsemotionl and cognitive engagement as the determinants of well- being and achievement in school. International Journal of Educational Research, 67, 40 51.
Qhadampour, A.S., Yousefvand, L. and Radmehr, P. (2016). The Effect of Curriculum Curriculum Training on the Level of Critical Thinking (Creativity, Advancement, Commitment) in First-Grade Secondary School Students in Khorramabad City. Journal Innovation and creativity in the humanities, 6(2): 1-18 (Text in Persion).
Rabiei, L., Islamic, A.A., Mas'udi, R. and Salhshouri, A. (2012). An Evaluation of the Effectiveness of a Deterrent Program on the Stress, Anxiety, and Depression in High School Students, Journal of Health Systems Research, 8(5): 846-856. (Text in Persion).
Samadi, Y. (2011). The Effect of Educating Educational Dirty Skills on Improving Academic Performance, Strengthening Critical Thinking and Reducing Test Anxiety among Iranian Students in Ardebil, Master's Thesis, Payame Noor University of Ardebil (Text in Persion).
Samdal, O., Wold, B. and Bronis, M. (1999). Relationship between students perceptions of school environment, their satisfaction with school and perceived academic achievement: An international study. Journal School Effectiveness and school Improvement, 10(3): 296- 320.
Wang, M. and Eccles, J. (2011). Adolescent behavioral, emotional, and cognitive engagement trajectories in school and their differential relations to educational success.Journal of Research on Adolescence, 22(1): 31- 9.
Woogual, L., Myung-Jin, L., and Mimi, B., (2014). Testing interest and self-efficacy as predictors of academic self-regulation and achievement. Journal Contemporary Educational Psychology,39: 86-99.
Worly, N. K. (1997). Mental health nursing in the community. New York. Mosby company. 112- 118.
Yasmine Nezhad, P., Taheri, M., Golmohammadian, M. and Ahadi, H. (2013). Self-regulation relationship with the motivation of progress and academic achievement of high school girl students in Tehran. Learning and Learning Research (Daneshvar Behavior), 2(3): 325-338 (Text in Persion).