افضل خانی، مریم و عبدی پاکروان، مژگان (1392). بررسی شیوههای بهینه در مشارکت اثربخش اولیا و مردم در مدارس، پژوهش در برنامهریزی درسی، 10(9): 146-137.
بهبودی، هایده (1387). اهمیت مشارکت والدین در فعالیتهای مدرسه. تعلیم و تربیت استثنایی، 87: 70-65.
پور اسماعیل، راحله؛ امین خندقی، مقصود و مهرام، بهروز (1397). التقاط ناسازوار در جهتگیری عملی برنامه درسی دانشجو معلمان: نظریه داده بنیاد، پژوهشهای برنامه درسی، 8(1): 30-1.
جهانیان، رمضان (1388). راهکارهای توسعه مشارکت در واحدهای آموزشی از دیدگاه مدیران مدارس شهر تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی. 1(1): 130-113.
جهانیان، رمضان (1389). بررسی راههای ایجاد و تقویت مشارکت مردم در آموزشوپرورش، فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 5(3): 58-45.
جلیلی، زهرا و طاهری، مرتضی (1397). نوآوری در جذب منابع مالی: تأملی بر چالشهای مالی مدیران مدارس دولتی، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 8(1): 108-83.
داودی، رسول (1389). موانع مشارکت دانشآموزان دوره متوسطه در فعالیتهای مدارس شهر تهران، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 1(27): 100-79.
حاجی دوستی، هومن؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ خراسانی، اباصلت و صفایی موحد، سعید (1396). مفهومپردازی گفتمان برنامه درسی محیط کار؛ گفتمان نوظهور یا مغفول، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 13(2): 33-28.
سبحانی نژاد، مهدی (1384). بررسی موانع مشارکت اولیای دانشآموزان در امور مدارس متوسطهی شهر اصفهان به منظور ارائه راهکارهای مناسب، فصلنامه آموزه، 25: 84-77.
سبحانی نژاد، مهدی و یوزباشی، علیرضا (1392). بررسی موانع خانوادگی مشارکت اولیای دانشآموزان در امور مدارس متوسطه شهر اصفهان، پژوهشهای آموزش و یادگیری(دانشور رفتار)، 20(3): 378.361.
سجادیه، نرگس و محمدی پویا، سهراب (1396). تحلیل تطبیقی محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی چاپ قدیم و جدید پایه چهارم ابتدایی بر اساس اصول معرفتشناختی تربیت، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، 12(47): 94-69.
شیربگی، ناصر؛ عزیزی، نعمتالله و امیری، شیلا (1394). واکاوی مفهوم " مشارکت و مداخله در آموزش فرزندان" از دیدگاه والدین و معلمان، مجلهی علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، 6(2): 54-21.
شهری، آذر، شیربگی، ناصر و بلندهمتان، کیوان (1397). تحلیل مداخله خانوادهها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «همپوشانی حوزههای تأثیر»، دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمانها، 7(2): 210-167.
طاهری، نوراله؛ شیرزادگان، راضیه؛ الهامی، سعیده؛ محمودی، ناهید؛ بان، مریم و سروندیان، سارا (1396). سبکهای فرزند پروری والدین با کمالگرایی در دانشجویان خانوادههای تک فرزند و چند فرزند، فصلنامه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی، 3(2): 73-58.
عباسیان، حسین و حیدرزاده، سارا (1393). تبیین نقش خوشبینی تحصیلی و ساختار توانمند ساز در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 1(2): 165- 147.
فتحی واجارگاه، کورش؛ خراسانی، اباصلت و رودی، محمد تقی (1391). علل گرایش به آموزش در خانه از نظر والدین کودکان آموزش دیده در خانه: مطالعه کیفی تجربیات والدین، پژوهش در برنامهریزی درسی، 9(2): 13-1.
فتحی واجارگاه، کورش (1397). به سوی موج سوم در مطالعات برنامه درسی ایران: حرکت به فراسوی نومفهوم گرایی، در جستجوی تکثرگرایی در اقلیمهای برنامه درسی، دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 9(18): 69-45.
فرحبخش، سعید؛ ستار، آزیتا و محمدی، طاهره (1395). بررسی عوامل مؤثر بر استقرار مدرسه زندگی در مدارس ابتدایی شهر خرمآباد، فصلنامه مدیریت مدرسه، 4(1): 85-71.
گوهری، زهره؛ جمشیدی، لاله و بیدختی، علیاکبر (1394). شناسایی موانع مشارکت والدین در امور مدارس مقطع ابتدایی شهر سمنان. مطالعات برنامهریزی آموزشی, 4(7), 162-134.
ماهروزاده، طیبه و عباسی، منصوره (1391). مدرسه زندگی، ماهیت و چگونگی تحقق آن، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 8(1): 170-147.
متین، نعمتالله (1391). ضرورت مشارکت در آموزشوپرورش: کاستیها و راهکارها، جامعهشناسی آموزشوپرورش، 3: 176-143.
ملکشاهی، محبوبه (1395). نقش خوشبینی علمی در توانمندسازی معلمان، نشریه مطالعات آموزشی( «نما» نشریه مرکز مطالعات و توسعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارتش)، 5(1): 62-50.
مرندی حیدرلو، مریم، ادیب، یوسف، فتحی آذر، اسکندر و محمودی، فیروز (1397). یادگیری خدماترسانی: کاربست نظریه تربیتی در عمل، فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، 15(32): 17-1.
نفیسی، عبدالحسین (1392). هشت سال تلاش(گزارش، دست آوردها، مشکلات، برنامههای آینده و چشمانداز وزارت آموزشوپرورش)، انتشارات وزارت آموزشوپرورش.
یزدخواستی، بهجت و عباس زاده، محمد (1386). بررسی عوامل مؤثر بر مشارکت والدین دانشآموزان در امور مدرسهای دانشآموزان مقطع متوسطه استان آذربایجان شرقی، مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 3(3): 62.
Dixon, S. R. (2008). A study of parental involvement and school climate: perspective from the middle school. A dissertation for the degree of doctor of philosophy. Texas A&M University.
Epstein, J. (2001). School, family, and community partnerships: Preparing educators and improving schools. Boulder, CO: Westview.
Epstein, J. L & Jansorn, N.R. (2004). School, family, and community partnerships: Link the plan. Education Digest. 69(6): 19-23.
Epstein, J. L; Sanders, M. G., Simon, B. S., Salinas, K. C, Jansorn, N. R., & Van Voorhis, F. L. (2009). School, family, and community partnerships: Your handbook for action. Thousand Oaks, CA: Corwin Pres.
Epstein, J. L. (2011) School, Family, and Community Partnerships: Preparing Educators and Improving Schools, Second Edition. Boulder, CO: Westview Press.
Fan, X & Chen, M. (2001). Parental involvement and students' academic achievement: A meta-analysis. Educational Psychology Review. 13(1): 1-22.
Fitzgeral, D.(2004).parent partnership in the Early Years. London: Continuum.
Grolnick, W.S & Slowiaczek, M. (1994). Parents' involvement in children's schooling: A multidimensional conceptualization and motivational model. Child Development 27(1): 237-252.
Greenwood, G.E & Hickman, C.W. (1991). Research and practice in parent involvement: Implications for teacher education. The Elementary School Journal. 91: 279-288.
Herrell, P.O.(2011). Parental Involvement: Parent Perceptions and Teacher Perceptions. A dissertation for the doctor of education. Faculty of the Department of Educational Leadership and Policy Analysis East Tennessee State University.
Henderson, A. T., Mapp, K. L., Johnson, V. R & Davies, D. (2007). Beyond the Bake Sale The Essential Guide to Family-School Partnerships. New York: The New Press.
Melvin, A. (2010). Japanes School promote parental involvement? International Journal of Social Sciences and Humanity Study. 2 (1): 1309-1319.
Spera, C; Wentzel, K. R. & Matto, H. C. (2009). Parental aspirations for their children's educational attainment: Relations to ethnicity, parental education, children's academic performance, and parental perceptions of school climate. Journal of Youth and Adolescence. 38(8):1140-1152.
Washington, A. (2011). A national study of parental involvement: its trends, status, and effects on school success. A dissertation for the degree of doctor of philosophy. Western Michigan University.