فن آوری اطلاعات و ارتباطات، با پدید آوردن فرصت های جدید، فضای یاددهی و یادگیری را فارغ از زمان و مکان دگرگون ساخته و افق تازه ای پیشاروی آموزش و پرورش گشوده است. پژوهش حاضر، حاصل مطالعه تطبیقی گزارش ها، تحقیقات و برنامه های کشورهای پیشرو و موفق در زمینه به کارگیری فن آوری در آموزش و پرورش و مقایسه آنها به وضعیت موجود و مقتضیات آموزش و پرورش کشور می باشد. یافته ها نشان می دهد که توسعه آموزش تخصصی کاربران و پشتیبانی فنی و تخصصی از آنان، مهم ترین عوامل به کارگیری موثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فضای یاددهی و یادگیری است. این مقاله، با ارایه الگویی مفهومی در زمینه به کارگیری موثر فن آوری اطلاعات و ارتباطات، با توجه به نیازمندی های آموزش و پرورش کشور به پایان می رسد.
رضایی شریف آبادی, سعید, بیاتانی, محبوبه, & صابری, حسین. (1386). الگوی مفهومی به کارگیری کارآمد و موثر فن آوری در آموزش و پرورش با رویکرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات. اندیشه های نوین تربیتی, 3(1), 155-177. doi: 10.22051/jontoe.2007.307
MLA
سعید رضایی شریف آبادی; محبوبه بیاتانی; حسین صابری. "الگوی مفهومی به کارگیری کارآمد و موثر فن آوری در آموزش و پرورش با رویکرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات", اندیشه های نوین تربیتی, 3, 1, 1386, 155-177. doi: 10.22051/jontoe.2007.307
HARVARD
رضایی شریف آبادی, سعید, بیاتانی, محبوبه, صابری, حسین. (1386). 'الگوی مفهومی به کارگیری کارآمد و موثر فن آوری در آموزش و پرورش با رویکرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات', اندیشه های نوین تربیتی, 3(1), pp. 155-177. doi: 10.22051/jontoe.2007.307
VANCOUVER
رضایی شریف آبادی, سعید, بیاتانی, محبوبه, صابری, حسین. الگوی مفهومی به کارگیری کارآمد و موثر فن آوری در آموزش و پرورش با رویکرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات. اندیشه های نوین تربیتی, 1386; 3(1): 155-177. doi: 10.22051/jontoe.2007.307