آذری، آذر.(1375). بررسی عوامل مؤثر در تربیت دینی از نظر مدیران، دبیران دینی و دانشآموزان متدین در دبیرستانهای شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان.
آقازاده،محرم؛ دبیری نژاد اصفهانی،عذرا(1380). اندیشه های نوین در آموزش و پرورش.تهران: آییژ.
اصلانی، ابراهیم.(1383).بررسی کیفیت آموزشی در مدرسههای سازمان سما.تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
باقریان، مسعود.(1376). تقویت مبانی اسلامی دانشآموزان مدارس از دیدگاه مدیران، معاونان و معلمان شهرستان بم. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان.
روشننهاد، ناهید.(1384). مدارس اسلامی در دوره پهلوی دوم. تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی.
صادقیان، نبیالله.(1379). بررسی ویژگیهای مدرسه کارا و اثربخش در دوره ابتدایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
طباطبایی، محمدحسین(1363) .تفسیر المیزان ، ترجمه محمـد بـاقر موسـوی همـدانی،تهران، مرکز نشر فرهنگی رجاء، ج۱۸. ۱۶ ، ۱۵ ، ۱۲ ، ۱۱ ، ۲ـ۷ ،۹ .
علاقهبند، علی.(1388). مقدمات مدیریت آموزشی. تهران: روان.
قاسمیپویا، اقبال.(1387). تبیین و تحلیل ویژگیهای مدارس موفق در آموزش و پرورش ایران معاصر. فصلنامه تعلیم و تربیت، 96، 239-201.
کاردان،علیمحمد(1381). سیر آراء تربیتی در غرب. تهران: انتشارات سمت، چاپ اول
کهون، لارنس. از مدرنیسم تا پست مدرنیسم. ترجمه عبدالکریم رشیدیان(1381). تهران: نشر نی.
Azmi, S.(2001). Muslim educational institutions in Toronto, Canada. Journal of Muslim Minority Affairs, 21, 260-272.
Bryk, A., S., Lee, V. E., & Holland, P. B.(1993). Catholic schools and the common good. Cambridge, MA: Harvard.
Eck, D. L.(2001). A new religious America. San Francisco: Harper.
Elanniani, Hassan.(2007). Muslim schools and the common good. Unpublished Doctoral Dissertation, Illinois State University.
Giroux, henry.(1991). Postmodern education: politics, culture, and social criticism. University of Minnesota press.
Hassan, A. G.(2000). American Muslims: The new generation. New York: Continuum.
Hewer, C.(2001). Schools for Muslims. Oxford Review of Education, 27(4),515-527.
Hourani, A.(1991). A history of the Arab people. Cambridge, MA: Belknap.
Kysilka, M. & Qadri, Y.(1997, September). Faith: The key to successful education. Paper Presented at the International Standing Conference for HistoryEducation, Maynooth, Ireland.
Marty, M. E.(1997). The one and the many: America,s struggle for the common good. Cambridge, MA: Harvard University.
Merry, M. S.(2005). Advocacy and involvement: The role of parents in western Islamic schools. Religious Education, 100(4), pp. 374- 385.