این تحقیق برای بررسی تاثیر روش دیویس، بر سطح مهارت های خواندن دانش آموزان نارسا خوان انجام شده است. به این منظور، چهار دانش آموز پایه چهارم (11 ساله) که دارای مشکل نارسا خوانی بودند، از مرکز آموزش مشکلات ویژه ی یادگیری شهرستان ارومیه انتخاب شدند. این چهار آزمودنی، بر حسب جنسیت، دو دختر و دو پسر بودند که از نظر سن، بهره ی هوشی، سطح نارسا خوانی، سطح سواد والدین و وضعیت اقتصادی - اجتماعی خانواده با یک دیگر هم خوانی داشتند. پس از اجرای پیش آزمون خواندن، از بین آزمودنی ها، یک دختر و یک پسر به طور تصادفی به عنوان گروه آزمایش انتخاب و به مدت سه ماه به روش دیویس (مشاوره ی موقعیت یابی و تسلط یابی بر نماد) آموزش داده شدند. گروه گواه نیز آموزش با شیوه های رایج را ادامه دادند. پس از سه ماه از آزمودنی های هر دو گروه، پس آزمون خواندن به عمل آمد. نتایج آزمون ها نشان داد که روش دیویس در افزایش مهارت های خواندن و پیش رفت تحصیلی آزمودنی های گروه آزمایش تأثیر مثبت دارد.
فیضی پور, هایده. (1384). بررسی تاثیر روش تصحیح نارسا خوانی دیویس در افزایش سطح مهارت های خواندن. اندیشه های نوین تربیتی, 1(1), 39-50. doi: 10.22051/jontoe.2005.249
MLA
هایده فیضی پور. "بررسی تاثیر روش تصحیح نارسا خوانی دیویس در افزایش سطح مهارت های خواندن", اندیشه های نوین تربیتی, 1, 1, 1384, 39-50. doi: 10.22051/jontoe.2005.249
HARVARD
فیضی پور, هایده. (1384). 'بررسی تاثیر روش تصحیح نارسا خوانی دیویس در افزایش سطح مهارت های خواندن', اندیشه های نوین تربیتی, 1(1), pp. 39-50. doi: 10.22051/jontoe.2005.249
VANCOUVER
فیضی پور, هایده. بررسی تاثیر روش تصحیح نارسا خوانی دیویس در افزایش سطح مهارت های خواندن. اندیشه های نوین تربیتی, 1384; 1(1): 39-50. doi: 10.22051/jontoe.2005.249