آیر، آ. جی. (1336). زبان، حقیقت و منطق، ترجمۀ منوچهر بزرگمهر، تهران: دانشگاه صنعتی شریف.
استرول، آورام (1383). فلسفه تحلیلی در قرن بیستم، ترجمۀ فریدون فاطمی، تهران: مرکز.
سلحشوری، احمد و ایمان زاده، علی (1390). نگاهی به رویکردهای تحلیلی و فراتحلیلی در فلسفۀ تعلیم و تربیت، همدان: دانشگاه بوعلی سینا.
بازرگان، عباس.، سرمد، زهره و حجازی، الهه (1395). روشهای تحیق در علوم رفتاری، تهران: آگه.
باقری، خسرو (1386). نوعملگرایی و فلسفۀ تعلیم و تربیت، بررسی پیامدهای دیدگاه ویلارد کواین و ریچارد رورتی در تعلیم و تربیت، تهران: دانشگاه تهران.
باقری، خسرو.، سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
بست، جان (۱۳۸۴). روشهای تحقیق در علوم تربیتی و رفتاری، ترجمۀ حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی، تهران: رشد.
حافظ نیا، محمد رضا (1395). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: سمت.
سراجی، فرهاد و عطاران، محمد (1389). روششناسی پژوهشهای مربوط به یادگیری الکترونیک: مقایسه پژوهشهای ایرانی و خارجی، نوآوریهای آموزشی، 9(36):50-78.
سیف، علی اکبر (1376). روانشناسی پرورشی، تهران: آگاه.
گوتک، جرالد. ال (1382).مکاتب فلسفی و آراء تربیتی، ترجمۀ محمد جعفر پاک سرشت، تهران: سمت.
لاکوست، ژان (1375). فلسفه در قرن بیستم، ترجمۀ رضا داوری اردکانی، تهران: سمت.
لطف آبادی، حسین.، نوروزی، وحیده و حسینی، نرگس. (1386). بررسی آموزش روششناسی پژوهش در روانشناسی و علومتربیتی در ایران ، نوآوریهای آموزشی، 6(21):109-140.
هاسپرس،جان (1386). درآمدی بر فلسفۀ تحلیلی، ترجمۀ سهراب علوینیا، تهران: نگاه.
Beaney, M. (2003). Analysis, The Standard Encyclopedia of Philosophy, london: Rutledge.
Carr, W. (1987). What is an Educational Practice? Journal of Philosophy of Education, 21(2):163-175.
Dummet, M. (1993). Origins of Analitical Philosophy, U.S.A: Bloom Bury Academic.
Edel, A. (1993). Analitic Philosophy of Education at the Crossroads, in: Philosophy of Education, In:
Evers, C.W (1993). Analitic & Post Analitic Philosophy of Education:Methodological Reflection, Discourse, The Australian Journal of Educational Studies, 13(2): 35-45.
Foley, R. (1999). Analysis, Entry in the Cambridge Dictionary of Philosophy, London: Cambridge University Press.
Hirst, P.H. (1983). Educational Theory & its Foundation Disciplines: Rutledge.
Hirst, P.H. & With, P. (1998a). Philosophy of Education, Major Themes in the Analitic Tradition, Philosophy and Education, Volume I, London& New York: Routledge.
Hirst, P.H. & With, P. (1998). Philosophy of Education, Major Themes in the Analitic Tradition, Problems of Educational Content & practices, Volume IV, London and New York: Routledge.
Ozmon, H.A & Craver, M.S. (2003). Philosophical Foundations of Education, U.S.A: Prentice, Hall.
Quine, w.v.o.(1996). From a logical Point of View, Oxford: Blackwell, New York: Harper & Row.
Robin, B. (2007). An Introduction to Moral Philosophy and Moral Education, London & New York, Rutledge, Taylor & Francis Grupe.
Rorty, R. (1999). Consequences of Pragmatism, Essay: An Essay on Wittgenstein,U.S.A: Minnesota University Press.
Scheffler, I. (1974). Language of Education,U.S.A: Charles C. Thomas Publisher.
Tashakkory, A. & Teddlie, C. (1998). Mixed Methodology: Combining Qualitative & Quantitative Approaches, Thousand Oaks, CA: Sage.