احمدی، غلامعلی و عزیزی علویجه، افسانه(1396). رضایتمندی دانشآموزان پایۀ دهم از آموزش به شیوۀ مشارکتی سنّتی-ترکیبی بر پایۀ سه روش منتخب، فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی،8(2): 131-150.
پریشانی، ندا.، میرشاه جعفری، ابراهیم و عابدی، احمد(1390).تأثیر آموزش فعال فناورانه در درس زیستشناسی بر انگیزۀ تحصیلی دانشآموزان، مطالعات آموزش و یادگیری، 5(2):36-48.
جلیلیفر، علیرضا.، خزایی، سعید.، احمدی، محمد و بختیاری، ابوالفضل (1391). بررسی تأثیر آمیزهای از فناوریهای نوین ارتباطات سیار و چند رسانهای بر توان ترجمۀ دانشآموزان فارسی زبان، اندیشههای نوین تربیتی، 8(2):117-133.
حسینی نسب، سید داود.، گل محمدنژاد، غلامرضا و ساجدی فر، یوسف (1389). بررسیتأثیراستفادهازوبلاگنویسیبرپیشرفتتحصیلی میزانعلاقةدانشآموزانبهیادگیریدرسزبانانگلیسی، آموزش و ارزشیابی، 3(10): 41-68.
شاه علیزاده، محمد(1392). یادگیری الکترونیکی و سیار، فناوریها و روشهایی نوین برای آموزش، هشتمینسمینارآموزششیمیایران، دانشکدهشیمیدانشگاهسمنان.
شعبانی، حسن( 1385 ).مهارتهایآموزشیروشهاوفنونتدریس چاپ تربیت سوم، تهران: سمت.
علیخانی، فرشته.، علیخانی، پرستو و اسلام پناه، مریم (1394). آموزشبهشیوهیادگیریسیاروتأثیرآنبریادگیری،یادداریوانگیزۀپیشرفت، فصلنامۀ فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی،5(4): 56 -71.
فرهادی، ربابه (1382). نقش فنآوری اطلاعات در آموزش، مجله مطالعات ملّی کتابداری و سازماندهی اطلاعات،56: 71-89.
کیارسی،زهرا.، کیارسی،آزاده و کیارسی،سمیه(1394). بررسی تأثیر تدریس مبتنی بر تکنیک انیمیشن تصاویر گرافیکی پویا و ایستا بر یادگیری درس علوم، اولین کنفرانس ملّی روانشناسی و علوم تربیتی.
گلکاری،سمیه.، آیتی، محسن و راستگو مقدم، میترا(1392).تأثیربرنامۀدرسیمبتنیبروبلاگبرخلّاقیّت دانشآموزانمتوسطه، نشریۀ علمی پژوهشی فناوری آموزش، 7) 4:(151 -164 .
محمد، شاهی(1393). مقایسۀ دو روش مختلف تدریس:آموزش حضوری و آموزش الکترونیکمبتنی بر وبلاگ به شیوه بحث گروهی، فصلنامه مرکز مطالعات و توسعۀ آموزش علوم پزشکی، 5(3):12-15.
نیساری، سلیم (1381). کلیاتروش تدریس(چاپدوم)تهران: وزارت اطلاعات.
Ahmadi, Gh. and Azizi Alaviyeh, A. (2018). Satisfaction of the 10th grade students from Traditional-Combined Participatory Training Based on Three Selected Methods, Journal of Information and Communication Technology in Education, 8( 2): 131-150 (Text in Persian).
Alikhani, F., Alikhani, P. and Islampanah, M. (2016). Learning and mobile learning styles and their impact on learning, retention incentives progress, Journal of Information Technology and Communication in Education, 4: 56-71
Angela, M. Farle, H. and Lane, M. (2014). MOBILE LEARNING ANYTIME, ANYWHERE: WHAT ARE OUR STUDENTS DOING? Australasian Journal of Information Systems, 18(3 ):12-18.
Behbahani, S. Yavari, F. and Karimi-Maridani, M. (2010)Application of telemedicine, The doctor's touch from Long-distance/Telemedicine from yesterday to today. Tehran: Journal of Biomedical Engineering and Laboratory Equipment, 9(104): 25-34 (Text in Persian).
Chipps J1., Pimmer. C., Brysiewicz. P., Walters. F., Linxen. S., Ndebele. T and Gröhbiel U. (2015). Using mobile phones and social media to facilitate education and support for rural-based midwives in South Africa, Curationis, 14;38(2):1500. doi: 10.4102/curationis.v38i2.1500.
Chun-Chia,W. (2009). The Development of Collaborative Learning Environment with Learning Blogs, 4(2): 147-152.
Farhadi, R. (2004). The role of information technology in education, national studies on librarianship and information organization magazine, 56 (Text in Persian).
Gholkari S. and Ayati, M. Moghaddam, M. (2014). The impact of web-based curriculum on creativity, high school students, Journal of Educational Technology, 7(4): 45-56 (Text in Persian).
Hosseininasab, D. and Mohammadnejad, R. Joseph. (2011). evaluate the impact of bloggers on the academic achievement of students' interest in learning English, 10 (Text in Persian).
Jalilifar, A. Khazayi, S. Ahmadi, M. and Bakhtiari, A. (2013) The effect of a combination of new technologies, mobile communications and multimedia to be translated Persian students. New Thoughts on Education, 8(25) (Text in Persian).
Keyarasi, Z., Keyarasi, S. and Keyarasi, A. (2015). Effect of teaching based on animation techniques, dynamic and static graphics on learning the science lesson, Teaching and learning Technology of the Second Year, 6(5) (text in Persian).
Molki, S. A. (2009). Information Technology in Education. Jahad University Press
Nissari, S. (1999). General Teaching Method (Second Edition). Tehran: Ministry of Information Publications (Text in Persian).
Parishani, N., Mirshah Jafari, E. and Abedi, A. (2012) The impact of technology-enabled education in biology lessons on students' academic motivation. Learning studies (scientific), 5(2): (Text in Persian).
Shahy, M. (2014). E-learning and mobile technologies and new ways to teach. The eighth seminar of teaching Chemistry, Department of Chemistry, University of Semnan (Text in Persian).
Shabani, H. (2009). Teaching skills and teaching methods to train (3rd Ed). Tehran: Samt Publication (Text in Persian).
Timoe, R. (2005). Online Communication in School. Journal of Educational Technology, 6(3): 137-155.
Wang, T. (2010). Educational Benefits of Multimedia Skills Training TechTrends: Linking Research and Practice to Improve Learning. Journal Articles,54(1): 47-57.