احمدی، پروین.، خادمی، عزت و فتاحی بیات، صدیقه (1388). بررسی آثار فنآوری ارتبـاطی جدید (اینترنت، بازیهای رایانهای و ماهواره) بر تربیت اجتماعی، با تأکید بر سازگاری دانشآموزان سال دوم دبیرستانهای تهران. فصلنامة اندیشه های نوین تربیتی، دورة 5، شمارة 3، ص: 36-9.
اردلان، الهام و حسینچاری، مسعود (1390). پیشبینی سازگاری تحصیلی براساس مهارتهای ارتباطی با واسطه باورهای خودکارآمدی. فصلنامه روان شناسی تربیتی، سال ششم، شماره ( 17)، ص: 28-2.
باغانی، مریم و دهقانی نیشابوری، محسن (1390). بررسی تأثیر انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی و رویکردهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، اولین همایش ملی یافتههای علوم شناختی در تعلیم وتربیت، ص: 125-113.
بنی اسدی، علی و پورشافعی، هادی. (1391). نقش انگیزش و خودکارآمدی تحصیلی و رویکردهای مطالعه در پیشرفت ریاضی دانشآموزان رشتههای علوم تجربی و ریاضی مقطع متوسطه شهر قاین، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، دوره 8، شماره (4)، ص: 102-81.
رجبی، غلامرضا (1385). بررسی پایایی و روایی مقیاس باورهای خودکارآمدی عمومی (GSE-10) در دانشجویان روانشناسی دانشکدة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه آزاد مرودشت، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، دوره 2، شمارة (1 و 2)، ص: 122-111.
زارعی، حیدرعلی.، میرهاشمی، مالک و پاشا شریفی، حسن. (1391). ارتباط سبکهای تفکر با سازگاری تحصیلی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، ص: 166-160.
زاهد بابلان، عادل.، قاسم پور، عبدالله و حسن زاده، شهناز (1390). نقش بخشش و سرسختی روان شناختی درپیش بینی امید. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، سال دوازدهم، شماره 3، پیاپی (45)، ص: 19-13.
شکری، امید.، کرمی نوری، رضا.، فراهانی، محمدنقی و مرادی، علیرضا (1389). آزمون ساختار عاملی و ویژگیهای روان سنجی نسخه فارسی پرسشنامه استرس تحصیلی. مجله علوم رفتاری، دورة 4، شمارة(4)، ص: 283-277.
فولادوند، خدیجه.، فرزاد، ولیاله.، شهرآرای، مهرناز و سنگری، علی اکبر (1388). اثر حمایت اجتماعی، استرس تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی بر سلامت روانی- جسمانی، فصلنامه روانشناسی معاصر، دوره چهارم، شماره 2، صص 93-81.
محمدی درویش بقال، ناهید.، حاتمی، حمیدرضا.، اسدزاده، حسن و احدی، حسن (1392). بررسی تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر باورهای انگیزشی (انگیزش تحصیلی، خودکارآمدی، اضطراب آزمون) دانشآموزان دبیرستان، فصلنامه روانشناسی تربیتی، شماره بیست و هفتم، سال نهم، صص 66-49.
مظلومی، سید سعید.، احرامپوش، محمد حسن.، ثروت، فرخلقا.، عسکرشاهی، محسن. (1390). بررسی میزان انگیزش تحصیلی و ارتباط آن با رفتارهای پرخطر بهداشتی در دانشجویان پسر، مجله دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی– درمانی شهید صدوقییزد، دوره هجدهم، شماره سوم ، صص184-190.
ملتفت، قوام و ساداتی، سمیه سادات (1388). رابطه جهتگیری هدف با امید در دانشجویان. مجموعه مقالات پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، ص: 337-336.
نجفی، محمود و فولاد چنگ، محبوبه (1386). رابطه خودکارآمدی وسلامت روان در دانشآموزان دبیرستانی، دو ماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار، سال 14،(22)، ص: 81-69.
Akin, A. (2009). Self-efficacy, achievement goals, and depression, anxiety, andstress: A structural equation modeling. Word Applied Sciences Journal, 3 (5): 725-732.
Altunsoy, S. & Çimen, O., Ekici, G. & Atikc, A. D, Gokmen, A. (2010). An assessment of the factors that influence biology teacher candidates’ levels of academic self efficacy, Procedia Social and Behavioral Sciences ,2, 2377–2382.
Amoon, H. (2008). The association between self-efficacy and self-related - abilities and college students’ adjustment and academic performance. Research in Higher Education, 49 (1): 62-79.
Baker, R.W & Siryk, B. (1986). Measuring Adjustment to College. Journal of Counseling Psychology, 3, 179-189.
Banikhaled, M. (2010). Academic Adjustment and its Relationship with the General Self-Efficacy of Students in the Faculty of Education at Al al-Bayt University, An-Najah University Journal of Humanities, 24(2): 413-432.
Chang, E. C.; & DeSimone, S. L. (2001). The influence of hope on appraisals, coping, and dysphoria: a test of hope theory, Journal of Social and Clinical Psychology, 20: 117-129.
DeDyen, R.(2008). A comparison of academic stress amange Austrailan and international students, UW-L Journal of Undergraduate Research, XI, 1-4.
Gadzella, B.M. & Baloglu, M. (2001). Confirmatory Factor Analysis and Internal Insistency of Student-life Stress inventory. Journal of Instructional Psychology, 28, 84-94.
Gadzella, B.M., Stacks, J.M., & Stephens, R. (2004). Confirmatory Factor Analysis and Internal Insistency of Student-life Stress inventory. Journal of Instructional Psychology, 28, 84-94.
Harter S, (1981). Anew self -report scale of intrinsic versus extrinsic orientation in classroom: Motivational and informational componaents, Developmental Psychology, Vol . 17 (3) , 300-312.
Hibbard, d. r., Davis, K. L. (2011).Perfectionism and Psychological Adjustmentamong College Students: Does Educational context matter? North American Journal of Psychology, 13 (2): 187-200.
Kling, K.C., Ryff, C.D., Love, G., & Essex, M. (2008). Exploring the influence of personality on depressive symptoms and self-esteem across a significant life transition. Journal of personality & social psychology, 58 (5), pp. 920-932.
Kurt, T. Duyar, I., & Calik, T. (2011). Are we legitimate yet? a closer look at the casual relationship mechanisms among principal leadership, teacher self efficacy and collective efficacy. Journal of Management Development, 31(1):71-86.
Lanthier, R. P & Windham, R. C,(2004). Internet use and college adjustment: The moderating role of gender, Computers in Human behavior, 20(5), p 591-606
Lefkowitz, E.T. (2003): Predicting adjustment to college: A model of personality, coping strategies, and college adjustment(Doctoral dissertation, Columbia University, (2003). Dissertation abstracts international, 64(6B): 29-72.
Lubker, J. R & Etzel, E. F, (2008). College Adjustment Experiences of First-Year Students: Disengaged Athletes, Nonathletes, and Current Varsity Athletes, NASPA Journal, 44(3), Art. 5. p457-480.
Luthans, F.; Avey, J. B.; Avolio, B. J. & Peterson, S. J. (2010). The Development and Resulting Performance Impact of Positive Psychological Capital, Human Resource Development Quarterly, 21(1), 41-67.
McCoy, D. C.; Wolf, SH. and Godfrey, E. B. (2013). Student motivation for learning in Ghana: Relationships with caregivers’ values toward education, attendance, and academic achievement, School Psychology International, 1-15.
Morgan, V. & Jinks, j (1999). Childrens perceived academic self- efficacy: Aninventory scale. http: // unr. Edu / homepage/jcannon/jinksmor.htm1
Pintrich, P. R. (2003). A motivational science perspective on the role of student motivation in learning and teaching contexts. Journal of Educational Psychology, 95, 667–686.
Richards,P.D.(2009). Examining and addressing academic stress at a suburban high school. Personality and Individual Differences, 43, 679-889.
Rubin, A., & Babbie, E.A. (2009). Research Methods for Social Work. Thomson Brooks/Cole, Belmont, Calif: US. PP. 1-679.
Sallem, H.; Beaudry, A.; & Croteau, A. M. (2011). Antecedents of computer self- efficacy: a study of personality traits and gender, computer in human behavior, 27: 1922-1936.
Sanchez-Marin M., Rejano-Infante E. & Rodriguez-Troyano Y. (2001). Personality and academic productivity in the university student. Social Behaviour and Personality, 29, 299.305.
Saracaloglu, A.S., Dinçer, I.B.(2009). A study on correlation between self-efficacy and academic motivation of prospective teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 320–325.
Snyder, C. R. (2002). Hope Theory Rainbows in the Mind, Psychological Inquiry, Vol, 13, No, 4: 249-275.
Snyder, C. R., Rand, K. L., & Sigmon, D. R. (2002). Hope theory: A member of the positive psychology family. In C. R. Snyder & S. Lopez (Eds.), Handbook of positive psychology (pp. 257-276). New York: Oxford University Press.
Toews, M.L, Yazedian, A. (2010). College Adjustment among Freshmen: Predictors for White and Hispanic Males and Females, College Student Journal, 41(4): 891-900.
Wang. A & chen, L. (2006). first year students Psychological and behavior Adaptation to college, The role of coping strategies and social support, US-china Education Review, 18, 51-57.
Wells,M. (2005). The effects of gender, age, and anxiety on hope differences in the expression of pathway and agency thought, Journal of Genetic Psychology, 32: 85-102.
Wickens, L. & Greeff, A.P. (2005). Sense of family coherence and the utilization of resources by first-year students. The American Journal of Family Therapy, 33(5): 427-441.
Zajacova, A. & Lynch, S. M. (2005). Self-efficacy, stress and academic success in college. Journal of Research in Higher Education, 46(6): 677-706.
Zimmerman, B. J. & Kitsantas, A. (2005). Homework practices and academic achievement: The mediating role of self- efficacy and perceived responsibility beliefs. Contemporary Educational Psychology, 30, 397-417.