بازرگان، عباس. (1391). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته رویکردهای متداول در علوم رفتاری. چاپ سوم، تهران: دیدار.
بزرگ، حمیده؛ خاکباز، عظیمه سادات. (1392). استادراهنمای پنهان: برنامه درسی برآمده از تعامل استاد راهنما و دانشجو در پایاننامههای کارشناسیارشد (مورد مطالعه رشته علومتربیتی)، پژوهش در برنامهریزی درسی، سال دهم، دوره دوم، 9 (36)، 38-50.
بنیاسدی، احمد؛ ضرغامی، سعید. (1394). واکاوی انتقادی رابطه استاد دانشجو در فرآیند پایاننامهنویسی از منظر دانشجو (رشته فلسفه تعلیم و تربیت). اندیشههای نوین تربیتی، 11، (2)، 125-148.
خانی، داوود؛ خراسانیطرقی، حامد؛ و شیرازی، علی. (1393). مطالعه تطبیقی فرهنگ اقوام کرد، ترکمن، فارس در خراسان شمالی. مطالعات میان فرهنگی، 9 (22)، 9-33.
رفیعپور، فرامرز. (1393). موانع رشد علمی ایران و راه حلهای آن. چاپ دوم، تهران: شرکت سهامی انتشار.
سعیدی، یاسین. (1393). بررسی رضایت دانشجویان کارشناسیارشد از آداب استادان راهنما، دانشگاه خوارزمی تهران، پایان نامه کارشناسیارشد مدیریت آموزشی.
صفاییموحد، سعید.، باوفا، داوود. (1392). ﻋﻮاﻣﻞ ﺷﻜﻞ دﻫﻨﺪه ﺑﺮﻧﺎﻣه درسی ﭘﻨﻬﺎن در آﻣﻮزش ﻋﺎلی ایران: ﻳﻚ ﻣﺮدم ﻧﮕﺎری خودنگاشت. دوﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ درسی آﻣﻮزش ﻋﺎلی، 4، (7)، 30-53.
عباسیچوبتراش، منصوره. (1393). بررسی عوامل موثر بر انتخاب استاد راهنما و تعاملات بین استاد راهنما و دانشجو، با تاکید بر سرزندگی تحصیلی دانشجویان کارشناسیارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، پایاننامه کارشناسیارشد برنامهریزی درسی.
فاضلی، نعمت الله. (1387). فرهنگ دانشگاه. چاپ اول، تهران: ثالث.
فاضلی، نعمت الله. (1392). رشتههای دانشگاهی: کارکردها، کژکارکردها و تحولات. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، 6، (1)، 30-1.
فراستخواه، مقصود. (1395). ما ایرانیان: زمینه کاوی تاریخی و اجتماعی خلقیات ایرانی. چاپ نهم، تهران: نی.
فلیک، اووه. (1394). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمه هادی جلیلی، چاپ هشتم، تهران: نی.
کریمزاده، مصطفی. (1390). تصریح تابع سرمایهگذاری بر اساس الگوی افق نامحدود و برآورد آن برای اقتصاد ایران. تحقیقات مدل سازی اقتصادی، 1(4)، 123-146.
محمدپور، احمد. (1389). ارزیابی کیفیت در تحقیق کیفی: اصول و راهبردهای اعتباریابی و تعمیمپذیری. فصلنامه علوم اجتماعی، 17(48)، 73-107.
نیکنامی، مصطفی. (1394). نظارت و راهنمایی آموزشی. چاپ اول، تهران: سمت.
AbasiChobtarash, M. (2014). Factors affecting the choice of supervisor and interaction and communication between supervisors and studentm with emphasizing the vitality of master students of Islamic Azad University of Urmia. Islamic Azad University of Urmia, Thesis for master of curriculum development. (Text in Persian).
Acker, S. (2001). The Hidden Curriculum of Dissertation Advising. In The Hidden Curriculum in Higher Education. London: Routledge.
Augustsson, G., & Jaldemark, J. (2013). Online supervision: a theory of supervisors’ strategic communicative influence on student dissertations. High Education, 67(1), 19-33.
Bani Asadi, A., Zarghami Hamrah, S. (2015). Critical Inquiry of Supervisor-Student Academic Relationship in the Course of Dissertation Writing: From the Perspective of Students of Philosophy of Education. The Journal of New Thoughts on Education, 11(2), 125-148. (Text in Persian).
Bazargan, A. (2012). Sociology of information society. Tehran: Didar. (Text in Persian).
Bozorg, H., Sadat Khakbaz, A. (2013). Hidden supervisor: the emergent curriculum of advising graduate students thesis (case study: training science course). Research Curriculum Planning. 10. 9. (36). 38-50. (Text in Persian).
Cervantes, S. N. (2018). ALIGNING REALITY THERAPY AND CHOICE THEORY PSYCHOLOGY WITH COGNITIVE PSYCHOLOGY. International Journal of Choice Theory® and Reality Therapy, 38(1), 13.
Fazeli, N. (2008). Academic Culture. Tehran: Sales. (Text in Persian).
Fazeli, N. (2014). Academic Disciplines: Functions, Dysfunctions and Developments. Interdisciplinary Studies in Humanities, 6, (1), 1-30. (Text in Persian).
Ferasatkhah, M. (2015). We Iranians: a Historical and Social Contextualizing of Iranian Ethos. Tehran: Ney. (Text in Persian).
Flick, U. (2015). An introduction to qualitative. hadi jalily. Tehran: Ney. (Text in Persian).
Glasser, W. (1999). Choice theory. New York: HarperPerennial.
Karimzadeh, M. (2011). The Specification and Estimation of Investment Function According Infinite Horizon in Economy of Iran. Journal of Economic Modeling Research. 1, (4), 123-146. (Text in Persian).
Khani, D., Khorasani, H., Shirazi, A. (2014). Comparative study of cultures of Kurd, Turkmen and Persian in North Khorasan. Intercultural Studies Quarterly, 9, (22), 9-33. (Text in Persian).
Lebedev, A. (2018). Culture or social matter. Vestnik Of Saint Petersburg State University Of Culture, 1, 57-60. doi: 10.30725/2619-0303-2018-1-57-60
Mhunpiew, N. (2013). A Supervisor's Roles for Successful Thesis and Dissertation.
Online Submission,
3(2), 119-122. Retrieved from
http://eric.ed.gov/?id=ED540484
Mohamadpur, A. (2010). Quality assessment in qualitative research: principles and strategies for validation and generalizability. Social Sciences, 17(48), 73-107. (Text in Persian).
Niknami, M. (2014). Supervision of instruction. Tehran: SAMT. (Text in Persian).
Rafipoor, F. (2014). Determinants of the scientific development in Iran. Tehran: Public Joint Stock Company. (Text in Persian).
Robati, F. Mohammad Bagheri, M. Tonkaboni, F. (2015). The experience of hidden curriculum on selecting a supervisor from the perspective of students. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol 10, No 3, pp. 27-42.
Robertson, M. E. (2017). Doctoral Research Supervision: Interpretive, Developmental, Transformative, and Culturally Adaptive. In Methods and Paradigms in Education Research(pp. 53-66). IGI Global.
Robey, P. A., Wubbolding, R. E., & Malters, M. (2017). A Comparison of Choice Theory and Reality Therapy to Adlerian Individual Psychology. The Journal of Individual Psychology, 73(4), 283-294.
Saeedi, Y. (2014). Examining master's student satisfaction of interactive and supervisory styles of supervisors. Kharazmi University of Tehran, Thesis for master of Education Management. (Text in Persian).
Safaeemovahed, S., BaVafa., D. (2013). How Hidden Curriculum is shaped in Iiranian Higher Educattion An Auto ethnographic Study. Journal of Higher Education Curriculum Studies. 4, (7), 30-53. (Text in Persian).
Silverman, D. (2005). Doing qualitative research. London: Sage Publications.
Smerek, R. E. (2010). Cultural Perspectives of Academia: Toward a Model of Cultural Complexity, In J. C. Smart (Ed.). Higher Education: Handbook of Theory and Research, (Vol. 25, Pp. 381-423), Springer Netherlands.
Špaček, O. (2018). Cultural Capital at the University: The Structuration of the Cultural Space of Students of Charles University. Czech Sociological Review, 54(5), 699. doi: 10.13060/00380288.2018.54.5.420