احدی، حسن و کاکاوند، علیرضا (1388). اختلالهای یادگیری(از نظریه تا عمل). تهران: ارسباران.
احدی، حوریه.، نیلیپور، رضا.، روشن، بلقیس.، عشایری، حسن و جلایی، شهره(1393). تصریف افعال در دوزبانههای دچار آسیب ویژه زبانی، مجله شنوایی شناسی، 23(1)62-69.
تبریزی، مصطفی (1390). درمان اختلالات دیکته نویسی، تهران: فراروان.
ربیعینژاد، محمدرضا.، کجباف، محمدباقر.، مظاهری، محمدمهدی.، طالبی، هوشنگ و عابدی، احمد(1394). بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر مدل هوش چندگانه بر خودپنداره و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر نارساخوان، مجله ناتوانیهای یادگیری، 5(1)13-24.
رحمانی، جهانبخش(1386). پایایی، روایی و هنجاریابی آزمون ماتریس های پیشرونده ریون پیشرفته در دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، 34(14):61-74.
روشن، مریم و زارع، حسین.(1390). ارتباط حافظه و زبان: تأثیر سطح مهارت و تجربه زبانی در یادآوری آزاد افراد دوزبانه، فصلنامه روانشناسی کاربردی،5(3): 38-24.
سلیمان نژاد، اکبر.(1386). تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر عملکرد حل مسأله ریاضی با توجه به سبک های شناختی دانشآموزان سال سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک. رسالۀ دکترا: دانشگاه تبریز.
فیاضی، علی.، صحراگرد، رحمان.، روشن، بلقیس و زندی، بهمن(1396). بررسی تأثیر دوزبانگی و جنسیت بر هوش زبانی و هوش ریاضی_منطقی با مقایسه دانشآموزان دوزبانه و یک زبانه. دوماهنامه جستارهای زبانی،8(2):225-248.
مشایی شکوهی، پرهام.، حسنپور گلشنی، صفا و طایفه باقرخان، یاسمن(1392). تأثیر معماری داخلی بر روند یادگیری کودکان، سومین همایش ملی معماری داخلی و دکوراسیون، تهران.
معروفی، یحیی و محمدی نیا، اسماعیل(1393). دوزبانگی و رابطه آن با مهارتهای تفکّر انتقادی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 12(45):45-60.
مصرآبادی، جواد(1391). فراتحلیل کمّی، کیّفی و محتوایی پیامدهای شناختی- تحصیلی دوزبانگی، طرح پژوهشی چاپ نشده، وزارت آموزش و پرورش.
نریمانی، محمد و شربتی، انوشیروان(1394). مقایسۀ حساسیت اضطرابی و عملکردشناختی در دانشآموزان با و بدون نارسانویسی، مجله ناتوانیهای یادگیری،4(4):86-100.
هارونرشیدی، همایون و مرادی منش، فردین(1393). مقایسه تحول زبان کودکان دارای اختلالات یادگیری کلامی و کودکان دارای اختلالات یادگیری غیرکلامی، مجله ناتوانیهای یادگیری، 3(3):100-111.
هالاهان، دانیل پی.، لوید، جان و.، کافمن، جیمز م.، ویس، مارگارت پی و مارتینز، الیزابت.ا.(1395). اختلالهای یادگیری، ترجمۀ حمید علیزاده، قربان همتی علمدارلو، صدیقه رضایی دهنوی، و ستاره شجاعی، تهران: ارسباران.
Amery, H.,&Asare, F. (2010). An Investigation about language learning problems at elementary levels area of Iran. Procedia – social andbehavioralsciences,9,1757 – 1761.
Aldenderfer, M. S., & Blashfield, R. K. (1984).Cluster analysis. Beverly Hills, CA: Sage.
Bartlett, J., Kotrlik, J.W. & Higgins, C.C. (2001). Organizational research: determining appropriate sample size in survey research.Information technology,learning, performance journal, 19:43-50
Bereyhi, K., Estaki, M., Ashayeri, H. (2011). Comparative dictationmistakes and academic achievement of bilingual (Arabic – Persian) and monolingual (Persian) students. Procedia – social and behavioral sciences, 30, 1652 – 1656.
Bialystok, E. (2011). Coordination of executive functions in monolingual and bilingual children. Journal of Experimental Child Psychology, 110,461 – 468.
Brooks, A.D., Berninger V.W., & Abbott R.D.(2011).Letter naming and letter writing reversals in children with dyslexia: Momentary inefficiency in the phonological and arthographic loops of working memory. Dewelopmental Neuropsychology, 36(7): 847_868.
Gollan, T.H., Goldrick, M. (2012). Does bilingualism twist your tongue?.Cognition, 125(3):491-497.
Kuo, L., Anderson, R.C. (2012). Effects of early bilingualism on learning phonological regularities in a new language.Journal of Experimental ChildPsychology, 111(3): 455 – 467.
Lehtonen, M., Hulten, A., Rodriguez – Fornells, A., Cunillera, T., Tuomainen, J., &Laine, M. (2012). Differences in word recognition between early bilinguals and monolinguals: Behavioral and ERP evidence.Neuropsychologia, 50, 1362 – 1371.
Martin, C.D., Costa, A., Dering, B., Hoshino, N., & Wu, Y., (2012). Effects of speed of word processing on semantic access: The case of bilingualism.Brain &Language, 120, 61 – 65.
Shenoy, Sunaina(2015). Assessing English language learners in L1 kannada and L2 english to tdentify student who are at risk for language learning disabilities. Joint Doctor of Philosophy in Special Education with San Francisco State University.
Van assche, E., Drieghe, D., Duyck, W., Welvaert, M., & Hartsuiker, R.J. (2011). The influence of semantic constraints on bilingual word recognition during sentence reading. Journal of Memory and Language, 64, 88 – 107.
Vega_Mendoza, Mariana, West, Holly, Sorace, Antonella, H. Bak, Thomas(2015). The impact of late, non_balanced bilingualism on cognitive performance. Cognition. 137, 40_46.
Wallace, A.J. (2005). Early identificationof learning disorders helps children succeed. Pediatric Annals, 34: 328 – 329.