استافورد، لورا و بهیر، چری (1377). تعامل والدین و کودکان، ترجمۀ محمد دهگان پور، مهرداد خرازچی، تهران: رشد.
اعتصامیپور، راضیه (1383). بررسی و مقایسۀ سبکهای شناختی دانشآموزان دبیرستان شهرستان جهرم در رابطه با شیوههای فرزندپروری و وضعیت اجتماعی- اقتصادی و فرهنگی خانواده، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا(س).
بال، ساموئل (1373). انگیزش در آموزش و پرورش، ترجمۀ سید علی اصغر مسدد، شیراز: دانشگاه شیراز.
برک، لورا (1390). روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی)، جلد 1، ترجمۀ یحیی سید محمدی، تهران: ارسباران.
بحرانی، محمود (1388)، بررسی روایی و پایایی مقیاس انگیزش تحصیلی هارتر، مجلۀ مطالعات روانشناختی، 5(2):1-51.
بهشتی، زهرا (1391). شناسایی وضعیت برانگیختگی و عاملهای مؤثر بر آن در آموزندگان پایۀ پنجم دبستان، پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا (س).
پارسا، محمد (1376). روانشناسی انگیزش و هیجان، تهران: سخن.
پارسونز، ریچارد.، هینسون، استفان لوئیس و ساردو براون، دیبورا (1385). روانشناسی تربیتی، تحقیق، تدریس، یادگیری، ترجمۀ حسن اسدزاده و حسین اسکندری، تهران، عابد.
پورعبدلی، محمد.، کدیور، پروین و همایونی، علیرضا (1387). ارتباط بین شیوههای فرزندپروری مادر و فرزندپروری ادراک شده با مکان کنترل و خودپندارۀ فرزندان، دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان (واحد اصفهان)، 37، 127-28.
پینتریچ، پال آر؛ شانک، دیل اچ (1390). انگیزش در تعلیم و تربیت، نظریهها، تحقیقات، و کاربردها، برگردان مهرناز شهرآرای، تهران: علم.
تمنایی فر، محمدرضا؛ و گندمی، زینب (1390). رابطة انگیزش پیشرفت باپیشرفت تحصیلی دردانشجویان، فصلنامه راهبردهای آموزش، 4(1): 19-15.
تنهای رشوانلو، فرهاد (1387). رابطۀ ادراک از سبک فرزندپروری با پیشرفت تحصیلی: نقش واسطهای انگیزش تحصیلی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
حجازی، الهه؛ تنهای رشوانلو، فرهاد (1388). ارتباط ادراک از سبک فرزندپروری والدین با انگیزش تحصیلی وپیشرفتتحصیلی، دوماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار، تربیت و اجتماع، دانشگاه شاهد، 39 (16).
حسن پور قره چال، جیران (1389). بررسی رابطۀ سبکهای فرزندپروری، وجدان تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت تحصیلی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
حسن زاده، رمضان (1381)، رابطۀ بین انگیزش (درونی- بیرونی) منبع کنترل (درونی-بیرونی) و پیشرفت تحصیلی، نشریة نوآوریهای آموزشی، 2 (1).
خانجانی، زینب.، اسماعیلی انامق، بهمن و غلامزاده، مجتبی (1391)، نقش شیوههای فرزندپروری در پیشبینی افکار اضطرابی و علائم وسواس فکری و عملی نوجوانان، مجلۀ علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،1(20): 48-39.
خونساری، فرزانه (1375). بررسی رابطۀ جو عاطفی خانواده با انگیزش پیشرفت دانشآموزان دختر سال اول دبیرستانهای منطقه 3 شهر تهران، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
خیر، محمد.، حسین چاری، مسعود و بحرانی، محمود (1391)، رابطۀ سوگیریهای خودکارآمدی ریاضی با انگیزش، عواطف، و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان دورۀ راهنمایی شهر شیراز، فصلنامۀ روانشناسی تربیتی، 24(8): 166-143.
درزی رامندی، اعظم (1390). بررسی رابطۀ مهارتهای اجتماعی و انگیزۀ پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر دورۀ متوسطه، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا(س).
دلشاد، پیاب، مهدیزاده و حسین، اسلام پناه، مریم (1390)، تأثیر نقشههای مفهومی طراحی شده به وسیلۀ رایانه بر میزان یادگیری، یادداری، و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، فصلنامۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی،2 (2): 139-115.
راهب، غنچه (1389). الگوی آموزشی برای بهبود انگیزۀ آموختن، تهران: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی.
سانتراک، جان دبلیو (1387). روانشناسی تربیتی، ترجمۀ شاهده سعیدی، مهشید عراقچی، و حسین دانشفر. تهران: رسا.
سانتراک، جان (1390). زمینۀ روانشناسی، ترجمۀ مهرداد فیروزبخت،، تهران: رسا.
سیف، علی اکبر (1388). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: دوران.
شکاری کاشانی، زهرا.، ابراهیم دماوندی، مجید و کرمی گزافی، علیرضا (1389). تأثیر روش یادگیری در حد تسلط در نگرش، عملکرد و انگیزش درونی دانشآموزان دختر دبیرستانی در یادگیری مفاهیم شیمی،فصلنامۀ اندیشههای نوین تربیتی، 2(6): 171-155.
فرانکن، رابرت (1388). انگیزش و هیجان، ترجمۀ حسن شمس اسفندآباد، غلامرضا محمودی، سوزان امامی پور، تهران: نی.
فهیمزاده، صدیقه (1381). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر انگیزش پیشرفت دانشجویان دانشگاه اراک، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا(س).
طالبی، هوشنگ.، عابدی، احمد و صدرزاده، امید (1391)، ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش انگیزه تحصیلی دانشجویان دورۀ کارشناسی دانشگاه اصفهان بر اساس نظریۀ خودمختاری، رویکردهای نوین آموزشی، پیاپی15، 1 (7): 153-137.
عابدی، احمد؛ و عریضی، حمیدرضا (1384)، بررسی رابطۀ انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای خانوادگی آنها، فصلنامه خانواده پژوهی، 2 (1): 147-139.
عابدی، احمد.، عریضی، حمیدرضا؛ و سبحانینژاد، مهدی (1384). بررسی رابطۀ انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ متوسطه شهر اصفهان با ویژگیهای شخصیتی آنها،دوماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار، دانشگاه شاهد، 12 (12): 38-29.
غلامعلی لواسانی، مسعود؛ کیوان زاده، محمد؛ و کیوان زاده، هدیه (1386). رابطۀ فعالیت تحصیلی، انگیزه پیشرفت، هوش هیجانی و متغیرهای بافتی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 1 (37): 99-123.
کدیور، پروین (1385). روانشناسی تربیتی، تهران: سمت.
کدیور، پروین (1386). روانشناسی یادگیری، تهران: سمت.
گال، مردیت؛ گال، جویس؛ و بورگ، والتر (1393). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی، جلد 1، ترجمۀ احمدرضا نصر و همکاران، تهران: دانشگاه شهیدبهشتی وسمت.
مال احمدی، احسان (1389). الگوی علی روابط بین سبکهای فرزندپروری ادراک شده، اهداف پیشرفت، خودکارآمدی تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
مرادیان، جلال.، عالی پور، سیروس و شهنی ییلاق، منیجه (1393)، رابطة علی بین سبکهای فرزندپروری و عملکرد تحصیلی با واسطۀ خودکارآمدی تحصیلی و انگیزه پیشرفت در دانشجویان، روانشناسی خانواده، 1(1): 63-74.
مهدوی غروی، مریم.، خسروی، معصومه و نجفی، محمود (1391). رابطۀ اضطراب امتحان، کمالگرایی، و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی، فصلنامة اندیشههای نوین تربیتی،3(8): 31-50.
نجفی، محمود.، دهشیری، غلامرضا.، محمدی فر، محمدعلی.، دبیری، سولماز و جعفری، نصرت (1394)، نقش متغیرهای کارایی خانواده، حرمت خود، خودکارآمدی و شخصیت در پیشبینی انگیزش پیشرفت تحصیلی، فصلنامة اندیشههای نوین تربیتی، 2(11): 9-31.
نوحی، سیما.، حسینی، سیدمرتضی.، رخساری زاده، حمید.، صبوری، امین و علیشیری، غلامحسین (1391). بررسی انگیزه پیشرفت ورابطۀ آن با موفقیت تحصیلی در دانشجویان رشتههای پزشکی،پرستاری وخدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... (عج)، مجله طب نظامی، 3(14):200-204.
یوسفی، علیرضا.، قاسمی، غلامرضا و فیروزنیا، سمانه (1388). ارتباط انگیزش تحصیلی باپیشرفت تحصیلی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجله ایرانی آموزش درعلوم پزشکی، 9(1).
Bell, D. A. (2013). Types of home schools, and need- support for achievement motivation, PhD dissertation, Temple University.
Gonzalez-dehass, A. r., Willems, P.p.& Doan Holbein, M. (2005). Examining The relationship between parental involvement and student motivation, Educational psychology review , 17( 2): 99- 123.
Gottfried, A. e., Fleming, J. S.& Gottfried, A. W. (2001). Continuity of academic intrinsic motivation from childhood through late adolescence: A longitudinal study, Journal of educational psychology, 93(1 ): 3-13.
Grolnick, W. S. & Ryan, R. M. (1989). Parent styles with children’s self-regulation and competence in school, Journal of educational psychology, 81(2): 143-154.
Shekhar, C. & Devi, R. (2012). Achievement motivation across gender and different academic majors, Journal of Educational and Developmental psychology, 2( 2): 105-109.
Spera, Ch. (2005). A review of the relationship among parenting practices, parenting styles, and adolescent school achievement, Educational psychology review, 17(2): 125-146.
Spera, Ch. (2006). Adolescents’ Perceptions of Parental Goals, Practices, and Styles in Relation to Their Motivation and Achievement, Journal of early adolescence, 26(4): 456-490.
Lepper, M. R., Henderlong corpus, J. S. & Iyengar, Sh. (2005). Intrinsic and extrinsic motivational orientations in the classroom: Age Differences and Academic correlates, Jornal of educational psychology,97(2): 184-196.