ابراهیم، احترام؛ بهشتی، سعید؛ کشاورز، سوسن(1389). بررسی اندیشههای دریدا و نقد آن. رویکردهای نوین آموزشی، سال 5، شماره1، پیاپی 11(1389)، صص147-168.
اسمعیلی، حمیدرضا؛ مسعودنیا، حسین؛ امام جمعه زاده، سیدجواد؛ آقاحسینی، علیرضا(1395).تحلیلی بر ایدئولوژی سیاسی آیت الله خامنه ای در سه دهه 1340- 1360. پژوهشنامه انقلاب اسلامی، شماره91 (1395)، صص 51 –
اعتمادیزاده، هدایت اله؛ نصر، احمدرضا؛ لیاقتدار، محمدجواد(1388). نگاهی کلی به برنامه درسی میانرشتهای. مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، شماره 3(1388)، صص 19- 53.
امامی سیگارودی، عبدالحسین؛ صلصالی، مهوش؛ بصیری، هادی(1391). مقایسه پارادایم های مطالعات کمی و کیفی. پرستاری و مامایی جامع نگر، سال22 ،شماره 67 (1391)،صص 54- 60.
انتظام، محمد(1379). ساختار منطقی معرفتشناسی افلاطون. نامه مفید، زمستان1379، شماره24، صص5-35.
––– (1386). نوعمل گرایی و فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: دانشگاه تهران.
بست، استیون؛ داگلاس، کلنر(1991). بودریار در مسیر پسامدرنیته. ترجمه فرزان سجودی(1381). هنر و معماری زیبا شناخت، شماره 6، صص 181- 206.
بناهان، مریم؛ ایمانی، محسن؛ سجادی، سید مهدی؛ صادق زاده، علیرضا(1391). تبیینی از مبانی نظری اندیشه مرجعیتزدایی اخلاقی پساساختارگرا و نقد آن. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال20، شماره15 (1391)، صص151-129 .
بهشتی، سعید(1389). تأملات فلسفی در تعلیم و تربیت. تهران: بینالملل.
بهلولی فسخودی، محسن؛ ضرغامی، سعید(1397). دلالتهای دانش ضمنی برای یادگیری و تدریس با تأکید بر دیدگاه مایکل پولانی. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت، شماره1، دوره 8(1397)، صص 5- 21.
پورشافعی، هادی و آرین، ناهید(1388). پستمدرنیسم و دلالتهای آن در تربیت دینی. اسلام و پژوهشهای تربیتی، سال 1، شماره2(1388)، صص 5-60.
تبریزی، منصوره(1393). تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی. علوم اجتماعی، شماره 64، دوره 21(1393)، صص 105-
خورسندی طاسکوه، علی(1387). گفتمان میانرشتهای دانش: مبانی نظری، گونهشناسی و خطمشیهایی برای عمل در آموزش عالی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
دلوز، ژیل(2000). اندیشه ایلیاتی. ترجمه لیلی گلستان(1374) سرگشتگی نشانهها: نمونـههـایی از نقد پسامدرن. تهران: مرکز.
رامین نیا، مریم(1394). رویکرد ریزوماتیک و درختی: دو شیوه متفاوت در آفرینش و خوانش اثر ادبی. ادب پژوهی، شماره 32 (1394)، صص 31- 61.
ربانی، رسول؛ بدری، احسان(1387). تحلیلی بر دیدگاههای تربیتی پسا مدرن. پژوهشنامه انقلاب اسلامی، سال 7، شماره 15(1387)، صص 35- 56.
روشه، گی(1973). تغییرات اجتماعی. ترجمه منصور وثوقی(1366). تهران: نشر نی.
زمانی جمشیدی، محمدزمان؛ شریفزاده، رحمان(1396). ریزوم-شبکه؛ بررسی تطبیقی هستیشناسی ژیل دلوز و بُرُنولاتور. شناخت، پژوهشنامه علوم انسانی، شماره1، دوره77(1396)، صص 159- 184.
سجادی، سید مهدی(1395). فضای مجازی و نو مفهوم پردازی در مؤلفههای تربیت دینی: چالش و ضرورتی مغفول در نظریه پردازیهای تربیتی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، شماره 2(پیاپی چهارده)، دوره4(1395)، صص23 - 32 .
سجادی، سید مهدی؛ایمانزاده، علی(1391). تبیین و تحلیل دلالتهای تربیتی دیدگاه معرفتشناختی دلوز و نقد دلالتهای آن برای تعلیم و تربیت. اندیشههای نوین تربیتی، شماره32 (1391)، صص53-80.
سند برنامه درسی ملی(1391). شورای عالی آموزش و پرورش.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران(1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی.
صفارحیدری، حجت؛ حسیننژاد، رزا(1393). رویکردهای عدالت آموزشی(نگاهی به جایگاه عدالت آموزشی در سند تحول بنیادین). پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، سال4، شماره1(1393)، صص 49- 72.
عباسزاده، محمد، پناهی، الناز(1394). چالشهای علم در عصر مدرنیته و پستمدرنیته (علم باوری یا عدم علم باوری). توسعه اجتماعی، شماره 4 ، دوره 9 (1394)، صص50 -2.
عدلی، فریبا(1398). تحول دانش و دانش آفرینی در سازمان(حرکت به سوی دانشگاه دانش آفرین). تهران: جهاد دانشگاهی.
فرمهینی فراهانی، محسن(1389). پست مدرنیسم و تعلیم و تربیت. تهران: آییژ.
فون دیرکه، سابینه(1997). مبارزه علیه وضع موجود. ترجمه محمد قائد(1381). تهران: طرح نو.
کلارک، باری استوارت(1991). اقتصاد سیاسی تطبیقی. ترجمهی عباس حاتمی(1394). تهران: کویر.
مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران(1390). شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش.
محمدیمهر، مژگان؛ فتحی واجارگاه، کورش(1389). ارائه یک مدل تلفیق میانرشتهای در برنامه درسی. مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، شماره4، دوره2(1389)، صص 19- 37.
مومنی راد، اکبر(1392). تحلیل محتوای کیفی در آیین پژوهش: ماهیت، مراحل و اعتبار نتایج. اندازه گیری تربیتی، شماره 14، دوره 4 (1392)، صص187- 222.
نجاریان، پروانه(1395). تبیین ویژگیهای فلسفی نظریه پیچیدگی و استلزامات آن در برنامه درسی. مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، شماره4، دوره8(1395)، صص105-137.
Adli, F (2019). The Development of Knowledge and Knowledge Creation in Organization: Moving toward Knowledge Creating University, Jahad Daneshgahi Press, Tehran.
Bagheri, K (2006). Evaluation of Learning from the Perspective of the Epistemology of Explicit Knowledge and Implicit Knowledge: A New Realm in Curriculum Philosophy, Curriculum Studies Journal, 1(2), p 1-23.
Bagheri, K (2007). Neopragmaticm and philosophy of education, Tehran University.
Bohloli Feshoodi, M; Zarghami, S (2012). The Implications of Tacit knowledge for Learning and Teaching: With Emphasis on Michael Polanyi's View, Journal of Research the Foundations of Education,1(8), p 5- 21.
Baudrillard, J (1998). The Consumer Society: Myths and Structures, London: Sage.
Beheshti, S (2010). Philosophical Thinking on Education, International Press, Tehran.
Benahan, M; Imani, M; Sajjadi, M; Sadeghzadeh, A (2012). An Explanation of the Theoretical Foundations of Post-Structural Anti – authoritarianism and Its Criticism, Journal of Research on Islamic Education Issues, 20)15), p151-129.
Ben-Dov, Y (1995). Models of Knowledge: Linear and Web-like Learning, Cohn Institute for the History of Science.
Burbules, N. C (2008). Tacit Teaching, Educational Philosophy and Theory, 40(5). 666-677.
Clark, B. S (1991). Political Economy: A Comparative Approach, Greenwood Publishing Group, Incorporated.
Cormier, D (2008). Rhizomatic Education: Community as Curriculum: Innovate, Journal of Online Education, 4 (5), Article 2.
Deleuze, G & Guattari, F (1987). A Thousand Plateaus, Continuum.
Deleuze, G (2000). Proust and Signs: The Complete Text, Innesota: University Of Minnesota Press
Dorland, N (2011). Dorland's medical reference works. 32nd Edition, Saunders Press.
E; Beheshti.S; Keshavarz. S (2010). The Study of Derrida's Thoughts and its Critique, Educational Approaches, 5(1), p147-168.
Emami Sigariudi, A; Salsali, M; Basiri, H (2012). Comparison of Quantitative and Qualitative Studies of Paradigms, Nursing & Midwifery Journal, 22(67), p 54-60.
Entezam, M (2000). The Logical Structure of Plato's Epistemology, Mofid Letter Journal, 24, p 5-34.
Esmaeili, H. R; Masoudnia, H; Imam Jomezadeh, J; Aghahasseini, A (2016). An Analysis of the Political Ideology of Ayatollah Khamenei in the Three Decades of 1961-1987, Journal of the Islamic Revolution Research Journal, 2004, No. 91, p51-72.
Etemadi-e Zadeh, H; Nasr, A. R; Liaqatdar, M. J (2009). A General Look at the Interdisciplinary Curriculum, Interdisciplinary Studies in Humanities Journal, No3. P 19-53.
Farmahini Farahani, M (2010). Postmodernism and Education, Aijiz Press, Tehran.
Fundamental Reform Document of Education (FRDE) in the Islamic Republic of Iran (2011).
Hurst, L. R (2010). Identifying tacit knowledge used by secondary school teachers, Theses and Dissertations: The University of Toledo.
Khorsandi Taskouh, A (2008). Interdisciplinary Knowledge: Theoretical Foundations, Typology, and Policies for Practice in Higher Education, Research Institute for Cultural and Social Studies, Tehran.
Kuhn, L (2008). Complexity and Educational Research: A critical reflection, In Mark Mason (Ed.), Complexity Theory and the Philosophy of Education, UK: John Wiley & Sons Ltd.
Latour, B (1986). The Power of Associations, In Power, Action, and Belief: a new sociology of knowledge? (Ed. John Law), London: Routledge.
––– (1987). Science in Action, How to Follow Scientists and Engineers through Society, Cambridge, mass: Harvard University Press.
––– (2005). Reassembling the Social: An Introduction to ActorNetwork Theory, Oxford: Oxford University Press.
––– (2003). Complexity Theory and Education. APERA Conference 2006, 28 – 30 November 2006 Hong Kong.
Masny, D (2013). Cartographies of Becoming in Education: A Deleuze-Guattari Perspective, Rotterdam: Sense.
Mohammadimehr, M & Fathivajarkhah, K (2010). Provide an Interdisciplinary Integration Model in Curriculum, Journal of Interdisciplinary Studies in the Humanities, 4(2), P 19-37.
Momeni Rad, A (2014). Qualitative Content Analysis in Research Tradition: Nature, Stages and Validity of the Results, Journal of Educational Measurement, 4(14), P 187-222.
Mogalakwe, M (2006). The Use of Documentary Research Methods in Social Research, African Sociological Review, 10, P 221-230.
Moran, J (2002). Interdisciplinarity, New York: Routledge.
Morrison, K (2003). Complexity Theory and Curriculum Reforms in Hong Kong. Culture & society, 11(2), 227- 302.
Najarian, P (2016). Explaining the Philosophical Features of Complexity Theory and Its Intensions in the Curriculum, Journal of Interdisciplinary Studies in Humanities, 4(8), P105-137.
Paulston, R (2000(. “A Spatial Turn in Comparative Education? Constructing a Social Cartography of Difference.” In Discourse Formation in Comparative Education, ed. Jürgen Schriewer. Frankfurt: Peter Lang.
Polanyi, M (1966): The Tacit Dimension, Routledge & Keagan Paul, London.
Pourshafeei, H & Arian, N (2009). Postmodernism and its Implications in Religious Education, Journal of Islam and Educational Research, 1(2), p 5-60.
Rabbani, R; Badri, E (2008). An Analysis of the Postmodern Educational Perspectives, Islamic Revolutionary Research Journal, 7(15), p35- 56.
Raminniya, M (2015). Rhizomatic and Tree approach: Two Different Ways in Creating and Reading Literary Work, Literature Studies Journal, 32, p31-61.
Rocher, G (1973). Sociologie Generale: Le Changement Social, Le Québec en mutation, Montréal, Éditions Hurtubise.
Safar hidari, H; Hosseinnejad, R (2014). Approaches to Educational Justice: A Survey in Educational Justice Position in the FRDE, Research Papers on the Basics of Education and Training, 1, p 49-72.
Sajjadi, M & Imanzadeh, A (2012). Explaining and Analyzing Deleuze's Epistemological Evolutionary Implications and Criticizing its Implications for Education, Educational New Thoughts Journal, 32, p53-80.
Sajjadi, M (2016). Virtualization and New Conceptualization in the Components of Religious Education: Challenges and Neglected Needs in Educational Theory, Journal of Research in School and Virtual Learning, 2(4) p 23-32.
Smith, E. A (2001). The Role of Tacit and Explicit Knowledge in the Workplace. Journal of Knowledge Management, 5 No. 4, pp. 311-321.
Steven, B & Douglas, K (1991). Postmodern Theory: Critical Interrogations, London and New York: MacMillan and Guilford Press.
Stillwell, W (2003). Tacit Knowledge and the Work of Ikujiro Nonaka: Adaptations of Polanyi in a Business Context, Tradition and Discovery 30 (1):19-22.
Styhre.A& Sundgren. M (2003). Creativity as Connectivity: A Rhizome Model of Creativity, Int. J. Internet and Enterprise Management, Vol. 1, No. 4: 421-456.
Tabrizi, M (2014). Qualitative Content Analysis from the Perspective of Deductive and Inductive Approaches, Journal of Social Science, 21(64), 105- 138.
The National Curriculum of the Islamic Republic of IRAN (2012).
Vashishtha, U.C (2011). Educational Philosophy. India: APH Publishing Corporation.
Vidich, A. J & Lyman, S. M (1985). American Sociology: Worldly rejections of religion and their directions, New Haven: Yale University Press.
Von Dirke, S (1997). All Power to the Imagination: The West German Counterculture the Student Movement to the Greens, University of Nebraska Press, Lincoln and London.
Wæraas, A and Nielsen, A (2015). Translation Theory ‘Translated’: Three Perspectives on Translation in Organizational Research. Norway, Norwegian University of Life Sciences School of Economics and Business.
Zamani Jamshidi, M. Z; Sharif Zadeh, R (2017). Rhizome-Network; A Comparative Study of Deleuze and Latour Ontology, Journal of Knowledge, Human Sciences Research, 1(77), p159-184.