احمدی، بابک(1375). حقیقت و زیبایی، درسهای فلسفة هنر، تهران: مرکز.
اسمیت، فیلیپ.جی(1373). فلسفه آموزش و پرورش. ترجمه سعید بهشتی. تهران: آستان قدس رضوی.
باقری، خسرو(1375). دیدگاههای جدید در فلسفة تعلیم و تربیت، تهران: نقش هستی.
باقری، خسرو(1386).دیدگاههایجدیددرفلسفةتعلیموتریبت. تهران: علم.
باقری، خسرو و میرزایی، عبدالوهاب(1382). الگویی برای پژوهش در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی بر اساس دیدگاه هرمنوتیک. شماره1. سال اول پاییز.
ریکور، پل(1368)، رسالت هرمنوتیک، مجله فرهنگ، کتاب چهارم و پنجم.
حسین زاده، محمد(1385)، درآمدی برمعرفت شناسی و مبانی معرفت دینی، تهران: مؤسسه امام خمینی(ره).
سعیدیروشن، محمدباقر(1386)، تحلیل زبان قرآن و روششناسی فهم آن، تهران: مؤسسه حوزه ودانشگاه.
شکوهی،غلامحسین(1372). مبانی و اصول آموزش و پرورش. مشهد: آستان قدس رضوی.
کوزنزهوی، دیوید(1378)، حلقه انتقادی، ترجمه مراد فرهادپور، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
Allen, G. David. (1995). Hermeneutics: Philosophical Traditions and Nursing Practice Research. Nursing Science Quarterly, 8)4(, 174-182.
Beyers, Chris. (2008) .The Hermeneutics of Student Evaluations. Heldref Publications.
Bindeing, Linda L.,Moules, Nancy, J., Tapp, D. M., & Rallison, L. (2007). Hermeneutic Musings on Learning: The Dialogical Nature of Teaching Interpretively. Journal of Educational Thought, 41(2),179-189.
Christopher, J ., Richardson, F ., & Christopher, S. (2003). Philosophical Hermeneutics: A Metatheory to Transcend Dualism and Individualism in Western Psychology. Paper presented at the International Congress of the International Association for Cross-Cultural Psychologists, Warsaw, Poland
Gallagher, S. (1992). Hermeneutics and Education. Albany: State University of NewYork Press.
Heidegger, M. (1962). Being and Time. New York: Harper & Row.
Jardine, D. W. (1992). The fecundity of the individual case: Considerations of the pedagogic heart of interpretive work. Journal of Philosophy of Education, 26(1), 51-61.
Kant, Immanuel. (1983). Critique of pure Reason. Translated by Norman, Kemp. The Macmillan press LTD.
Malpas, Jeff. (2010). Consequences of Hermeneutics: Fifty Years After Gadamer's Truth and Method. Northwestern University Press.
Palmer, R. E. (1999). Hermeneutics. Interpretation Theory in Schleiermacher, Dilthey, Heidegger and Gadamer. Evanston, Northwestern University Press.
Petruzzi, Anthony. (2008). Articulating a hermeneutic theory of writing assessment. Assessing Writing, 13(3), 219-242.
Pinar, William F. & Mcknight, Douglas. (2005). The Uses of Curriculum Knowledge: Notes on Hermeneutics. International Journal of Educational Research, 23(2), 181-190.
Purpel, D. F. (2008) .The moral and spiritual crisis in education Massachusetts, Bergin and Garry publishers.
Van Ginkel, H. (2005). University 2050: The organization of creativity and Innovation. Higher Education Policy, 8(4), 14-18.
Warren, Jeff. (2005). Towards an Ethical-Hermeneutics. European Journal of Psychotherapy & Counselling and Health. 7(1–2), 17– 28