آریایینژاد، محمود (1374). بررسی روشهای آموزش و ارزشیابی درس دینی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس.
اسدیان، سیروس (1390). بنیادها و راهکارهای اسلامی کردن برنامۀ درسی، رساله دکتری دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
امینی، محمد.، رحمی، حمید و صمدیان، زهره (1392). بررسی دیدگاه دانشجویان دربارۀ موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان. فصلنامه اسلام و پژوهشهای تربیتی، 5(1): 108-89.
اشرفی، عباس و آخوندی، فاطمه (1391). آسیبشناسی آموزش دینی در دانشگاهها از دیدگاه دانشجویان، فصلنامه مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 16(3):426-401.
خوشی، ابوالفضل.، ملکی، حسن و کلانتری، ابراهیم (1392). طراحی و تبیین اهداف مطلوب انقلاب اسلامی (برنامۀ درسی دروس معارف اسلامی دانشگاهها). فصلنامۀ مطالعات انقلاب اسلامی، 10( 32): 146-119.
سیف، علیاکبر (1382). روشهای اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی. تهران: دوران.
شریعتمداری، علی (1390). جامعه و تعلیم و تربیت، تهران: امیرکبیر.
شفیع پور، فرهاد و خدادادی، حسین (1389). جذّابیت بخشیدن به کلاسهای دروس معارف اسلامی دانشگاهها، مجموعه مقالات همایش تولید علم و جنبش نرمافزاری در حوزه معارف اسلامی. تهران: ستاد نهضت تولید علم و کرسیهای نظریهپردازی، 258-247.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1392). سند دانشگاه اسلامی، شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مراکز آموزشی،تهران: شورای عالی انقلاب فرهنگی.
فتحی واجارگاه، کورش (1388). اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی. تهران: بال.
فتحی واجارگاه، کورش و شفیعی، ناهید (1386). ارزشیابی کیّفیت برنامۀ درسی دانشگاهی. فصلنامه مطالعات برنامۀ درسی، 1(5): 26-1.
کیامنش، علیرضا (1392). روشهای ارزشیابی آموزشی، تهران: دانشگاه پیام نور.
لیاقتدار، محمدجواد.، شانظری، جعفر و مسلمی، معصومه (1387). بررسی ویژگیهای علمی، حرفهای و شخصیتی اساتید دروس عمومی معارف اسلامی از دیدگاه دانشجویان شهر کرمان. فصلنامۀ پژوهشنامه انقلاب اسلامی، 7(15):84-57.
مجیدی، محمدرضا و فاتحی، ابولقاسم (1385). سنجش نگرش دانشجویان نسبت به برنامهریزی دروس معارف اسلامی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 12(3): 55-37.
مصباح یزدی، محمدتقی (1370). گفتگو با استاد. مجله کیهان فرهنگی، 1(1): 3.
نجفی، حسن؛ سبحانی نژاد، مهدی و جعفری هرندی، رضا (1394). ارزیابی کیّفیت برنامههای آموزشی دانشگاه پیام نور قم بر اساس الگوی (NADE-TDEC). فصلنامۀ مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5، 10:32-11.
یوسفی لویه، وحید (1379). دانشجویان، دروس معارف اسلامی نگرشها و گرایشها. تهران: دبیرخانه مجمع گروههای معارف اسلامی.
یارمحمدیان، محمدحسین (1391). اصول برنامه ریزی درسی، تهران: یادواره کتاب.
Boyer.E (1987). College: The Undergraduate Experience in America (The Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching). New York: Harper and Row Publishers.
Pascarella, E, T & Terenzini, Patrick, T (1991). How College Affects Students. Sanfrancisco: Jossey- Bass. From:
http://www. Answer. Com/highereducation 2007/09/03.
Cecero, J. J. & Prout, T. A. (2011). Measuring faculty spirituality and its relationship to teaching style. Journal of Religion & Education, No. 38, pp. 128-140.
Climent, A. & Cabrillana, A (2012). The role of educational quality and quantity in the process of economic development; Journal of Economics of Education Review, No. 31, pp. 391-409.
Doll, W, E (1993). Curriculum Possibilities in a “Post”-Future. Journal of Curriculum and Possibilities, No. 4, pp. 227-292.
Eisner, E, W (1979). The Educational Imagination: On the Design and Evaluation of School Programs. Macmillan co. INC, New York.
Galina, M; Ritta, P (2012). Russian Higher Education and European Standards of Quality Assurance; European Journal of Education, No. 47, pp. 25-36.
Hashim, C. N, Langgulung, H. (2008). Islamic Religious Curriculum in Muslim Countries: The Experiences of Indonesia and Malaysia. Journal Bulletin of Education & Research, No. 1, pp. 1-19.
Klein. M.F (1981). A Conceptual Framework for Curriculum Decision Making. In the Politics of Curriculum Decision Making M.F. Klein (Ed)
Mahdian, M, Toghiyany, A & Motaharnia, S (2013). Curriculum Evaluation earned Islamic Thought Islamic Azad University Khorasgan Branch. Journal Applied
+and Basic Sciences, No. 14, pp. 1128-1135.
Ratcliff.J.L (1992). Reconceptualizing The College Curriculum. Journal of the Association for General And Liberal Studies.
Richard, E. & Adams J, N (2006). Assessing college student perceptions of instructor customer service to student’s questionnaire: Assessment in higher education. Journal of Assessment & Evaluation in Higher Education, No. 31, pp. 535 – 549.
Tisdell, E, J (2003). Exploring Spirituality and Culture in Adult and Higher Education. San Francisco: Jossey – Bass.
Ulewicz, R. (2014). Application of Servqual Method for Evaluation of Quality of Educational Services at the University of Higher Education; Polish Journal of Management Studies, No. 9, pp. 254-264.