الیاده، میرچا(1365). اسطوره بازگشت جاودانه، ترجمۀ بهمن سرکاراتی،تهران: طهوری.
درانی، کمال(1381). تاریخ آموزش و پرورش ایران قبل و بعد از اسلام، تهران: سمت.
دورتیه، ژان فرانسوا(1382). علوم انسانی-گستره شناختها، ترجمۀ مرتضی کتبی، جلال الدین رفیع فر و ناصر فکوهی، تهران: نی.
صدیق، عیسی(1351). دوره مختصر تاریخ فرهنگ ایران، تهران: طبع کتاب.
طباطبائی، سیدجواد(1384). دیباچهای بر نظریۀ انحطاط ایران، چاپ سوم، تهران: نگاه معاصر.
عبادیان، محمود(1386). www.ensani.ir/fa/206/profile.aspx
عطاران، محمد(1383). فنآوری اطلاعات بستر اصلاحات در آموزش و پرورش، تهران: مؤسسه توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند.
فولادچنگ، محبوبه (1383). بررسی تأثیر آموزش مهارتهای خودگردانی و افزایش باورهای خودبسندگی بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی. رسالۀ دکتری دانشگاه شیراز.
فتحی و اجارگاه، کورش(1388). برنامۀ درسی به سوی هویتهای جدید، تهران: آییژ.
کالینگوود،رابین جرج(1385). مفهوم کلی تاریخ، ترجمه علی اکبر مهدیان، اختران، تهران.
مهرمحمدی، محمود (1386). میزگرد تخصصی «بازشناسی مفهوم و کاربرد برنامه درسی پنهان. دومین نشست ماهیانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران در سال 1386. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در صفایی موحد ،سعید، داوود باوفا،«عوامل شکلدهندۀ برنامه درسی پنهان در آموزش عالی ایران: یک مردم نگاری خودنگاشت»، مطالعات برنامۀ درسی آموزش عالی، 3(7): 30-53.
وکیلیان، منوچهر(1381). تاریخ آموزش و پرورش در اسلام و ایران، تهران: پیام نور
Ahmadinejad, Roozbeh. (2012). Heidegger for architects. Tehran: Tahan. )Persian).
Alexsandr,Victoria(2003). Sociology of the arts,London: Blackpublishing
University of Surrey - Guildford www:surrey.ac.uk/sociology/people/victoria_alexander (Online).
Collingwood, Robin George(2006). The General Concept of History, Translated by Ali Akbar Mahdian,Tehran,Akhtaran publication, 2006, )Persian).
Dorrani, Kamal (2002). The history of Iran's education before and after Islam, Tehran.)Persian).
Dortier,François(2003).Les sciences humaines. Panorama des connaissances, 2009, 2ème édition, translation by Morteza Kotobi, Jalal-e-Din Rafiefar and Naser Fakouhi, Tehran: Nashr-e-Ney )Persian).
Eliade, Mircea(1986). Cosmos and History. The Myth of the Eternal Return, The myth of the eternal return, translation by Bahman Sarkarati, 36, )Persian).
Fay, Brian(2003). Modern Philosophy of Social Sciences: A Multicultural Attitude, Translated by Khashayar Deihimi, Tarh Now, )Persian).
Feenberg, A. (1991)." Critical theory of technology", New York and Oxford: Oxford University Press.
Flavell.J.H.(1988).Cognitive development(2th edition).prentice-hall.
Fooladchang, Mahboubeh. (2004). The effect of self-management skills training and increasing self-efficacy beliefs on academic performance of high school students. Doctorate dissertation. Shiraz University,)Persian).
Fuller, G. E. (1991) Geopolitics of Iran,. The center of the universe,Persus books.Journal of Educational Psychology, 82: 306–314.
Maitland, jeffry (1992). Ontology of appreciation: Kant's Aesthetics and the Problem of Metaphysics: Critical assessment. New York, Rout ledge.
Mehrmohammadi, Mahmoud. (2007). Specialized Roundtable "Recognition of the Concept and Application of Hidden Curriculum", Second Monthly Meeting of the Association of Curriculum Studies of Iran in 2007. Tehran: Research Organization and Educational Planning in Safaei Movahed, Saeed, Davoud Bavafa, "The Factors of Hidden Curriculum in Higher Education Iran: An Ethnography Written ", Curriculum Studies in Higher Education, Volume 3, Number 7, Spring and Summer 2013. )Persian).
Morin, Edgar ( 2003). Éduquer pour l’ère planétaire, la pensée complexe comme méthode; Translation by Mohammad Yemeni Douzzi Sorkhabi; Tehran: Research Center for Cultural and Social Studies, Ministry of Science and Technology, 2008.)Persian).
Nasr Seyyed Hossein (2001). Holy knowledge,translation by Farzad Haji Mirzaei, quoting the Plato’s book: Laws )Persian).
Nasr, Seyyed Hossein, Sufi teachings from yesterday to today. Translator:Hossein Heydari and Mohammad Hadi Amini, Ghasida Sara publication, Tehran. 3 ed. )Persian).
Ramin, Ali.(2011). The Philosophical and Sociological Theories of Art, nashr,)Persian).
Moftakhari, Hossein (2002), " Are the Historical Explanations Different?" Translation by Abbas Bakhshi Pour Roodsari, Journal of Howzeh and University, 8) 33(:pp. 166-167 According to Nicholas Rescher, Basics of History Science, Publications 2011.)Persian).
Randall G. Nicholls and Vanessa Allen-Brown.(2005)."Critical theory and educational technology ", University of Cincinaati.
Safian, Mohammad Javad and Maedeh Ansari(2014). Examining the Possibility of Realizing the Truth of Location and Settlement. Journal of Ontological Research. No. 6.
Safian, Mohammad Javad and Naser Momeni(2010). "A Study on the Relationship Between Housing and Recalling in Heidegger's Viewpoint." Magazine of Wisdom and Philosophy. Number 2, )Persian).
Sedigh, Isa,(1972). A Brief History of Iranian Culture, Tehran: sherkat tabe ketab, )Persian).
Shaw, R. (2004). Towards a Heideggerian pedagogy. Annual Philosophy of Education Society of Australasia Conference, Melbourn, 33.
Swanson, H. L. (1990). Influence of metacognitive knowledge and aptitude on problem solving.
Tabataba'i, Seyed Javad.(2005). A Preface to the Decline of Iran, Third Edition, Tehran: Negah moaser)Persian).
Tilich, Paul(2009). Courage to be, Translation by Morad Farhadpour, Scientific publication of Farhangi, Tehran)Persian).
Turner,jonathan h. and Jan E Stets(2015), The Sociology of Emotions, New York: cambridge university press:
Vakilian, Manoochehr (2001). History of Education in Islam and Iran, Tehran: Payame Noor.University publication)Persian).