ادارة کل آموزش و پرورش استان تهران (۱۳۹۳). پورتال مرکزی مدارس هوشمند استان تهران. نقشة راه مدارس هوشمند.http://tehransmartschools.ir
ادارة کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی (۱۳۹۳). پورتال مرکزی مدارس هوشمند استان خراسان رضوی. کلیات مدارس هوشمند.http://www.khschools.ir
آدرنو، تئودور و هورکهایمر، ماکس (۱۳۸۴). دیالکتیک روشنگری قطعات فلسفی، ترجمة مراد فرهادپور و امید مهرگان. تهران: گام نو.
باقرینوعپرست، خسرو (1384). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، ج 2. تهران: مدرسه.
باقری نوعپرست، خسرو.، سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفۀ تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
راجی، م. (۱۳۸۹). تأثیر نظریۀ انتقادی در فلسفة آموزش و پرورش بزرگسالان با تأکید بر آراء هابرماس و فریره و دلالتهای آن برای سوادآموزی بزرگسالان در ایران. پایاننامه دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
شفلر، الف. (1376). کامپیوتر در مدارس، فلسفۀ تعلیم تربیت معاصر (صص: 134-145). ترجمۀ خسرو باقری. تهران: محراب قلم.
شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند نقشة جامع علمی کشور (1390 الف). www.sccr.ir/Pages/?current=news&gid=11&Sel=213633
شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند مبانی نظری تحوّل بنیادین در نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390 ب).
www.sccr.ir/pages/simpleView.aspx?provID=1798
شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390 ج). www.sccr.ir/pages/simpleView.aspx?provID=1798
میچام، کارل (1388). فلسفه فناوری چیست؟، ترجمه مصطفی تقوی و همکاران. تهران: مؤسسۀ انتشاراتی روزنامۀ ایران.
هابرماس، یورگن (۱۳۸۴). نظریة کنش ارتباطی. ترجمه از آلمانی: مککارتی. ترجمه از انگلیسی: کمال پولادی. تهران: مرکز.
هایدگر، مارتین (۱۳۷۵). پرسش از فناوری، ترجمه محمدرضا اسدی. تهران: اندیشه.
وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۳). پورتال مجتمعها و مدارس هوشمند. http://hamgam.medu.ir
Adorno, Theodore. & Horkheimer, Max (2005). Dialectic of Enlightenment of Philosophical Parts, Translation by Murad Farhadpour and Omid Mehregan. Tehran: gam-e- now.
Amory, A. (2010). Education Technology and Hidden Ideological Contradictions.Educational Technology & Society, 13(1): 69-79.
Feenberg, A. (2006). What Is Philosophy of Technology?.Considering Aspects of
Knowledge and Experience for Developing Technological Literacy.5-16.
Feenberg, A. (1996). Marcuse or Habermas: Two critiques of technology 1. Inquiry, 39(1): 45-70.
Giroux (1988). Teachers as intellectuals. New York: Bergin &Garvey.
Giroux, H.A. (1981). Ideology culture, and the process of schooling. Philadelphia, PA: Temple
University Press.
Gerring, J. (1997). Ideology: A definitional analysis. Political Research Quarterly, 50(4): 957-994.
Habermas, J. (1970). Technology and Science as "Ideology" (J. Shapiro, Trans.) Toward a Rational Society. Boston: Beacon Press.
Habermas, J. (1971). Knowledge and Human Interests (J. Shapiro, Trans.). Boston: Beacon.
Habermas, Jürgen (2005). Communication action theory. Translation from German: McKerry. Translation from English: Kamal Polladi. Tehran: Nashkorm.
Koetting, J.R. (1983a). Philosophical foundations of instructional technology. Paper resented at the annual meeting of the Association for Educational Communications and Technology, New Orleans, LA.
Koetting, J.R. (1983b). Jürgen Habermas’s theory of knowledge and human interests and educational technology: a theoretical investigation. Unpublished manuscript.
MacGilchrist, B., Reed, J. & Myers, K. (2004). The intelligent school: Sage.
McLaren, L. (1994). A new wave of French thinkers, The Chronicle of Higher Education, p. A7.
Mitcham, Carl (2009). What is the philosophy of technology? Translation by Mostafa Taghavi et al. Tehran: Iranian newspaper publishing house.
Ministry of Education of the Islamic Republic of Iran (1393). Integrated Portal and Smart Schools. http://hamgam.medu.ir
Nichols, R. G (1991). Reconciling educational technology with the lifeworld:A study of Habermas’ theory of communicative action. In D. Hlynka & J. Belland, eds. Paradigms regained: uses of illuminative, semiotic and post structural criticism as a mode of inquiry in educational technology 121—37. Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology.
Nichols, R. G (1993). Critical theory, educational technology, and ethics: helping teachers.
respond meaningfully to technology. In M. Simonson & K.O. Abu, eds. The 1993 Proceedings of Selected Research Paper Presentations. Washington, DC: Association for Educational Communications and Technology.
Nichols, R. G. & Allen-Brown, V. (1996). Critical theory and educational technology. Handbook of research for educational communications and technology, 226-252.
Perkins, D. (1995). Outsmarting IQ: The emerging science of learnable intelligence: Simon and Schuster.
Peters, M. A. (2006). Towards philosophy of technology in education: Mapping the field The international handbook of virtual learning environments (pp. 95-116): Springer.
Rossiter, M. D. (2015). The Colonization of Educational Lifeworlds: Habermas and the Communicative Process of Teaching and Learning.
Supreme Council of Cultural Revolution, Document Theoretical Foundations of the Fundamental Transformation in the General Education System of the Islamic Republic of Iran (2011 B). www.sccr.ir/pages/simpleView.aspx?provID=1798
Supreme Council of Cultural Revolution, Basic Education Transformation Document (2011). www.sccr.ir/pages/simpleView.aspx?provID=1798
Young, F. D. n. A. R. (1991). A Critical Theory of Education: Habermas and Our Children\'s Future. British Journal of Educational Studies