احمدآبادی، آرزو، و بذرافشان مقدم، مجتبی (2015). بررسی نقش توسعه اعضای هیئت علمی در مسیر رسیدن به توسعه پایدار. دومین همایش بین المللی مدیریت و فرهنگ توسعه، 100-81.
بازرگان، عباس (1383). ارزشیابی آموزشی. تهران: انتشارات سمت.، چاپ سوم
بازرگان، عباس (1396). مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته. تهران: نشر دیدار.
حجازی، اسد (1397). شناسایی عوامل تاثیرگذار بر بهسازی اعضای هیئت علمی- مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان. مجموعه مقالات نخستین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی.
خاکی، غلامرضا (1392). روش تحقیق. تهران: فوژان.
سنگری، نگین (1396). تدوین مدل شایستگی های محوری اعضای هیات علمی دانشگاه اسلامی (مورد مطالعه دانشگاه الزهرا (س)). مدیریت در دانشگاه اسلامی پیاپی 13 ،60-45
شمس، عبدالحمید (1394). راهکارهای افزایش بهره وری اعضای هیئت علمی. فرایند مدیریت و توسعه، 29(2)، 97-71.
فراستخواه، مقصود (1388). دانشگاه ایرانی و مسئله کیفیت. تهران: نشر آگاه.
قرونه، داوود، میرکمالی، محمد، بازرگان، عباس و خرازی، کمال (1393). چارچوب مفهومی بالندگی اعضای هیئت علمی در دانشگاه تهران. رساله دکتری رشته مدیریت آموزش عالی، دانشگاه تهران.
مبینی، مهدی و عباس پور، عباس (1393). توسعه اعضا هیئت علمی راهبردی اثرگذار در ارتقاء کیفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی.در مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی ارزیابی کیفیت در نظام های دانشگاهی، شماره مقاله:1213.
محمدی, مهدی، و غضنفری، الهام (1394). رابطه ی بین اولویتبندی اعضای هیئت علمی از مسئولیتهای شغلی شان و ارزشیابی دانشجویان از کیفیت عملکرد آنان در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان-مدل معادله ساختاری. فصلنامه توسعه آموزش در علوم پزشکی زنجان, 8(18), 86-101.
محمدی، مهدی، ناصری جهرمی، رضا، و رحمانی، هادی (1395). الگوی علی رابطه خود راهبری یادگیری، ارزش های تحصیلی و ادراک از کیفیت عملکرد اعضای هیئت علمی. دو فصلنامه علمی پزوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری، 13(1).
مشایخی، بیتا، مهرانی، کاوه، رحمانی، علی، و مداحی، آزاده (1392). تدوین مدل کیفیت حسابرسی. فصلنامه بورس اوراق بهادار، 6(23)، 137-103.
Ahmad Abadi & Bazafshan Moghadam, M. (2015). Studying the role of faculty development in the path to sustainable development. The 2th International conference on Management and culture development, 81-100.
Bazargan, A. (1383). Educational Evaluation, Tehran: Samt Publication, 3th Ed.
Bazargan, A. (1396). An Introduction to Qualitative and Mixed Methods Research by Efforts, Tehran: Didar Publication. 8th Ed.
Borden, V. M. & Bottrill, K. V. (2005). Appendix: Examples Performance indicators to guide strategic decision making. San Francisco: Jossey- Bass.
Camblin, L. A. D., & Steger, J.A. (2000). Rethinking faculty development. Higher Education, 39, 1-18.
Dee, J.R., & Daly, Ch. J. (2009). Innovative models for organizing faculty development programs pedagogical reflexivity, student learning empathy and faculty agency, Human Resource. Journal of the Sociology of Self-Knowledge, 6(1), 1-22.
Ferasatkhah, M. (1388). Iranian University and Quality Issue, Tehran: Agah Publication.
Gharune, D, Mirkamali, M, Bazargah, A & Khazari, K. (1393). Conceptual framework of faculty members in Tehran University, Iranian Higher Education Association, 6 (2), 51-82.
Glaser, Barney & Anselm Strauss (1967). Discovery of the Grounded theory: Strategy for Qualitative Research.
Hejazi, A. (1397). Identifying the Factors Affecting Faculty Improvement - Case Study: Farhangian University. Proceedings of the first international and the 12th National Conference on Quality Assessment in Academic Systems.
Joiner, H. B. (2008). A Study of Factors Used to Evaluate Faculty Teaching, Research and Service Performance at Historically Black Colleges and Universities (Doctoral dissertation, Grambling State University).
Jones, T. J. (2014). Academic Staff Views of Higher Education Quality in Somaliland (Doctoral dissertation, University of Minnesota).
Kang, B. & Miller, M. T. (2000). Professional development: research finding, the literature base and directions for future. Washington D.C, Office Of Educational Research and Improvement, ERIC Document Reproduction Service.
Kapelke, S. (2005). Recommendation on faculty workload and productivity.
Khaki, G. (1392). Grounded Research Method in Management. Tehran: Fujan Publication. 1th Ed.
Mashayekhi, B, Mehrani, K, Rahmani, A & Madahi, A. (1392). Compilation of audit quality model, Stock Exchange, 6 (23), 103-137.
Mobini, M & Abbaspour, A. (1393). Development of effective faculty members in promoting the quality of universities and universities Higher education institutions. Proceedings of the first National Conference on Quality Assessment in Academic Systems. No. 1213.
Mohammadi M, Ghazanfari E. (1394). A Relationship of Faculty members’ Priorities of Their Job Responsibilities and Students’ Evaluation of Their Performance Quality at Hormozgan University of Medical Sciences- A structural equation model . J Med Educ Dev. 8 (18), 86-101.
Mohammadi, M, Naseri-Jahromi, R & Rahmani, H. (1395). The causal relationship between self-directed learning, academic values and perceptions of the quality of faculty members performance, Biannual Journal of Training & Learning Researches / Vol. 13, No. 1, Serial 23.
Polard, A. (2010). Professionalism and pedagogy: A contemporary opportunity. Retrieved on 20.9.2013 from: www. Tirp. Org/TLRPGTCEProf & pedagogy pdf.
Ravly, g(2008) Top Management Leadership, Employee Empowerment and Job Satisfaction & Customer Satisfaction in T.Q.M Organization: an Empirical Study, Journal of Quality Management, Vol 5.
Research Association (2004). Inflation Measures for Schools and Colleges. Http://www.ERTC.com
Sangari, N. (1396). Compilation of the Potential Competency Model of the Faculty Members of Islamic University (Case Study of Alzahra University), Management in the Islamic University, (Spring &Summer), 13, Vol. 6, No.1, 45-60.
Sarrico, C. S., & Alves, A. A. (2016). Academic staff quality in higher education: an empirical analysis of Portuguese public administration education. Higher education, 71(2), 143-162.
Shams, A. (1394). Solutions for increasing the efficiency of faculty members. Management Process and Development, 29 (2), 71-97.
Shooler, J (2009). Rethinking Faculty Development”, Journal of Higher Education, Vol. 39, No. 1, pp. 35-58.
Steinert, Y. (2014) Faculty development: Core concepts and principles. In Steinert,Y.(Eds). Faculty Development in health professions: A FOCUS ON RESEACH AND PRACTICE.PP. 3-28, Dordrocht, Springer.
Strauss A. & Corbin J. (1990). Basics of Qualitative Research; Grounded: Theory Procedures and Tedniques. Sage publications, London.
Tagomori, H. & Bishop, L. (2011). A CONTENT Analysis of Evaluation Instruments Used for Student Evaluation of Classroom Teaching Performance in Higher Education, Paper presented at the Annual Meeting of The American Education Research Association, New Orleans.
Yousif, M., & SHAOUT, A. (2016). Fuzzy Logic Model Design for Performance Evaluation of Sudanese Universities & Academic Staff. In The proceedings of the International Arab Conference for Quality Assurance in Higher Education IACQA’2016.