خجستهمهر، رضا.، عباسپور، ذبیحالله.، گرایی، امین و کوچکی، رحیم(1391). تأثیر برنامه موفقیت تحصیلی بر عملکرد و خودپنداره تحصیلی، نگرش نسبت به مدرسه، یادگیری شیوه موفقیت در مدرسه و سازگاری اجتماعی دانشآموزان. مجله روانشناسی مدرسه، 1(1)، 27-45.
درتاج، فریبرز.، اسدزاده، حسن و اسدالله، مصائبی(1388) تأثیر آموزش مهارتهای کنترل خشم بر پرخاشگری و سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر 15-12 ساله. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 3(4)، 72-62.
سامانی، سیامک(1386). بررسی پایایی و روایی پرسشنامه پرخاشگری باس و پری. مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 4، 359-365.
صادقی، احمد.، احمدی، احمد و عابدی، محمدرضا(1381). بررسی اثربخشی آموزش گروه مهار خشم به شیوه عقلانی ـ رفتاری ـ عاطفی بر کاهش پرخاشگری. مجله روانشناسی، 6(21)،52-62.
طولابی، زینب.، صمدی، سعید و مطهرینژاد، فاطمه(1392). بررسی نقش میانجی عزت نفس و خودکارآمدی در رابطه بین سبک زندگی اسلامی و سازگاری اجتماعی جوانان شهر مشهد. فصلنامه مطالعات جامعهشناختی جوانان، 3(9)، 115-132.
عسگری، پرویز و روشنی، خدیجه(1391). مقایسه هوش فرهنگی، هوش هیجانی، سازگاری فردی ـ اجتماعی دانشجویان زن و مرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز. فصلنامه علمی پژوهشی زن و فرهنگ، 3(12)، 49-63.
عطارخامنه، فاطمه و سیف، علی اکبر(1388). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری مطالعه فرا شناختی بر انگیزش وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پژوهشنامه مطالعات روانشناسی تربیتی ،9، 57-74.
عطاری، یوسفعلی.، شهینیییلاق، منیجه.، بشلیده، کیومرث و کوچکی، عاشورمحمد(1384). بررسی تأثیر آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی در سازگاری فردی ـ اجتماعی نوجوانان بزهکار در شهرستان گنبد کاووس. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 12(3)، 25-46.
فتی، لادن و کاظمزاده عطوفی، مهرداد(1385). مهارت حل مسئله. تهران: دانژه.
فتی، لادن و موتابی، فرشته(1385). مهارت روابط بینفردی مؤثر. تهران: دانژه.
Grunebaum, M.F., Galfalvy, H.C., Mortenson, L.Y., Burke, A.K., Oquendo, M.A., & Mann, J.J. (2010).
Attachment and social adjustment: Relationships to suicide attempt and major depressive episode in a prospective study.
Journal of Affective Disorders,
123(1–3), 123-130.
Hedman, E., Mortberg, E., Hesser, H., Clark, D.M., Lekander, M., Andersson, E., & Ljotsson, B. (2013).
Mediators in psychological treatment of social anxiety disorder: Individual cognitive therapy compared to cognitive behavioral group therapy.
Behaviour Research and Therapy,
51(10), 696-705.
Kazdin, A.E., Marciano, P.L., & Whitley, M. (2005). The therapeutic alliance in cognitive behavioral treatment of children referred for oppositional, aggressive, and antisocial behavior. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 73, 726-730.
Li, L., Xiong, L., Zhang, S., Yu, Q., & Chen, M. (2014).
Cognitive–behavioral therapy for irritable bowel syndrome: A meta-analysis.
Journal of Psychosomatic Research,
77(1), 1-12.
Mataix-Cols, D., Cowley, A.J., Hankins, M., Schneider, A., Bachofen, M., Kenwright, M., Gega, L., Cameron, R., & Marks, I.M. (2005).
Reliability and validity of the Work and Social Adjustment Scale in phobic disorders.
Comprehensive Psychiatry,
46(3),223-228.
Olofintoye, T.T. (2008) Integrated classrooms and the psycho-social adjustment of students with hearing impairment and the hearing. International Journal of Sustainable Development, 1(2), 8-14.
Polat, F. (2003). Factors affecting psycho-social adjustment of deaf students. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 8(3), 325-339.
Ricca, V., Castellini, G., Mannucci, E., Sauro, C.L., Ravaldi, C., Rotella, C., & Faravelli, C.(2009).
Comparison of individual and group cognitive behavioral therapy for binge eating disorder. A randomized, three-year follow-up study.
Appetite,
55(3), 656-665.
Seligman, M.E., Schulman, P., DeRubeis, R.J., & Hollon, S.D. (1999). The prevention of depression and anxiety. Prevention and Treatment, 2(8), 1-24.
Schmitt-Eliassen, J., Ferstl, R., Wiesner, C., Deusch, G., & Witt, K. (2007).
Feedback-based versus observational classification learning in healthy aging and Parkinson's disease.
Brain Research,
1142,178-188.
Sektnan, M., McClelland, M.M., Acock, A., & Morrison, F.J. (2010).
Relations between early family risk, children's behavioral regulation, and academic achievement. Early Childhood Research Quarterly,
25(4), 464-479.
Sitnikov, L., Rohan, K.J., Evans, M., Mahon, J.N. & Nillni, Y.I. (2013).
Cognitive predictors and moderators of winter depression treatment outcomes in cognitive-behavioral therapy vs. light therapy.
Behaviour Research and Therapy,
51(12), 872-881.
Somer, E., Tamir, E., Maguen, S., & Litz, B.T. (2005). Brief cognitive-behavioral phone-based intervention targeting anxiety about the threat of attack: a pilot study. Behaviour Research and Therapy, 43(5), 669-679.