ادیب حاج باقری، محسن.، پرویزی، سرور و صلصالی، مهوش ( 1392). روشهای تحقیق کیفی، تهران: بشری.
اله کرمی، آزاد و امیرتیموری، محمدحسن (1392). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر اضطراب امتحان و عزت نفس دانشآموزان پسر سوم راهنمایی شهرستان قدس، اندیشههای نوین تربیتی،2(9): 85-107.
پوراحمد، مرتضی.، فدایی، سارا.، تدین، سیدمحمدکاظم و ضابطیان، حسن (1391). اثر امتحانهای کوچک بر نمره پایان دوره دانشجویان، مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس.4(10):43-48.
چشمه سهرابی، مظفر.، رحیم سلمانی، آرزو و رحیم سلمانی، آسیه(1390). تأثیر رنگ در معماری داخلی فضای کتابخانههای دانشگاهی. کتابداری و اطلاع رسانی،14(1): 39-70.
خاوری،کبری.، افشاری، علی.، طالبی، مهدی و عباسی، رضا (1393).تعیین ارتباط بین هوش معنوی با واکنشهای هیجانی پرستاران شاغل در بیمارستآنهای دانشگاه تهران، فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، 53: 165-178.
درتاج، فریبرز (1392). رابطۀ ارزش تکلیف و اضطراب امتحان، فصلنامه روان شناسی تربیتی، 27: 97-114.
درتاج، فریبرز.، موسوی، سیدحمید و رضایی، پروین (1392). بررسی میزان اضطراب و عوامل مرتبط با آن در بین دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مجله پزشکی هرمزگان، ۱۷ (۴):۳۶۵-۳۷۴.
رحمنی، سعید.، رحمتی، مریم.، اکبرزاده، علیرضا.،فتح اله زاده، فرناز و غریب نواز، پریسا(1394). بررسی رابطۀ سلامت روانی و کیّفیت خواب دانشجویان دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فصلنامه علمی پژوهشی طب توانبخشی. 4(3): 147-155.
روحانی، آرمیتا.، اکبری، مجید و مماوی، طیبه (1389). بررسی مهارتهای مطالعه دانشجویان دندان پزشکی مشهد در سال تحصیلی 88-87، طب و تزکیه،19(4): 63-73.
زمانی، بی بی عشرت و نیکو نژاد، سپیده (1392). مقایسۀ تعامل اجتماعی دانشجویان مجازی و غیر مجازی بر حسب عوامل جمعیت شناسی و موفقیت تحصیلی، جامعه شناسی کاربردی،27(3): 119-134.
سیاح، مهدی.، اولی پور، علیرضا.، اردمه، علی.، شهیدی، شکوه و یعقوبی، اسماعیل (1393). پیشبینی سلامت روان و عملکرد دانشجویان از طریق راهبردهای شناختی تنظیم هیجان در دانشجویان، فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی،5(1): 35-47.
سیف، علیاکبر (1392). روانشناسی پرورشی نوین: الگوهای یادگیری وآموزش. تهران: دوران.
شعبانی، حسن (1393). روش تدریس پیشرفته (آموزش مهارتها و راهبردهای تفکر). تهران: سمت.
قدمی مجید(1393). بررسی رابطه کمالگرایی با اضطراب امتحان دانشآموزان. نشریۀ نوآوریهای آموزشی، 49(13):136-151.
کلهری، بهنوش (1388). بررسی تأثیر تغییر سبک اسناد بر کاهش اضطراب امتحان در بین دانشآموزان دختر سال سوم راهنمایی شهرستان کرج. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. دانشگاه علامه طباطبائی.تهران.
کوثری،مسعود.، جوادی یگانه، محمدرضا و خیرخواه، طاهره (1391). تلفن همراه وتأثیر آن در ارتباطات میان فردی جوانان دانشجو، دو فصلنامه مطالعات میان رشتهای در رسانه و فرهنگ،2(1): 28-1.
کمالی، یحیی و پورچناری، محمد عبدالله (1394). بررسی ویژگیهای استاد خوب از دیدگاه دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان، آموزش وارزشیابی،8(30): 117-140.
کیامنش، علیرضا (1392). روشهای ارزشیابی آموزشی (رشته علوم تربیتی). تهران: دانشگاه پیام نور.
گنجی، حمزه.، مامی، شهرام.، امیریان، کامران و نیازی الیاس(1394). اثربخشی آموزش سخت رویی (مدل کوباسا و مدی) بر اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)؛ 29(4):61-73.
لطفی، صدیقه.، ابوالقاسمی،عباس و نریمانی، محمد (1392). مقایسۀ پردازش هیجانی و ترس از ارزیابیهای مثبت و منفی در زنان دارای فوبی اجتماعی و زنان عادی، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 14(3): 101-111.
مظاهری، علی.، صادقی، منصوره سادات و حیدری، محمود (1390). بررسی رابطه رفتارهای متفاوت ارتباطی- نظارتی والدین در وضعیتهای مختلف تحصیلی و اجتماعی فرزندان دانشجو، فصلنامه خانواده پژوهی،25: 35-54.
ملکی، حسن (1393). برنامهریزی درسی«راهنمای عمل». تهران: مدرسه.
ممبینی، شریف.، مکتبی، غلامحسین و بهروزی، ناصر (1394).تأثیر خودکارآمدی تحصیلی و فراشناخت بر اضطراب امتحان و رفتار کمک طلبی تحصیلی در دانشآموزان پسر سال سوم دبیرستان، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی.3(16)42-48.
مهدویان، علیرضا و کرمی نوری،رضا (1385). اثرات توجه، سطوح پردازش و علاقه به موضوع درس برحافظه آشکار و نهان دانشجویان. تازههای علوم شناختی، 8(4): 22-32.
میلر دبیلو ار، میلر، ماری.( 1380). راهنمای تدریس در آموزشگاهها. ترجمۀ ویدا میری،تهران: سمت.
نصرتی، کبری.، خسروی، زهره.، درویزه، زهرا و خدابخش، روشنک (1388). بررسی سوگیری حافظه آشکار و ضمنی در شرایط آسان و دشوار و ادراک پیامد مخاطره آمیز در دانشجویان افسرده، مضطرب ترکیبی و سالم، مطالعات روان شناختی، 6(2)75-114.
یزدانی، فریدخت (1391). اضطراب امتحان و عملکرد تحصیلی دانشجویان دختر پرستاری. فصنامه افق پرستاری،1؛47-58.
یوسفی، فایق.،حبیبی، سوگند و محمدخانی، مونا (1392). میزان اضطراب امتحان در دانشجویان در رشتههای پزشکی و رابطۀ آن با جنسیّت، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی،6(3): 142-148.
Billieux, J., Van der Linden, M., D’Acremont, M., Ceschi, G., & Zermatten, A. (2007). Does impulsivity relate to the perceived dependence on actual use of the mobile phone? Applied Cognitive Psychology, 21: 527–537.
Bozaslan, H. Akdağ, G. Kanar. I. & İnan,O (2014). Evaluatıng teachıng currıculum of 2012 psychology lesson from the poınt of varıous varıables Procedia - Social and Behavioral Sciences,116: 2543-2548.
Hidalgo, MP & Caumo W. (2002). Sleep disturbances associated with minor psychiatric disorders in medical students. Neurol Sci. 35-9.
Lund, HG., Reider BD., Whiting AB. & Prichard, JR. (2010). Sleep patterns and predictors of disturbed sleep in a large population of college students. J Adolesc Health.124-32.
Prins PJ. & Hanewald GJ. (1997(. Self-statements of test-anxious children: thought-listing and questionnaire approaches. J Consult Clin Psychol; 65(3): 440-7.
McDonald AS.( 2001). The prevalence and effects of test anxiety in school children, Educational Psychology .21: 89-101