افضل خانی، مریم و قدس، سولماز (1390). ارزیابی وضعیت استقرار مدارس متوسطه هوشمند در استان سمنان از دیدگاه مدیران و معلمان، فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(1):23-39.
حسنی، محمدعلی و عبدالهی، صابر (1394). واکاوی تأثیر پیادهسازی مدرسه هوشمند در افزایش یادگیری دانشآموزان متوسطه منطقه مشکین شهر. مجموعه مقالات همایش ملّی مدارس هوشمند و تعلیم و تربیت، 192-200.
داودنیا، بهزاد و زارعی زوارکی، اسماعیل(1393). مطالعه تطبیقی مدیریت آموزشی و برنامه درسی مدارس هوشمند کشورهای استرلیا، مالزی و ایران، اندیشههای نوین تربیتی، 10(2): 59-90.
درتاج، فریبرز.، لک پور، الهام و بهلولی، علی(1392). بررسی میزان تأثیر مدارس هوشمند استان لرستان بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه ، فناوری آموزش. 8(2): 133-141.
رضاییراد، مجتبی.، زارعی زوارکی، اسماعیل و یوسفی سعیدآباد، رضا (1391). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعۀ مدارس هوشمند، فصلنامه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، 5 (18): 109-120.
زارعی زوارکی، اسماعیل و قربانی، حمیدرضا(1394). تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر یادگیری زبان انگلیسی دانشآموزان، فناوری آموزش و یادگیری، 1(3):23-36.
زمانی، بی بی عشرت.، قصاب پور، بیتا و جبل عاملی، جلال(1389). بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای فراروی مدارس هوشمند،فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 36: 79-100.
شفیعپورمطلق، فرهاد و یارمحمدیان، محمدحسین (1392). ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه ارتباط کارآمد ادراکشده بین دانشآموز و معلم در مدارس هوشمند، پژوهش در برنامهریزی درسی، سال دهم، 10 (9):16-26.
شیرزاد کبریا، بهارک و سیدمحمدی، سیده زینب (1394). بررسی مؤلّفههای مؤثر بر هوشمندسازی مدارس و ارائه مدل مفهومی مناسب. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 3(10):39-48.
شیوهنامه هوشمندسازی مدارس (1391). اصلاحیه آذر مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش.
عبدالوهابی، مرضیه.، مهرعلیزاده، یداله و پارسا، عبداله(1395). امکان سنجی استقرار مدارس هوشمند در دبیرستانهای دخترانه شهر اهواز، مجله علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 23(1): 55-80.
فاضلیان، پوراندخت و نظری، معصومه(1393). تأثیر مدارس هوشمند بر فرایند یاددهی یادگیری در زبان انگلیسی، رشد آموزش زبان، 23(4):12-17.
محمودی، جعفر.، نالچیگر، سروش.، ابراهیمی، سیدبابک و صادقی مقدم، محمدرضا (1387). بررسی چالشهای توسعه مدارس هوشمند در کشور، فصلنامه نوآوریهای آموزشی،27(3):61-78.
محمودی، عمر و درخشانی، امید (1393). بررسی نقش سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان آموزش و پرورش. کنفرانس مدیریت، تحول و نوآوری در توانمندسازی مدیریت، شیراز: شرکت پندار اندیش رهپو، 54-70.
مهاجران، بهناز.، قلعهای، علیرضا و حمزه رباطی، مطهره(1392). دلایل اصلی عدم شکلگیری صحیح مدارس هوشمند و ارائه راهکارهایی برای توسعه آنها در استان مازندران(از دیدگاه مدیران و کارشناسان فاوا)، مجله مدیا، 4(2): 13-23.
نجفی، محمود.، مقامی، حمیدرضا.، حسینی، جواد و جعفری، نصرت(1394). بررسی میزان استفاده از تکنولوژیهای نوین آموزشی وارتباط آن با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، فناوریآموزشویادگیری، 2(5):81-106.
Hasan, N., Mahfuz, A., Abdullah, A. & Murad ,W. (2015). Mobile internet as a learning assistant for secondary and higher secondary students: the case of Bangladesh. Australasian Conference on Business and Social Sciences,1296-1309. (In partnership with The Journal of Developing Areas).
Hosseinpoor, L., Khalil Allahvirdiyani, A. Motallebi Nejad, A,. M. & Hiva, M. (2011). Comparing educational self- concept & the rate of learning in the
students of normal and smart high schools in Tehran.
Procedia Social and Behavioral Sciences.15,3002-3004.
Ibrahim, M. S. (2009). An Evaluation of the Smart School Teacher Training Programme and its Impact on Integrating Technology in to Teaching and Learning Processes in Malaysia. Sosiohumanika,2(2): 253-280.
Jena,P.C.(2013).Effect of smart classroom learning environment on academic achievement of rural high achievers and low achievers in science. International Letters of Social and Humanistic Sciences,3,1-9.
Kalita,S., & Das, S. (2015). Use of ICT in distance higher education with special reference to institute of distance and open learning of Gauhati university. Journal of Process Management-New Technologies(JPMNT).3(3):104-111.
Shafiepour Motlagh. F. & Elyasi. F. (2013). Offering a Model to Evaluate Relation of Use of Laptops, Tablets and IPads to Effective Learning Based Upon Mediation of Educational Motivation the case of teachers of smart high schools of Tehran. International Research Journal of Applied and Basic Sciences,6(8):1038-1044.
Taleb, Z. & Hassanzadeh, F. (2015). Toward smart school: A comparison between smart school and traditional school for mathematics learning. Social and Behavioral sciences, 171, 90-95.