در این پژوهش اثر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان بررسی شده است. نمونه پژوهش، 35 نفر از بانوان مراجعه کننده به فرهنگ سرای همت اصفهان بودند که به روش نمونه گیری در دست رس گزیده و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و گواه دسته بندی شدند. برای گردآوری داده ها، گفت و گو و پرسش نامه تعارض های زناشویی به کار رفت. فرضیه اصلی پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان بود که میانگین های مستقل با روش آماری t تحلیل و بررسی شد. بر پایه نتایج پژوهش، میانگین های دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری با هم داشت. هم چنین داده های کیفی به دست آمده از گفت و گو، سودمند بودن آموزش مهارت های حل تعارض را در کاهش تعارض های زناشویی زنان نشان داد.
حسینیان, سیمین و شفیعی نیا, اعظم . (1384). بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان. اندیشه های نوین تربیتی, 1(4), 7-22. doi: 10.22051/jontoe.2005.275
MLA
حسینیان, سیمین , و شفیعی نیا, اعظم . "بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان", اندیشه های نوین تربیتی, 1, 4, 1384, 7-22. doi: 10.22051/jontoe.2005.275
HARVARD
حسینیان, سیمین, شفیعی نیا, اعظم. (1384). 'بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان', اندیشه های نوین تربیتی, 1(4), pp. 7-22. doi: 10.22051/jontoe.2005.275
CHICAGO
سیمین حسینیان و اعظم شفیعی نیا, "بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان," اندیشه های نوین تربیتی, 1 4 (1384): 7-22, doi: 10.22051/jontoe.2005.275
VANCOUVER
حسینیان, سیمین, شفیعی نیا, اعظم. بررسی تاثیر آموزش مهارت های حل تعارض بر کاهش تعارض های زناشویی زنان. اندیشه های نوین تربیتی, 1384; 1(4): 7-22. doi: 10.22051/jontoe.2005.275