احمدآبادی آرانی، نجمه.، احمدی هدایت، حمید و رهنما، اکبر (1396). تحلیل مبانی اخلاق و تربیت اخلاقی در دیدگاه ریچاردرورتی و نقد آن از منظر علامه طباطبایی، اندیشههای نوین تربیتی، 13(4): 172-145.
احمدی، عاطفه و خواجوند خوشلی، افسانه (۱۳۹۶). بررسی رابطۀ هوش اخلاقی با تنظیم هیجانی و سازگاری زناشویی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان سال تحصیلی 95-94،
پنجمین همایش ملّی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین.
https://www.civilica.com/Paper-PCCONF05-PCCONF05_134.html
اسماعیلیطرزی، زهرا.، بهشتیفر، ملیکه و اسماعیلیطرزی، حمیده (1391). رابطۀ هوش اخلاقی با میزان اعتمادآفرینی مدیران، فصلنامهاخلاقدرعلوموفنّاوری، 8(1): 84-70.
امانی، ملاحت.، شیری، اسماعیل و رجبی، سعید (1393). نقش هوش هیجانی و هوش معنوی در پیشبینی بخشودگی دانشجویان، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی، 15(1):80-73.
ایمانیفر، حمیدرضا.، فاطمی، جمیله و امینی، فاطمه (1391). بخشش از دیدگاه روانشناسی و قرآن کریم، انسانپژوهی دینی، 9(27):175-149.
بابایی، محمدمهدی.، خالقخواه، علی و ابیلی، خدایار (1396). رابطۀ ساده و چندگانۀ ویژگیهای شخصیتی و سلامت روان با بخشایش (براساس مطالعات انجام شده درباره دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی)، مجله اخلاق، 48(26):62-47.
تابلی، حمید.، مرادی شهربابک، محمدرضاو ایراننژاد پاریزی، جواد (1396). تحلیل رابطۀ فضیلت سازمانی به عنوان یک مؤلّفه اخلاقی با هوش معنوی، هوش هیجانی و تعهد سازمانی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 12(1): 7-1.
توان، حامد.، توان، سجاد.، احمدی، زهرا و زندنیا، فاطمه (1394). ارتباط هوش معنوی و هوش هیجانی با برخی متغیرهای جمعیتشناختی در دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1393، مجله حکیم سید اسماعیل جرجانی، 3(3): 7-1.
جهانیان، رمضان.، ساعیارسی، ایرج و طیبا، مونا (1392). بررسی وضعیت هوش اخلاقی و ابعاد و مؤلّفههای آن در دانشجویان (مورد مطالعه:دانشجویان دانشگاه خوارزمی)، فصلنامهعلومرفتاری، 5(15):72-55.
حسنی، جعفر و امیری، سهراب (1394). عملکرد در قضاوت اخلاقی شخصی و غیر شخصی بر اساس ابعاد تجارب هیجانی زیر آستانهای مثبت و منفی، مجله شناخت اجتماعی، 4(8): 61-48.
حسنی، جعفر و میرآقایی، علیمحمد (1391). رابطۀ راهبردهای تنظیم شناختی هیجان با ایدهپردازی خودکشی، روانشناسی معاصر، 1(13):72-61.
خجستهمهر، رضا.، کرایی، امین و رجبی، غلامرضا (1388). بررسی یک مدل پیشنهادی برای پیشایندها و پیامدهای گذشت در ازدواج، مطالعات روانشناختی، 4(16):184-155.
دانش پژوه، آرش و علیرضاییپور، راضیه (۱۳۹۳). بررسی رابطۀ هوش عاطفی و هوش اخلاقی،
اولین کنفرانس ملّی توسعۀ پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، مؤسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهکارهای دستیابی به توسعۀ پایدار،
http://www.civilica.com/Paper-EPSCONF01-EPSCONF01_467.html
رضایی، آذرمیدخت و حیدریه، طاهره (1393). پیشبینی هوش اخلاقی بر اساس هوش هیجانی و الگوهای ارتباطی خانواده در نوجوانان شهر شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
ستوده، حافظ.، شاکرینیا، ایرج.، خیراتی، مریم.، درگاهی، شهریار و قاسمی جوبنه، رضا(1395). رابطۀ بین هوش معنوی و هوش اخلاقی با بهزیستی روانشناختی پرستاران، مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 9(1): 73-63.
سمائی، سهیلا.، ضیایی، مریم.، خداپناهی، محمدکریم و حیدری، محمود (1391). بررسی تأثیر انواع هیجانهای منفی بر قضاوتهای اخلاقی در بین دانشجویان، فصلنامه تازههای علوم شناختی، 14(2): 86-73.
سیادت، علی.، مختاریپور، مرضیه و کاظمی، ایرج (1388). رابطۀ بین هوش اخلاقی و رهبری تیمی در مدیران آموزشی و غیرآموزشی از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛ 88-1387، مدیریت سلامت، 12(36): 69-61.
شاهمرادیفر، طیبه.، عبداللهی، محمدحسین و حسنی، جعفر (1393). تأثیر آموزش راهبردهای نظمجویی هیجان در قضاوت اخلاقی با توجهبه ظرفیت حافظۀ کاری، دوفصلنامهعلمیپژوهشیشناختاجتماعی، 30-7.
شریفزاده، مظفر (۱۳۹۳). بررسی رابطۀ بین هوش هیجانی و مسئولیت پذیری اجتماعی دانشآموزان پسر مقطع راهنمایی شهرستان میاندوآب،
اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین،
http://www.civilica.com/Paper-PSCONF01-PSCONF01_020.html
شریفی باستان، فرنگیس.، یزدی، سیده منور و زهرایی، شقایق (1395). نقش راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عاطفه مثبت و منفی در پیشبینی تابآوری زنان مبتلا به سرطان پستان، نشریه روان پرستاری، 4(2): 48-39.
صالحی، اعظم.، باغبان، ایران.، بهرامی، فاطمه و احمدی، احمد (1390). رابطۀ بین راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و مشکلات هیجانی با توجه به عوامل فردی و خانوادگی، فصلنامه مشاوره و رواندرمانی خانواده، 1(1): 18-1.
صالحیان، افشین.، صادقی، مسعود.، بهرامی، فاطمه و شریفی، مریم (1389). بررسی رابطۀ بین هوش هیجانی و بخشودگی با تعارضات زناشویی، مطالعات روانشناختی، 6(2):140-115.
عبدی، سلمان.، باباپور خیرالدین، جلیل و فتحی، حیدر (1389). رابطۀ سبکهای تنظیم هیجان شناختی و سلامت عمومی دانشجویان، سالنامه پژوهش علوم سلامت و نظامی، 8(4): 264-258.
عیسیزادگان، علی.، جناآبادی، حسین و سعادتمند، سعید (1390). رابطۀ بین راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، خلّاقیّت هیجانی، عملکرد تحصیلی با بهداشت روانی در دانشجویان، مطالعات روانشناسی تربیتی، 7(12:-71.
گلیپور، صدیقه.، حقیقت، سارا و معنویپور، داوود (1393). رابطۀ هوش معنوی و هوش اخلاقی با معنای زندگی در داوطلبین واکنش اضطراری، مجله شفای خاتم، 2(4): 29-20.
مرتضایی، شکوفه.، قاسمی پیربلوطی، محمد و احمدی، رضا (1392). بررسی رابطۀ بین هوش هیجانی، هوش اخلاقی و قانونمداری دانشآموزان شهرستان شهرکرد، فصلنامه دانش انتظامی چهارمحال و بختیاری، 1(3):21-1.
محمدی، جواد.، غضنفری، فیروزه و عزیزی، امیر (1393). ارتباط هوش اخلاقی با کیّفیت زندگی کاری پرستاران، نشریه پرستاری ایران، 27(90):54-64.
محمدامینی، زرار.، نریمانی، محمد.، برهمند، تراوشا و صبحیقراملکی، ناصر (1387). رابطۀ هوش هیجانی با خودکارآمدی و سلامت روان و مقایسۀ آنها در دانشآموزان ممتاز و عادی، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، 35: 122-107.
مختاریپور، مرضیه و سیادت، علی (1388). بررسی مقایسهای ابعاد هوش اخلاقی از دیدگاه دانشمندان با قرآن و ائمه معصومین (ع)، مجله مطالعات اسلام و روانشناسی، 3(4):118-97.
محرابیان، طاهره و رحمانی، فاتح (1396). پیشبینی شدت بیخوابی بر اساس متغیرهای شناختی، هیجانی و صفات شخصیتی پیشنهادی DSM-5 در دانشجویان دانشگاه کردستان در سال 1395، مجله علوم پزشکی رفسنجان، 16(11):1040-1025.
ویسکرمی، حسنعلی.، رضایی، فاطمه و منصوری، لیلا (1396). اثربخشی آموزش خوددلسوزی شناختی بر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دانشآموزان دختر مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر، تحقیقات علوم رفتاری، 15(1):51-42.
هاشمی، تورج.، عندلیبکورایم، مرتضی.، پوراسمعلی، اصغر و صالحی حیدرآباد، مجتبی(1390). تأثیر القای خلق بر عملکرد شناختی و رفتاری، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 4(3): 105-101.
Amstadter, A. (2008). Emotion regulation and anxiety disorders. Journal Anxiety Disord, 22: 211-22.
Chris. (2007). Emotion, Reason, and Moral Judgment. http://scienceblogs.com/mixingmemory/.
Clarken, R.H. (2009). Moral Intelligence in the Schools. Online Submission.
Clore, G.L. and Palmer, J. (2009). Affective guidance of intelligent agents: How emotion controls cognition. Cognitive systems research, 10(1): 21-30.
Cox, SS., Bennett, RJ., Tripp, TM. and Aquino K. (2012). An empirical test of forgiveness motives’ effects on employees’ health and well-being. Journal Occup Health Psychol, 17(3): 330-340.
Garnefski, N., Van Den Kommer, T., Kraaij, V., Teerds, J., Legerstee, J. and Onstein, E. (2002). The relationship between cognitive emotion regulation strategies and emotional problems: comparison between a clinical and a non‐clinical sample. European Journal of personality, 16(5): 403-420.
Garnefski, N. and Kraaij, V. (2006). Cognitive emotion regulation questionnaire–development of a short 18-item version (CERQ-short). Personality and Individual Differences, 41(6): 1045-1053.
Greene, J. D., Sommerville, R. B., Nystrom, L. E., Darley, J. M. andCohen, J. D. (2001). An fMRI investigation of emotional engagement in moral judgment. Science, 293(5537): 2105-2108.
Gross, J.J. (2001). Emotion regulation in adulthood: Timing is everything. Current directions in psychological science, 10(6):214-219.
Haidt, J. (2001). The emotional dog and its rational tail: A social intuitionist approach to moral judgment. Psychological Review, 108(4): 814-834.
Haidt, J. (2007). “The new synthesis in moral psychology”. Science, 316 (5827): 998-1002.
Haidt, J. and Bjorklund, F. (2008). Moral psychology: The cognitive science ofmorality, 2, Cambridge, MA: MITPress, 181-217.
Hodgson, L.K. and Wertheim, E.H. (2007). Does good emotion management aid in the process of forgiving?. Journal of Social and Personal Relationships, 24: 931–949.
Huebner, B., Dwyer, S. and Hauser, M. (2009). The role of emotion in moral psychology. Trends in cognitive sciences, 13(1): 1-6.
Ingersoll-Dayton, B and Krause, N. (2005). Self-forgiveness: A component of mental health in later life. Research on Aging, 27: 267-289.
Joormann, J., Nee, D.E., Berman, M. G., Jonides, J. and Gotlib, I.H. (2010). Interference resolution in major depression. Cognitive, Affective, & Behavioral Neuroscience, 10(1): 21-33.
Koenigs, M., Young, L., Adolphs, R., Tranel, D., Cushman, F., Hauser, M. & Damasio, A. (2007). Damage to the prefrontal cortex increases utilitarian moral judgements. Nature, 446(7138): 908.
Kohn, N., Eickhoff, S. B., Scheller, M., Laird, A. R., Fox, P. T. & Habel, U. (2014). Neural network of cognitive emotion regulation—an ALE meta-analysis and MACM analysis. Neuroimage, 87: 345-355.
Lawler-Row, K.A., Karremans, J.C., Scott, C., Edlis-Matityahou, M. & Edwards, L. (2008). Forgiveness, physiological reactivity and health: The role of anger. International Journal of Psychophysiology, 68: 51- 58.
Lawler, K.A., Younger, J.W., Piferi, R. L., Jobe, R.L., Edmondson, K.A. and Jones, W.H. (2005). The unique effects of forgiveness on health: An exploration of pathways. Journal Behav Med, 28(2): 157-167.
Levenson, M.R., Aldwin, C.M. and Yancura, L. (2006). Positive Emotional change: Mediating Effects of Forgiveness and Spirituality, The Journal of Science and Healing, 2(6): 498-508.
MacBeth, A. & Gumley, A. (2012). Exploring compassion: A meta-analysis of the association between self-compassion and psychopathology. Clinical Psychology Review, 32(6): 545-552.
McCullough, M.E., Hoyt, W.T. and Rachal, K.C. (2000). What we know about assessing forgiveness constructs. In: M.E. McCullough, K.I. Pargament and C.E. Thoresen, Editors, Forgiveness: Theory, research, and practice, The Guilford Press, New York, NY, pp. 65–88.
Ochsner, K. N. and Gross, J.J. (2005). The cognitive control of emotion. Trends in cognitive sciences, 9(5): 242-249.
Prehn, K., Wartenburger, I., Mériau, K., Scheibe, C., Goodenough, O.R., Villringer, A. and Heekeren, H.R. (2007). Individual differences in moral judgment competence influence neural correlates of socio-normative judgments. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 3(1): 33-46.
Rathi, N. andRastogi, R. (2008). Effect of Emotional Intelligence on Occupational Self- Efficacy. The Icfai Journal of Organizational Behavior, 7 (2): 46 –56.
Snow, R. and Jackson, D. (1993). Assessment of conative constructs for educational research and evaluation: A catalogue. CSE Technical Report 354. Los Angels: CRESST.
Wong, C.S. and Law, K.S. (2003). The effects of leader and follower emotional intelligence on performance and attitude: An exploratory study. The Leadership Quarterly, 13(3): 243-274.