بازرگان، عباس(1393). ارزشیابی آموزشی. چاپ سیزدهم، تهران: سمت.
بولا، اچ. اس (1375). ارزشیابی طرحها وبرنامههای آموزشی برای توسعه.ترجمه خدایار ابیلی. تهران : مؤسسه بینالمللی روشهای آموزش بزرگسالان(L.I.A.E.M).
پوشنه، کامبیز.، خسروی، علی اکبر و پورعلی، پریناز (1391). ارزشیابی میزان کیّفیت برنامههای مراکز پیشدبستانی شهر تهران. اندیشههای نوین تربیتی، 8 (1): 58-29.
خورشیدی، عباس.، غندالی، شهاب الدین و موفق، فرشید (1378). روشهایپژوهش در علوم رفتاری، تهران: نوین پژوهش.
داودیپور، عبدالله.، آهنچیان، محمدرضا و سعیدی رضوانی، محمود (1387). بررسی زمینههای اجرای طرح مدیریت مدرسه محور بر اساس رسالت، مشارکت و تعهد سازمانی مدیران و معلمان مدارس راهنمایی تحصیلی شهر مشهد. اندیشههای نوین تربیتی. 4 (4):37-54.
دُرانی، کمال و صالحی، کیوان(1385). ارزشیابی هنرستانهای کاردانش با استفاده از الگوی سیپ به منظور پیشنهاد الگویی برای بهبود کیّفیت هنرستانهای کار دانش. مجله روانشناسی و علوم ترتیبی دانشگاه تهران، 36(1-2): 166-143
زین آبادی، حسنرضا.، صالحی، کیوان و پرند، کورش (1385). دختران و آموزش فنیحرفهای: ارزشیابی کیفیت ابعاد فردی، اجتماعی، و اقتصادی بروندادهای هنرستانهای فنی حرفهای شهر تهران. فصلنامه علمیپژوهشی زنان، 5(18): 129ـ162.
سیف، علی اکبر(1375). روشهای اندازه گیری وارزشیابی آموزشی. تهران: دوران.
صالحی، کیوان (1393). «طراحی الگوی سنجش اصیل آموختههای علوم تجربی در نظام آموزش ابتدایی برای بهبودکیّفیت یادگیری دانشآموزان». رساله دکتری سنجش آموزش، گروه سنجش وتحقیقات آموزشی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران .
صالحی، کیوان و زینآبادی، حسن رضا و کیامنش، علیرضا (1385). نگاهی تحلیلی بر عملکرد هنرستانهای کار دانش: موردی از ارزشیابی کیّفیت بروندادهای هنرستانهای کار دانش منطقه 2 شهر تهران، فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 16(5): 163-119.
صالحی، کیوان و زینآبادی، حسنرضا و پرند، کورش (1388). کاربست رویکرد سیستمی در ارزشیابی کیّفیت هنرستانهای فنی حرفه ای: موردی از ارزشیابی هنرستانهای فنیحرفهای دخترانه شهر تهران، فصلنامه نوآوریهای آموزشی. 8(29): 203-152.
عزیزی، محمد(1389). ارزیابی وضعیت موجود توانمندسازی مدیران مدارس متوسطه سازمان آموزش وپرورش استان کردستان. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه تهران.
عمادی، میرعلی (1389)، مدیریت آموزشی در قرن 21. گرگان: نوروزی.
فانی، علی اصغر (1393). تعالی مدیریت مدرسه. زیرنظر شورای سیاستگذاری وزارت آموزش وپرورش. تهران: موسسه فرهنگی منادی تربیت.
کارگروه تخصصی برنامۀ تعالی مدیریت مدرسه (1393). برنامۀ تعالی مدیریت مدرسه. تهران: موسسه فرهنگی منادی تربیت.
کیامنش، علیرضا (1376). آشنایی با الگوی ارزشیابی(CIPP). فصلنامه تعلیم وتربیت، 13:92-80.
کیامنش، علیرضا و رحمان نوری (1371). «یافتههای سومین مطالعه بین المللی تیمز ریاضیات دوره ابتدایی». تهران: مرکز ملی مطالعات بینالمللی تیمز وپرلز.
مرشدی، سیده لیلا (1391). تحلیل سوره مبارکه انشراح براساس مدل ارزشیابی سیستمیCIPPO به منظور تدوین منشور تربیتی مدیریتی جهت استفاده مدیران دستگاه آموزش. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامیواحد شیراز.
منسوب بصیری، محمود(1383). مبانی فلسفی الگوهای ارزشیابی آموزشی. تهران: مؤسسه علمیکاربردی جهاد کشاورزی.
مهجور، سیامک رضا(1386). ارزشیابی آموزشی (نظریهها، مفاهیم، اصول والگوها). شیراز: سامان.
Azizi, M. (2010). Assessment of the existing situation of empowerment of high school principals in the Kurdistan Provincial Education Organization. Master's thesis in University of Tehran.
Bazargan, A. (2014). Educational evaluation. Tehran: SAMT.
Bhola, H.S. (1996). Evaluating Literacy for development" Projects, Program and Campaigns. translated by Khodayar Abili (1996) Tehran, publication center of International Institute for Adult Education Practices
Davoodeepoor, A., Aahanchiyaan, M. and Sa'eedeeye Rezvaanee, M. (2008). Feasibility assessment of implementing the School Based Administration Project in the Guidance schools of Mash'had. Quarterly Journal of New Thoughts on Education, 4(4): 37-54.
Davoodi Pour, A., Ahanchian, M. R.and Saeedi Rezvani, M. (2008). The study of the areas of implementation of the school-based management plan based on the mission, commitment and commitment of the school principals and teachers in Mashhad. New Educational Thoughts.4(4):37-54.
Dorrani, K., and Salehi, K. (2006). evaluation of the vocational schools using CIPP model and proposing a framework for quality improvement: a case study of the second region vocational schools in tehran city.
journal of psychology and education. 36(1-2): 143-166.
Emadi, M. (2010). Educational Management in the 21st Century. Gorgan: Nowruzi Publishing.
Fani, A.A. (2014). School management excellence. Under the supervision of the Ministry of Education policy council. Tehran: Monadi Tarbiat.
Khorshidi, A., Ghandali, S. and Movafagh, F. (1999). Research Methods in Behavioral Sciences, Tehran: Novin Pazouhesh.
Kiamanesh, A.R. (1997). Introduction to Evaluation Model (CIPP). Quarterly of Education, 13: 92-80.
Kiamanesh, A.R. and Nouri, R. (1992). The findings of the third international study of elementary mathematics. Tehran: National Center for International Studies, TIMMS and PIRLS.
Lincoln, Y.S. and Guba, E.G. (1985). Naturalistic Inquiry. Newbury Park, CA: Sage Publications.
Mahjur, S.R. (2007). Educational Evaluation (Theories, Concepts, Principles and patterns). Shiraz: SAMAN.
Mansob-Basiri, M. (2004). Philosophical Context of Educational Evaluation Patterns. Tehran: Moassesyeh Elmi-Karbordi Jahad.
Murshedi, S.L. (2012). Analysis of the Surah of Mobarakeh on the basis of the CIPPO System Assessment Model for the purpose of the introduction of a managerial education charter for the use of education managers. Master's Degree in Educational Management at Islamic Azad University, Shahreza Branch.
Pushaneh, K., Khosravi, A.K. and Purali, P. (2012). The quality of Pre-Schools in Tehran. Quarterly Journal of New Thoughts on Education, 8(1): 29-58.
Saif, A.A. (1996). Methods of measurement and educational evaluation. Tehran Dorran.
Salehi, K. (2013). Designing a model of authentic assessment of the science course in the primary education system for improving the students learning quality. Doctoral dissertation, University of Tehran.
Salehi, K., Zineabadi, H.R. and Kiamanesh, A.R. (2006). An Analytical Look at the Performance of Knowledge Workers' Courses: A Case Study of Quality Outcomes of Knowledge Workshops in Tehran 2nd District; Quarterly of educational innovations. 16 (5): 163-119.
Salehi, K., Zainabadi, H.R. and Parand, K. (2009). a study on the implementation of the systematic approach for quality evaluation of technical-vocational schools (tvs), Quarterly of Educational Innovations. 8 (29): 203-152.
School Management Excellence (2014). School Management Excellence Program. Tehran: Monadi Tarbiat.
Zainabadi, H.R., Salehi, K. and Parand, K. (2006). Girls and Physical Education: Assessing the Quality of Individual, Social, and Economic Dimensions Outputs of Professional Technical Schools in Tehran. Woman In Development And Politics (Women's Research), 5 (2): 129-164