آقایوسفی، علیرضا و شریف، نسیم (1390). بررسی رابطه حس انسجام و هوش هیجانی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 7( 3): 51-74.
اصفهانی اصل، مریم و صداقت جو، مسعود (1394). رابطه سبک رهبری، عدالت سازمانی و توانمندسازی روانشناختی با انگیزش شغلی و تعهد سازمانی در کارکنان زن. فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگی، 7(24): 81-94.
امانالهی، عباس.، تردست، کوثر و اصلانی، خالد(1395). پیشبینی سلامت عموم براساس مؤلفههای خودشفقتی در دانشجویان دختر دارای تجربۀ شکست عاطفی دانشگاههای اهواز. مجله روانشناسی بالینی، 8(2)77-88.
تردست، کوثر (1393). پیشبینی نشانگان ضربه عشق براساس خودشفقتی، سبکهای دلبستگی و تمایزیافتگی در دانشجویان دختر دانشگاههای شهر اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
حبیب پور، کرم؛ و صفری، رضا (1390). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی. تهران: متفکران..
خسروی، صدراله.، صادقی، مجید. و یابنده، محمدرضا (1392). کفایت روانسنجی مقیاس شفقت خود. روشها و مدلهای روانشناختی،13(4):5-47.
شریفی، رضا و آقایوسفی، علیرضا (1389). رابطۀ بین احساس پیوستگی و بهزیستی روانی. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه مشهد، 10(1):31-42.
سلیمانی، سمیرا.، علی دوست قهفرخی، فرشته.، رضایی، علی محمد و بارانی، محمد (1396). ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه شکوفایی در دانشجویان ایرانی. فصلنامه اندازه گیریهای تربیتی، 7(27): 13-102.
صبری نظرزاده، راشین.، عبدخدایی، محمدسعید و طبیبی، زهرا (1391). رابطة علی بین احساس انسجام، سختکوشی روانشناختی، راهبردهای مقابله با استرس و سلامت روان. فصلنامة علمی-پژوهشی پژوهش در سلامت روانشناختی، 6(1):26-35.
کرد، بهمن و پاشاشریفی، حسن (1393). روانسنجی مقیاس خوددلسوزی در بین دانشجویان. اندازهگیری تربیتی، 16(4): 76-92.
کیامرثی، آذر و ایل بیگی، رضا(1391). ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانشآموزان دختر دارای نشانههای ADHD. مجله روانشناسی مدرسه، 1: 76- 92.
Akin, A. and Akin, U. (2015). Examining the predictive role of self-compassion on flourishing in Turkish university students. Annals of Psychology, 31(3): 802-807.
Antonovsky, A. (1987). Unraveling the mystery of health: How people manage stress and stay well. Jossey-Bass.
Antonovsky, A. (1996). The salutogenic model as a theory to guide health promotion. Health promotion international,11(1):11-18.
Fredrickson, B. L. and Losada, M. F. (2005). Positive affect and the complex dynamics of human flourishing. American psychologist, 60(7): 678.
Gimpel, C., Von Scheidt, C., Jose, G., Sonntag, U., Stefano, G. B., Michalsen, A. and Esch, T. (2014). Changes and interactions of flourishing, mindfulness, sense of coherence, and quality of life in patients of a mind-body medicine outpatient clinic. Forschende Komplementärmedizin/Research in Complementary Medicine, 21(3):154-162.
Huppert, F. A. (2009). Psychological well‐being: Evidence regarding its causes and consequences. Applied Psychology: Health and Well‐Being, 1(2): 137-164.
Keyes, C. L. and Lopez, S. J. (2002). Toward a science of mental health. Handbook of positive psychology, 45-59.
Moos, R. H and Schaefer, J. A. (1993). Coping resources and processes: Current concepts and measures. In L. Goldberger & S. Breznitz (Eds.), Handbook of stress: Theoretical and clinical aspects (pp. 234-257). New York: Free Press.
Neff, K. (2003). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and identity, 2(2): 85-101.
Ryff, C. D. and Singer, B. (1998). The contours of positive human health. Psychological inquiry, 9(1): 1-28.
Satici, S. A., Uysal, R. and Akin, A. (2013). Investigating the relationship between flourishing and self-compassion: A structural equation modeling approach. Psychologica Belgica, 53(4).
Schellenberg, B. J., Bailis, D. S. and Mosewich, A. D. (2016). You have passion, but do you have self-compassion? Harmonious passion, obsessive passion, and responses to passion-related failure. Personality and Individual Differences, 99:
Seligman, M. E., Steen, T. A., Park, N. and Peterson, C. (2005a). Positive psychology progress: empirical validation of interventions. American psychologist, 60(5): 410-421.
Seligman, M. (2002). Authentic Happiness: Using the New Positive Psychology to Realize Your Potential for Lasting Fulfillment: New York: Free Press. ISBN 0-7432-2297-0.https://www.amazon.com/Authentic-Happiness-Psychology- Potential-Fulfillment/dp/0743222989
Seligman, M. E. (2011). Flourish: a visionary new understanding of happiness and well-being. Policy, 27(3): 60-61.
https://www.amazon.com/Flourish-Visionary-Understanding-Happiness-Well-being/..
Strumpfer, D. (1990). Salutogeresis: a New Paradigm. South African of Psychology 20(4):265-276.
http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/008124639002000406
Stoeber, J. and Corr, P. J. (2015). Perfectionism, personality, and affective experiences: New insights from revised Reinforcement Sensitivity Theory. Personality and Individual.
Tomotsune, Y., Sasahara, Sh., Umeda, T., Hayashi, M., Usami, K., Yoshino, SAtoshi., Kageyama, Takayuki., Nakamura, Hiroyuki. and Matsuzaki, Ichiyo (2009). The Association of Sense of Coherence and Coping Profile with Stress among Research Park City Workers in Japan. Industrial Health, 47: 664-672.
Van Zyl, L. E. and Rothmann, S. (2012). Flourishing of students in a tertiary education institution in South Africa. Journal of Psychology in Africa, 22(4): 593-599.
https://www.researchgate.net/.../291337376_African_students_who_excel_in_South_Afr...
Vastamäki, J. (2009). Sense of coherence and unemployment. Academic dissertation. Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nurnberg and University of Kuopio. Kopijyvä, Kuopio.