ارسطو (1378). درباره نفس. ترجمه علیمراد داوودی. تهران: حکمت.
افلاطون (1350).مجموعه آثار افلاطو ن، ترجمة محمد حسن لطفی، تهران: ابن سینا.
الدنبرگ، هرمان (1373). فروغ خاور ، ترجمة بدرالدین کتابی، تهران: اقبال.
اهداف دوره های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1397). تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
پسندیده، عباس ( 1393 ). رضایت از بندگی، تهران، دارالحدیث.
باقری، خسرو؛ سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی، اجتماعی.
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1388). تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390). تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
دکارت (1369). تأملات در فلسفه اولی. ترجمه دکتر احمد احمدی؛ تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
دیلتای، ویلهلم. (1389). تشکل جهان تاریخی در علوم انسانی، ترجمه منوچهر صانعی دره بیدی. تهران، ققنوس.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397). فارسی چهارم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397). فارسی پنجم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397). فارسی ششم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397).هدیه های آسمانی چهارم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397). هدیه های آسمانی پنجم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397). هدیه های آسمانی ششم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397).مطالعات اجتماعی چهارم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397). مطالعات اجتماعی پنجم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی (1397). مطالعات اجتماعی ششم دبستان. تهران: اداره کل چاپ و توزیع کتابهای درسی.
سانتاک، سوزان (1395). نظر به درد دیگران. ترجمه احسان کیانی خواه. تهران: گمان.
فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران (1388). تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
فرکلاف، نورمن (1379). تحلیل انتقادی گفتمان. ترجمه فاطمه شایسته پیران. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
فوکو، میشل (1385). پیدایش کیلینیک: دیرینه شناسی ادراک پزشکی. ترجمه یحیی امامی. تهران: نقش و نگار.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
مبانی تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی وعمومی جمهوری اسلامی ایران (1389). تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
نقشه جامع علمی کشور (1389). تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
وان دایک، تئون (۱۳۸۲). مطالعاتی در تحلیل گفتمان: از دستور متن تا گفتمان کاوی انتقادی، گروه مترجمان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
ولف، هنریک و پدرسون، استینگ و روزنبرگ، ریبن (1380). درآمدی بر فلسفه طب. ترجمه همایون مصلحی. تهران: طرح نو.
یورگنسن، ماریانه و فیلیپس، لوئیز (1397). نظریه و روش در تحلیل گفتمان. ترجمه هادی جلیلی. تهران: نی.
حاجی پور، حامد ؛ برخورداری، رمضان و کشاورز، سوسن (1397). تحلیل گفتمان انتقادی تربیت جنسی در نظام آموزش وپرورش ایران (وضعیت موجود) مبتنی بر اسناد مکتوب. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت (مطالعات تربیتی و روان شناسی مشهد). 8 (1): 136-159.
صفری، محمود و قورچیان، نادرقلی (1396). تحلیلی بر برنامه درسی پوچ در محتوای آموزشی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 14 (27): 66-74.
عسگری، زهرا ؛ نوروزی، رضا علی و محمدی چابکی، رضا (1396). از رنج تا گنج: تحلیل رویکردهای سه گانه به نقش تربیتی رنج. اندیشه های نوین تربیتی. 13 (1): 51- 71.
عسگری، زهرا ؛ حیدری، محمد حسین ؛ برخورداری، رمضان و استکی، بهنوش (1397). بررسی دلالتهای دو فلسفه «زیست پزشکی» و «انسان گرایانه» بر آموزش پزشکی. مجله تاریخ و اخلاق پزشکی. 11: 265- 277.
Aims of the Curriculum of the Public Education System of the Islamic Republic of Iran (1979). Tehran: Higher Education Council. (Text in Persian).
Aristotle (1999). About the soul. Translated by Alimard Davoodi. Tehran: Wisdom. (Text in Persian).
Asgari, Zahra, Heidari, Mohammad Hussein, Barkhordari, Ramadan, and Esteki, Behnoush (1979). Investigating the implications of the two "biomedical" and "humanistic" philosophies on medical education. Journal of Medical History and Ethics. 11: 265-27. (Text in Persian).
Asgari, Zahra, Norouzi, Reza Ali and Mohammadi Chabaki, Reza (2017). From suffering to treasure: An analysis of the three approaches to the educational role of suffering. New Educational Thoughts. 13 (1): 51-71. (Text in Persian).
Bagheri, Khosro, Sajjadieh, Narges and Tavassoli, Tayebeh (2010). Research Approaches and Methods in Philosophy of Education. Tehran: Institute for Cultural, Social Studies. (Text in Persian).
Brown, R. T., & DuPaul, G. J. (1999). Introduction to the mini-series: Promoting school success in children with chronic medical conditions - ProQuest. School Psychology Review, 28(2), 175–181
Comprehensive scientific map of the country (2010). Tehran: Supreme Council of Cultural Revolution. (Text in Persian).
Cooper, R. (2002). Disease. Studies in History and Philosophy of Science. 33, 263–282.
Delta, Wilhelm. (2010). The Formation of the Historical World in the Humanities, Translated by Manouchehr Sanei, Bedidi Valley. Tehran, Phoenix. (Text in Persian).
Descartes (1990). Reflections on Early Philosophy; Translated by Dr. Ahmad Ahmadi; Tehran: Academic Publishing Center. (Text in Persian).
Educational Research and Planning Organization (1977). Fourth grade elementary schools. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Educational Research and Planning Organization (1977). Fourth Primary School Social Studies. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Eldenberg, Herman (1994). Forough East, Badr al-Din Book Translation, Tehran: Iqbal. (Text in Persian).
Farkoff, Norman (2000). Critical Discourse Analysis. Translated by Fatima Shayesteh Piran. Tehran: Center for Media Studies and Research. (Text in Persian).
Fladhammer, D. (2006). Chronic illness and education. IG Living, 13, 15–19.
Flinders,F & Noddings,N & Thornton,S (1986). The Null Curriculum: Its Theoretical Basis and Practical Implications. Curriculum Inquiry. 16( 1 ), 33-42.
Foucault, Michelle (2006). The Genesis of the Clinic: The Paleontology of Medical Perception. Translated by Yahya Emami. Tehran: Naghsh and Negar. Constitution of the Islamic Republic of Iran. (Text in Persian).
Gath, A., Smith, M. A., & Baum, J. D. (1980). Emotional, behavioural, and educational disorders in diabetic children. Archives of Disease in Childhood. 55(5), 371–375.
Hajipour, Hamed and Farhangi, Ramadan and Farmer, Susan (1979). Critical Discourse Analysis of Sexual Education in the Iranian Education System (Current Status) Based on Written Documents. Educational Research Foundation (Mashhad Educational Studies and Psychology). 8 (1): 136-159. (Text in Persian).
Heinämaa,S and Kaitaro,T (2018). Descartes’ Notion of the Mind–Body Union and its Phenomenological Expositions. The Oxford Handbook of the History of Phenomenology.
Irwin, M. K., & Elam, M. (2011). Are We Leaving Children with Chronic Illness Behind? Physical Disabilities: Education and Related Services, 30(2), 67–80.
Jesus, CH (2017). A Critical Discourse Analysis of Inclusion of Children with Special Needsin New Zealand Early Childhood Education. A dissertation submittedin partial fulfilment of the requirements for the degree of Master of Education.
Jurgensen, Marianne, and Phillips, Louise (1979). Theory and Method in Discourse Analysis. Translated by Hadi Jalili. Tehran: Straw. (Text in Persian).
Marcum, J. A. (2008). Humanizing Modern Medicine: An Introductory Philosophy of Medicine. London: Springer.
Mintz,Avi I.(2014). Pain & Educational. Philosophy of Pain. London: Routledge. 12: 344-353
National Curriculum of the Islamic Republic of Iran (2009). Tehran: Higher Education Council. (Text in Persian).
Organization for Educational Research and Planning (1979). 4th grade elementary school. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Organization for Educational Research and Planning (1979). 5th heavenly gifts for elementary school. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Organization for Educational Research and Planning (1979). Fifth Elementary School. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Organization for Educational Research and Planning (1979). Fifth Elementary School. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Organization for Educational Research and Planning (1979). Fifth Primary School Social Studies. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Organization for Educational Research and Planning (1979). Sixth heavenly gifts for elementary school. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Organization for Educational Research and Planning (1979). Sixth grade social studies. Tehran: Office of Textbook Printing and Distribution. (Text in Persian).
Pasandide, Abbas (2014). Satisfaction with servitude, Tehran, Dar al-Hadith. (Text in Persian).
Philosophy of Formal and Public Education in the Islamic Republic of Iran (2009). Tehran: Higher Education Council. (Text in Persian).
Plato (1971). Collection of Plato's Works, Translated by Mohammad Hassan Lotfi, Tehran: Ibn Sina. (Text in Persian).
Ratanakul, P. (2004). The Buddhist Concept of Life, Suffering and Death, and Related Bioethical Issues. Eubios Journal of Asian and International Bioethics, 14, 141–146.
Renault, E. (2015). A Critical Theory of Social Suffering. Critical Horizons, 11(2), 221–241.
Safari, Mahmoud and Ghourchian, Nadergoli (2017). An analysis of absurd curriculum in educational content. Research in Curriculum (Knowledge and Research in Educational Sciences - Curriculum). 14 (27): 66-74. (Text in Persian).
Santak, Susan (2016). Considering the pain of others. Translated by Ehsan Kianikhah. Tehran: Guess. (Text in Persian).
Schwartz, P. H. (2007). Defining Dysfunction: Natural Selection, Design, and Drawing a Line. Philosophy of Science, 74(3), 364–385.
Selwyn, D. (2002). Communication in doctor-patient relationship. British Medical Journal, 324, 397.
Slater, J., Jones, C., & Procter, L. (2017). Troubling school toilets: resisting discourses of ‘development’ through a critical disability studies and critical psychology lens. Studies in the Cultural Politics of Education, 0(0), 1–12.
Stambaugh, J. D. (2016). The lived experiences of being a father of a child with type 1 diabetes: A phenomenological study. Saint Mary’s University of Minnesota.
Sudajit-apa, M. (2017). Critical Discourse Analysis of Discursive Reproduction of Identities in the Thai Undergraduates’ Home for Children with Disabilities Website Project: Critical Analysis of Lexical Selection. PASAA: Journal of Language Teaching and Learning in Thailand, 54, 1–28.
The Foundations of Fundamental Transformation in the Formal and Public Education System of the Islamic Republic of Iran (2010). Tehran: Higher Education Council. (Text in Persian).
The Fundamental Transformation of Education (2011). Tehran: Higher Education Council. (Text in Persian).
Thompson, R. P., & Upshur, R. E. G. (2017). Philosophy of Medicine : An Introduction. Toronto: Taylor & Francis.
Toombs, K. S. (1987). Meaning of Illness: A Phenomenological Approach to the Patient-Physician Relationship. The Journal of Medicine and Philosophy: A Forum for Bioethics and Philosophy of Medicine, 12(3), 219–240.
Torpy, J. M., Campbell, A., & Glass, R. M. (2010). Chronic Diseases of Children. JAMA, 303(7), 682–682.
Trogan, C. R. (2013). Suicide and Freedom from Suffering in Schopenhauer’s “Die Welt als Wille und Vorstellung.” Open Journal of Philosophy, 03(01), 5–8.
Van Dyke, Theon (1). Studies in Discourse Analysis: From Text Grammar to Critical Discourse Discovery, Translators Group, Tehran: Center for Media Studies and Research. (Text in Persian).
Wolf, Henrik and Pederson, Sting and Rosenberg, Ribbon (2001). An Introduction to the Philosophy of Medicine. Translated by Homayoun Moslehi. Tehran: New Design. (Text in Persian).