احمدی، زینب (1390). نقش جهتگیری هدف و باورهای انگیزشی در تعللورزی تحصیلی دانشآموزان سال سوم متوسطه شهر تبریز در سال تحصیلی 90-1389، پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
تمناییفر، محمد رضا.، صدیقی ارفعی.، فریبرز و مقدسین، زهرا (1391). تبیین اهمالکاری تحصیلی بر اساس ابعاد سازشیافته و سازشنایافته کمالگرایی و جایگاه مهارگذاری، مجله رویکردهای نوین آموزشی، 7(2): 141-168.
حیاتی، داود.، عگبهی، عبدالحسین.، حسینیآهنگری، سید عابدین و عزیزی ابرقوئی محسن (1391). بررسی رابطۀ ابعاد کیّفیت تجارب یادگیری و احساس خودکارآمدی با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دو فصلنامه مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، 3(4): 18-28.
جوکار، بهرام و دلاورپور، محمدآقا( 1386). رابطه تعللورزی آموزشی با اهداف پیشرفت، اندیشههای نوین تربیتی، 3 (3و4):61-80.
خانی، منیژه (1391). بررسی رابطۀ باورهای ضمنی هوش و جهتگیری اهداف پیشرفت با تعللورزی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تبریز در سال تحصیلی 91- 1390، پایا ن نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.
رستگار، احمد (1391). الگوی ساختاری روابط ادراک از ساختار کلاس، اهداف پیشرفت، هیجانات پیشرفت و درگیری تحصیلی: مطالعۀ تطبیقی نظام آموزش سنتی و مجازی، رساله دکتری تخصصی، دانشگاه تهران.
رنجبر بافقی، سمیرا (1390). بررسی رابطۀ باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی معلمان استثنایی(گروه کم توان ذهنی). پایاننامه کارشناسی، مرکز تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد.
رفیعزاده، رفعت (1391). بررسی رابطه باورهای انگیزشی، جهت گیری هدف و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان سال دوم دبیرستان شهر یزد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
زارع، حسین و رستگار، احمد (1391). رابطۀ باورهای معرفتشناختی و فرایندهای شناختی: بررسی نقش واسطهای اهداف پیشرفت، مجله روانشناسی، 16 (4): 388-404.
ساویز، مرضیه (1390). بررسی رابطه بین کمالگرایی، فرسودگی تحصیلی، کیّفیت تجارب یادگیری و پیشرفت تحصیلی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه یزد.
سپهری، صفورا و لطیفیان، مرتضی (1386). تأثیر باورهای معرفتشناختی بر هدفهای پیشرفت تحصیلی در دانشجویان، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران،13(4): 385-392.
سپهریان، فیروزه (1390). اهمالکاری تحصیلی و عوامل پیشبینی کننده آن، مجله مطالعات روانشناختی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهراء (س)، 7(4): 9-26.
سواری، کریم (1391). میزان رواج اهمالکاری تحصیلی در بین دانشجویان(دختر و پسر) دانشگاه پیام نور اهواز، دو فصلنامه علمی – پژوهشی شناخت اجتماعی،1(2): 62-68.
سواری، کریم (1392). رابطه ساده و چندگانه تبحرگرایی و رویکردگرایی با اهمالکاری تحصیلی، دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 2(3): 44-51.
سیف، دیبا، رضویه، اصغر و لطیفیان، مرتضی (1386). رابطۀ باورهای معرفتشناختی و انگیزشی دانشآموزان تیزهوش دربارۀ فرایند یادگیری و دانش ریاضی، مجله روانشناسی و علوم تربیتی،37(1): 1-19.
شاوران، حمیدرضا.، سلیمی، قربانعلی و همایی، رضا (1387). سنجش عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه اصفهان بر اساس فرهنگهای چندگانۀ آنان، مجلۀ پژوهشی دانشگاه اصفهان (علوم انسانی)، 29 (1):160-147.
شجاع الدینی شهربابک، افسانه (1392). رابطۀ بین باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی تحصیلی با پیشرفت ریاضی دانشجویان دختر علوم پایه دانشگاه یزد در سال تحصیلی 92-1391، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
کارشکی، حسین (1387). نقش اهداف پیشرفت در مؤلّفههای یادگیری خودتنظیمی. تازههای علوم شناختی، 21: 39-13.
کرمی، داود (1388). میزان شیوع اهمالکاری در دانشجویان و ارتباط آن با اضطراب و افسردگی. مجله اندیشه و رفتار، 4(13):25-34.
گلستانی بخت، طاهره و شکری، مهناز (1392). رابطۀ تعللورزی(اهمال کاری) تحصیلی با باورهای فراشناختی، دو فصلنامه علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی، 2(3): 100-89.
محمودآبادی، فاطمه (1390). بررسی رابطه سبکهای هویت و کمالگرایی با اهداف پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دبیرستان شهر سیرجان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد.
مرزوقی، رحمت اله؛ حیدری، الهام و حیدری، معصومه (1393). بررسی رابطۀ بین کیفیت تجارب یادگیری با رشد توانایی آینده پژوهی دانشجویان، مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، 11(2):131-138.
معنوی پور، داود (1391). مقایسه باورهای معرفت شناسی دانشجویان بر اساس جنسیّت، رشته و مقطع تحصیلی، مجله شناخت اجتماعی،1(1): 59-65.
منصوریان، فاطمه (1389). بررسی رابطۀ اهمالکاری و تکانشوری در بین دانشجویان دانشگاه یاسوج، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
نعامی، عبدالزهرا (1388). رابطه بین کیّفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز، مجله مطالعات، 5(3):117-134.
نعامی، عبدالزهرا (1390). رابطه بین کیّفیت تجارب یادگیری و بی انگیزگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله مطالعاتآموزش یادگیری،3(1):112-121.
Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84: 261–271.
Alexander, E. S. & Onwuegbuzie, A. J. (2006). Academic procrastination and the role of hope as a coping strategy. Personality and Individual Differences, 42, 1301-1310.
Buehl, M. M. & Alexander, P. A. (2006). Examining the dual nature of epistemological beliefs. International Journal of Educational Research, 45, 28–42.
Chen, J. A. & Pajares, F. (2010). Implicit theories of ability of grade 6 science students: Relation to epistemological beliefs and academic motivation and achievement in science. Contemporary Educational Psychology، 35، 75–87.
Elliot, A. J, Fonseca, D. & Moller, A. C. (2006). A social-cgnitive model of achievement motivation and the 2*2 achievement goals framework. Journal of Personality And Social Psychology, 99(4): 666-679.
Elliot, A, McGregor H. (2001). Achievement goals framework. Journal Personality and Social Psychology, 80(3):501-519.
Ellis, A., & Knaus, W.J. (1979). Overcoming procrastination or how to think and act rationally in spite of lifes inevitable hassles . New York: Institute for Rational Living.
Hakan, K. & Munire, E. (2012). Profiling individual differences in undergraduates, Epistemological beliefs: gender, domain and grade differences. Procedia- Social and Behavioral sciences, 31: 738- 744.
Howell, A. J. & Watson, D.C. (2007). Procrastination: Associations with
achievement goal orientation and learning strategies. Personality and Individual
Differences, 43: 167-178.
Kizilgunes, B., Tekkaya, c. & sungur, s. (2009). Modeling the Relations Among Students' Epistemological Beliefs, Motivation, Learning Approach, and Achievement. The Journal of Educational Research,102(4):243-256.
Lee, J,Q. , McInerney, D.M. , Liem, J,A,D. ,& Ortiga, Y.P. (2010). The relationship between future goals and achievement goal orientations: An intrinsic–extrinsic motivation perspective. Journal of Contemporary Educational Psychology, 3(2):1-16.
Mansfield, F. ,Wosnitza. M. , & Beltman, S. (2012). Goals for teaching: Toward a framework for examining motivation of graduating teachers .Astralian Journal of Educational & Developmental Psychology,12: 3-21.
Midgley, C. , Kaplan, A. , Middleton M. , Maehr ML. , Urdan. T, Anderman, .LH. , et all.(1998). The development andvalidation of scales assessing students achievement goal orientations. Contemporary EducationalPsychology, 23(2): 113-131.
Neuman, Y. (1990). Quality of learning experience and students college outcomes. International Journal of Educational Management. 7: 1-16
Ordoñez, X.G., Ponsoda, V., Abad, F.J., and Romero, S.J. (2009). Measurement of Epistemological Beliefs: Psychometric Properties of the EQEBI Test Scores. Educational and Psychological Measurement, 69, 287-302.
Wolters, C. A. (2004). Advancing Achievement Goal Theory: Using Goal Structures and Goal Orientations to Predict Student Motivation, Cognition, and Achievement .Journal of Educational Psychology.96, 236-250.