الیاس، جان (1385). تعلیم و تربیت (قدیم و معاصر)، ترجمۀ عبدالرضا ضرابی، قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
امینی، محمد (1384). تربیت هنری در قلمرو آموزش و پرورش. تهران: آییژ.
بدری گرگری، رحیم.، رضایی، اکبر و جدی گرگری، جواد (1390). مقایسۀ تأثیر روش تدریس مبتنی بر تفکّر فعال (روش مشارکتی) و روش تدریس سنّتی در یادگیری درس مطالعات اجتماعی دانشآموزان پسر، فصلنامۀ علوم تربیتی، 4(16):120-107.
حسینینسب، الهام و شریفی، حامد (1389). بررسی رابطۀ بین سبکهای یادگیری و خلّاقیّت با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان (دختر و پسر) پایۀ سوم دورۀ متوسطه شهرستان بوکان در سال تحصیلی 89-1388. مجلۀ علوم تربیتی، 3(12): 28-7.
حیدری، علیرضا.، عسگری، پرویز.، مرعشیان، فاطمه و ضمیری، امین (1388). رابطۀ فشارزاهای تحصیلی، تفکّرات مذهبی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی بین دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، پژوهشنامۀ تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد،(20):101-79.
خسروی، زهره(1382). مبانی روانشناختی جنسیّت، تهران: وزارت علوم.
دورودیان، زهرا (1390). تأثیر روش ایفای نقش بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان حساب نارسای دبستانی در سال تحصیلی 88-87 استان تهران. فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنائی،2(1): 104-85.
سالم، سودابه (1385). آموزش موسیقی در مدارس دوره ابتدایی. تهران: منادی تربیت.
سراج خرمی، ناصر.، برومند نسب، مسعود، یگانهدوست، عصمت و رشتی، سارا (1389). تأثیر آموزشهای فراشناختی بر عملکرد تحصیلی درس ریاضی دانشآموزان مقطع راهنمایی، مجلۀ یافتههای نو در روانشناسی، 3(9): 79-67.
سرداری، علی (1391). تأثیر بهکارگیری روشهای چند حسی در یادگیری درس ریاضی. مجلۀ اندیشههای نوین تربیتی، 11(4): 12-23.
سیف، علی اکبر (1394). روانشناسی پرورشی نوین:روانشناسی یادگیری و آموزش،چاپ هفتم ، تهران: دوران .
سیفی گندمانی، محمد یاسین.، زارع، حسین و جوهریفرد، رضا (1391). تأثیر تمهای موسیقی افسردگیآور تهدیدزا بر یادآوری و برآورد فراوانی محرکهای هیجانی و خنثی در دانشجویان. مجلهی دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی،13(3): 24-12.
شرفی، حسن (1389). طراحی و تدوین برنامه درسی هنر بر اساس رویکرد تلفیق هنر و علوم با تأکید بر مفهوم تولید هنری در پایۀ چهارم و پنجم ابتدایی. فصلنامۀ تعلیم و تربیت، 106، 12-1.
صفوی، امان الّله (1393). کلیات روشها و فنون تدریس. چاپ پانزدهم، تهران: معاصر.
گال، مردیت، بورگ، والتر و گال، جویس (1394). روشهای تحقیق کمّی و کیّفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمۀ احمد رضا نصر و همکاران، چاپ دهم، تهران: سمت و دانشگاه شهید بهشتی.
گیج، نیت دل و دیوید، سی برلانیر( 1374). روانشناسی تربیتی، ترجمۀ غلامرضا خدیوی، مشهد: حکیم فردوسی.
میرباقر آجرپز، ندا و شهشهانی، مریم السادات (1390). تأثیر موسیقی بر اضطراب. مجلۀ سلامت روان، 3(2): 12-6.
میرزا بیگی، علی (1373). نقش هنر در آموزش و پرورش و بهداشت روانی کودکان، تهران: مدرسه .
Eisner, E. (1983). The Kind of school we need, Educational Leadership Journal ,vol (5):48-55.
Beaty, J. (1984). Skills for Preschool Teachers. Second Edition.Charles E.Merrill Publishing Co.
Chapman , L. H. (1971).Trends and Problems. The Encyclopedia of Education. Lee C. Deighton. Editor –in –chief. The Mac Millan Company and The Free Press .
De Koning, E., Hamers, J. H. M., Sijtsma, K., & Vermeer, A. (2002). Teaching Inductive Reasoning in Primary Education. Development Review, 22, 211-241.
DeryakuLu, D., Buyukozturk, S. & Ozcinar, H. (2010). Predictors of acadmic achievement of student ICT teachers with different learning styles. InternationaL, Journal of Human and Social Sciences, 5(9), 567-573 .
Dochy, F., Segers, M., Van den Bossche, P. & Gijbels, D. (2003). Effect of problem based learning: A Meta Analysis, Learning and Instruction. The Journal of Psychology, 13, 533-568.
Garretson, R. L. (1991). Music curricula. The InternationaL Encyclopedia of Curriculum. Edited by Arieh Lewy. Pergamon Press.
Hankok, M. (2004). The effect of method of teaching on learning. The journal of creativity, 12(3): 21-30.
Jerome ,I.Rotgans & Hard Schmidt , G.(2011). The role of teachers in facilitating situational interest in an active –learning classroom .Teaching and Teacher Education: 27,37-42.
Kandmir, C. & Gur, A. (2011). The effect of ritm on learning in student. The Journal of Creativity, 21(2): 12-32.
Kokotsaki, M. (2012). The effect use of color and drawing on enhancement learning in students. The Journal of creativity, 23(3): 21-28.
Mirascieva, S.(2010).The interated access in the preparation and planning of the teaching process at the primary schools in republic of Macedonia .Procedia Social and Behavioral Sciences ,2,5059-5065.