اشتاین برک، مارک و سیگفرید، اتمر (۱۳۸۷). نوروفیدبک: افقی تازه به درمان کم توجهی/بیش فعالی، ترجمۀ رضا رستمی و علی نیلوفری، تهران: تبلور.
زیگلر، رابرت و آلیبالی، مارتا واگنر ( ۱۳۸۶ ). تفکّر کودکان، ترجمه و تلخیص کمال خرازی، تهران: جهاد دانشگاهی.
تهرانی دوست، مهدی.، رادگودرزی، رضا.، سپاسی، میترا و علاقبندراد، جواد (1382). نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی، فصلنامۀ علوم شناختی 5(1): 9-1.
کاپلان، هرولد و سادوک، بنجامین جیمز (1382). روانپزشکی بالینی و علوم رفتاری، تهران: آینده سازان.
کاکاوند، علیرضا(1382). بررسی و مقایسۀ حافظۀ فعال در دانشآموزان دارای اختلال یادگیری و عادی و اثربخشی فن خودپرسی بر میزان درک و فهم و یادگیری کودکان مبتلا به خواندن و عادی، پایان نامه دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.
وثوقی فرد، فاطمه.، علیزاده، مهدی.، نظری، محمد علی و کمالی، محمد (1392). تأثیر نوروفیدبک و نوروفیدبک به همراه کاردرمانی مبتنی بر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی کودکان اتیستیک، مجله توانبخشی نوین، دانشگاه علوم پزشکی تهران. 7(2): 28-35.
یعقوبی، حمید.، جزایری، علیرضا.، خوشابی، کتایون.، دولتشاهی، بهروز و نیکنام، بهروز (1387). مقایسۀ اثربخشی نوروفیدبک، ریتالین و درمان ترکیبی در کاهش علائم کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/کمبود توجه، دوماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، 15(31): 71-84.
Berner, M. Schabus, T. Wienerroither & W. Klimesch (2006). The Significance of Sigma Neurofeedback Trainingon Sleep Spindles and Aspects of Declarative Memory, Applied Psychophysiology and Biofeedback, 31( 2) June.
Cornoldi, C. & Vecchia, D. (1995) Visio-Spatial Working Memory Limitations in Low Visio-Spatial High Verbal Intelligence Children. Journal of Experimental Child Psychology, 80(1): 44-57.
Curtis, C. & Norgate, R.(2007). An evaluation of the promoting alternative thinking strategies curriculum at key stage 1. Educational Psychology in practice, 23(1): 33-44.
Damasio A.A. (1994). Descartes' Error: Emotion, Reason, and the Human Brain. New York: Quill.
Demos, N. John (2005). Getting Started with Neurofeedback, W.W. Norton& Company, NewYork.
Egner, T. & Gruzelier, J.H. (2004). EEG Biofeedback of Low Beta Components, Frequency-specific Effects on Variables of Attention and Event-related Brain Potentials, Clinical Neurophysiology, 115, 131–139.
Escolano C., Navarro-Gil M., Garcia-Campayo J. & Minguez J.(2013). EEG-based upper-alpha neurofeedback for cognitive enhancement in major depressive disorder: A preliminary, uncontrolled study. Conf Proc IEEE Eng Med Biol Soc. 6293-6296.
Feizabadi Parastar M., Yazdchi M., Ghoshuni M. & Hashemian P. A(2013). Brief Study on EEG Signals of Dysgraphia Children in Relaxing and Writing Moods,
International Journal of Biomedical Research , 4(1)DOI: 10.7439/ijbr.v4i1 http://ijbr.ssjournals.com/index.php/journal/article/view/210
Friedman, et al (2008). Individual differences in executive functions are almost entirely genetic in origin. Journal of experimental psychology, 137(2): 201–10.
Gilit Yogev. (2008). The Vale of Executive Function and attention gait. Journal of Movement disorders. 7(23): 399-342.
Hanslmayr, S., Sauseng, P., Doppelmayr, M., Schabus, M. & Klimesch, W. (2005). Increasing Individual Upperalpha Power by Neurofeedback Improves Cognitive Performance in Human Subjects, Applied Psychophysiologyand Biofeedback, 30(1), 1–10.
Hoffmann, M. (2007). Transient environmental dependency syndrome due to phendimetrazine tartrate. Eur Neurol, 58(1):49–50.
Horn, David L. Rebecca A. o. David B. pisoni, and Richard T. Miyamoto. (2004(. Visuol motor integration ability of pre-ling ally deaf children predicts audio logical outcome with a cochlear implant. Department of psychology. International congress series. 1273, 356-359..
Kouijzer, MEJ., deMoor, JMH., Gerrits, BJI,., Congedo, M. & Vanschie, HT.(2009). NeurofeedBack improves executive functioning in children with autism spectrum disorders. Research in Aytism Spectrum Disorder. 3(1): 45-62.
Mann, C., Lubar. J., Zimmerman. A., Miller, C. & R. Muenchen. R. (1992). Quantitative analysis of EEG in boys with Attentiondeficit/ hyperactivity Disorder: A Controlled Study with Clinical Implication, Pediatric Neurology, 8.30-36.
Morris, R. G., Ahmed, S. L., Sted, G. M. & Toone, G. K. (1993). Neural correlates of planning ability: Frontal lobe activation during the Tower of London Test. Neuropsychology, 31, 1367-1378.
Morris, R. G., Rushe, T., Woodfuff, P. W. R. & Murray, R. M. (1995). Problem solving in schizopherenia: A specific deficit in planning ability. Schizopherenia Research, 14, 235-246.
Norris, S.L & Currieri, M. (1999). Performance Enhancement Training Through Neurofeedback, Introduction to Quantitative EEG and Neurofeedback, Academic press.
Owen, A. M., Downes, J. J., Sahakian, B. J., Polkey, C. E., & Robbins, T. W. (1990). Planning and spatial working memory following frontal lobe in man. Neuropsychologia, 28, 1021-1034.
Pantelis, C., Barnes, T. R. E., Nelson, H. E., Tanners, S., Weatherley, L., &Pennington, B. F. & Ozonoff, S. (1996). Executive function and developmental psychopathology. Journal of child psychology and psychiatry, 37, 51-87.
Rasey, H., Lubar, J.F., Mc Intryre, A., Zuffuto, A. & Abbot, P.L. (1996). EEG Biofeedback for the Enhancement of Attentional Processing in Normal College Students, J. Neurother, 21-15 (31).
Ratey, J.J. (2001). A User's Guide to the Brain: Perception, Attention and the Four Theaters of the Brain, NewYork: Vintage.
Rosvold, H., Mirsky, A., Sarason, I., Bransom, E. & Beck, L. H. (1965). A continues performance test of brain damage. Journal of consulting Psychology, 20, 343-345.
Shallice, T. (1982). Specific impairments of planning. Philosophical Transaction of Royal Society of London, 298, 199-209.
Siegl, L. S. & Ryan, E. B. (1989). The development of working memory in normally achieving and subtypes of learning disabled children. Child Development, 60, 973-980.
Steinberg, L., & Scott. E. (2003). Less guilty by reason of adolescence. American psychologist, 58, 1009-1018.
Sterman, M.B., Mann, C.A., Kaiser, D.A. & Suyenobu, B.Y., & Brandall, Y. (1994). Multiband topographic EEG analysis of Simulated Visuomotor Aviation Task, Int. J. Psychophysiol, 16, 49-56.
Stroop, J. R. (1935). Studies of interference is serial verbal reaction. Journal of Expermental Psyychology, 18, 643-662
Vernon, D., Egner, T., Cooper, N., Compton, T., Neilands, C., Sheri, A. & et al. (2003). The Effect of Training Distincneurofeedback Protocols on Aspects of Cognitive Performance, International Journal of Psychophysiology, 47, 75–85.
VonStein, A., Rappelsberger, P., Sarnthein, J. & Petsche, H.,(1999). Synchronization between Yemporal and Parietal Cortex during Multimodal Object Processing in Man, Cereb. Cortex 9, 137–150.
Von Stein, A. & Sarnthein, J., (2000). Different Frequencies for Different Scales of Cortical Integration from Local Gamma to Long Range Alphaytheta Synchronisation. Int. J. Psychophysiol.38, 301–313.
Watson, C.G., Herder, J. & Passini, F.T. (1978). Alpha Biofeedback Therapy in Alcoholics: An 18-month Follow-up. J. Clin. Psychol. 34, 765-769.
Welsh, M. C., & Pennington, B. F. (1988). Assessing frontal lobe functioning in children: Views from developmental psychology. Developmental Neurophysiology, 4, 199-230.