آردان، تیموتی سی (1387). آمار به زبان ساده در پژوهشهای آموزشی، روانشناسی و علوم اجتماعی، ترجمه عبدالوهاب خادمی شمامی، تهران: نی.
آلگوزین، رابرت؛ و یسلدایک، جیمز ای (1389). تدریس دانشآموزان کم توان ذهنی، ترجمۀ عباسعلی حسینخانزاده و محمدی آریاتهران: فرهنگ.
اژهای، جواد.، اکبری، صغری و رسول زاده، کاظم (1378). مقایسۀ رفتار سازشی دانشآموزان تیزهوش، عادی و زیر حد متوسط پایۀ پنجم شهر اصفهان، مجله روانشناسی،10(4):9 - 3.
اژهای، جواد.، آزاد فلاح، پرویز و نظری، شهلا (1382). بررسی مهارتهای اجتماعی دختران نوجوان سرآمد شاغل به تحصیل در مراکز آموزشی استعدادهای درخشان، غیرانتفاعی و عادی تهران، مجله استعدادهای درخشان، سال 12(1): 30-18.
افروز، غلامعلی (1384). مقدمهای بر روانشناختی و آموزش کودکان استثنایی( چاپ بیست و سوم)، تهران: دانشگاه تهران.
احمدی، منصوره.، افروز، غلامعلی.، پاشاشریفی، حسن و دوای، مهدی (1391). مقایسه خلّاقیّت و سلامت روانی دانشآموزان تیزهوش و عادی، تحقیقات روانشناختی، 15، 80-69.
بهپژوه، احمد.، غباری، باقر.، حجازی، الهه و حسینخانزاده، عباسعلی. (1384). مقایسه مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کم شنوا در مدارس تلفیقی و استثنایی، مجله روان شناسی و علوم تربیتی، 35(2): 83-63.
به پژوه، احمد.، خانجانی، مهدی.، حیدری، محمود و شکوهییکتا، محسن (1386). بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزت نفس دانشآموزان نابینا، فصلنامه پژوهش در تعلیم و تربیت استثنایی، 3(1): 29- 37.
ترخان، مرتضی و اژهای، جواد (1372). بررسی رابطۀ بین موضع نظارت، نظارت، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش و عادی، مجلۀ استعدادهای درخشان، 2(4): 58-51.
تقوی، سیدمحمدرضا (1380). بررسی روایی و اعتبار پرسشنامۀ سلامت عمومی، مجله روانشناسی، 4(5): 89-80.
حسینخانزاده، عباسعلی (1390). روانشناسی و آموزش کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه.تهران:آوای نور.
حسینخانزاده، عباسعلی (1392). آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان و نوجوانان، چاپ دوم، تهران: رشد فرهنگ.
حسینخانزاده، عباسعلی.، علمدارلو، قربان.، بابایی، محسن و بابایی، زینب (1390). بررسی نگرش والدین و معلمان دربارۀ نحوه جاگماری آموزش دانشآموزان تیزهوش دورۀ راهنمایی. فصلنامۀ روانشناسی افراد استثنایی، 1(3): 28- 17.
حق شناس، حسن.، چمنی، امیر رضا.، و فیروز آبادی، علی (1385). مقایسۀ ویژگیهای شخصیتی و سلامت روان دانشآموزان دبیرستانهای تیزهوشان و دبیرستانهای عادی. فصلنامۀ اصول بهداشت روانی، 30: 66 -57.
حیدری، طاهره.، امیری، شعله و مولوی، حسین (1391).اثربخشی روش تصحیح نارساخوانی دیویس بر عملکرد خواندن کودکان نارساخوان. فصلنامه روان شناسی کاربردی،6، 41– 58.
دادستان، پریرخ (1377). استرس یا تنیدگی، بیماری جدید تمدن، تهران: رشد.
شکوهی یکتا، محسن و پرند، اکرم (1391). روانشناسی و آموزش تیزهوشان، تهران: تیموزاده نشرطبیب.
شهنی ییلاق، منیجه.، میکانیلی منیع، نیلوفر.، شکرشکن، حسین و حقیقی، جمال (1386). بررسی شیوع کودک آزاری و پیشبینی این متغیر از طریق سلامت عمومی والدین، سازگاری، عزت نفس و عملکرد تحصیلی دانشآموزان و متغیرهای جمعیتشناختی در دانشآموزان آزار دیده و عادی، مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه چمران اهواز، 3(4): 194-167.
شهیم، سیما (1381). بررسی مهارتهای اجتماعی در گروهی از دانشآموزان نابینا از نظر معلمان، مجله روانشناسی و علوم تربیتی، 1: 139 – 121.
شهیم، سیما و هارون رشیدی، همایون (1386). مقایسۀ عملکرد کودکان دارای اختلالات یادگیری کلامی و غیرکلامی در مقیاس تجدیدنظر شده هوش وکسلر، آزمون دیداری –حرکتی بندرگشتالت و مقیاس ریاضیات ایران کیمت، مجلۀ دانش و پژوهش در روان، 4(8):30-35.
غباری بناب، باقر و حجازی، مسعود (1386). رابطۀ قاطعیت و حرمتخود با پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش و عادی، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، 7(3):316-299.
فتحیآشتیانی، علی.، دادستان، پریرخ.، اژهای، جواد و منصور، محمود (1375). بررسی تحولی تصور از خود، حرمتخود، اضطراب و افسردگی در نوجوانان تیزهوش و عادی، مجله استعدادهای درخشان، 5(1): 48-40.
گروه رنسانس (1382). فلسفه بایدها و نبایدهای آموزش فراگیر، ترجمۀ حمید علیزاده، ماهنامه تعلیم و تربیت استثنایی،30: 35-25.
گلپرور، محسن.، آتش پور، حمید و هادیپور، محبوبه (1391). مقایسۀ بهزیستی روانشناختی دانشآموزان تیزهوش دختر مدارس تیزهوشان با دختران تیزهوش مدارس عادی. فصلنامه ایرانی کودکان استثنایی، 12(2): 94-85.
لورمن، تیم.، دوپلر، جوان و هاروی، دیوید (1391). آموزش فراگیر، ترجمۀ عباسعلی حسینخانزاده و احمد به پژوه، تهران: دانشگاه تهران.
نیسی، عبدالکاظم و شهنی ییلاق، منیجه(1381). تأثیر آموزش ابراز وجود، عزّت نفس، اضطراب اجتماعی و بهداشت روانی دانشآموزان پسر مضطرب دبیرستان اهواز، مجله علوم تربیتی و راونشناسی، 8(1): 30-11.
Al-Hadabi, A. S. D. (2010). YemeniBasic Education Teachers’Perception of Gifted StudentsCharacteristics and the Methods Used for Identifying These Characteristics. Procedia Social and Behavioral Sciences,7: 480–487.
Ali, M. (2012). Impact of self- concept of disabled learners on inclusive physical education. Journal of distance Education-Tojde,13:287-296.
Anne, H. (2003). Teacher’s Attitudes toward the integration of disabled student into their classrooms. Teaching exceptional children, 3: 95-110.
Benson, C., & Lunt, J.(2011).Weُ re Creative on a Friday Afternoon Investigating childernُ s Perceptions of their Experience of Design & Technology n Relation to Creativity. Journal of Science Eduction Technoligy, 20: 679-687.
Çakır, L. (2014). The relationship between underachievement of gifted students and their attitudes toward school environment. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152, 1034 – 1038.
Chiu, M. S. (2009). Approaches to the teaching of creative and non-creativemathematical problems. International Journal of Science and Mathematics Education, 7: 55-79.
Cohen, J.J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences(2th ed). Hillsdale, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.
Coleman, I. J. & Cross, T. L. (2000).Social- emotional development and the personal experience of giftedness. In K. A. Heller, F.J. Monks, R.J. Sternberg, & R.F. Subotnik(Eds). International handbook of giftedness and talent ( 2nd ed., pp. 203-212): New York: Pergamon.
Eason, R., Giannangelo, D. M., & FranceschiniIII, L. (2009).A look at creativity in public and private schools. Thinking Skills and Creativity, 4: 130-137.
Foster, S. & Ritchey. W. (1979). Issues in The assessment Of Social Competelce inchilderan. Journal Of Applied Behavior and Analysis, 12: 625 – 638.
Gresham, F. & Elliott, S. (1990).The social skills rating system. Criclepines MN: American Guidances services.
Hage, E. (1983). Children with learning disabilities, Journal of learning disabilities, 27: 301 -306.
Hallahan, D. P. & kauffman, J. M. (2006). Exceptional childran. upper saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
Hampton, N. Z. & Mason,E.(2003). Learning Disabilities,Gender,Sources of Efficacy, Self- Efficacy Beliefs and Academic Achievement in high school students. Journal of school psychology, 41 :101–112.
Hornby, G. (2012). Inclusive education for children with special educational needs:A critique of policy and practice in New Zealand. Journal of Intrnational and Comparative Education, 1, 52-60.
Hornby, G. & Kidd, R. (2001). Transfer from special to mainstream –ten years later. British Journal of Special Education, 28: 10-17.
Hornby, G. & Witte, C. (2008). Follow-up study of students of a residential school for children with emotional and behavioral difficulties in New Zealand. Emotional and Behavioral Difficulties, 13: 79-93.
Ishak, N. M., Zainal Abidin, M. H., & Bakar, A. Y. (2013). Dimensions of social skills and their relationship with empathy among gifted and talented students in Malaysia. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 116: 750 – 753.
Kavale, A., & Forenss, R. (2000). History, rhetoric and reality: Analysis of the inclusion debate. Remedial & special education. Boston: Houghton Mifflin.
Kennedy, D.m. (2002). Climpses of a highly gifted child in a heterogeneous chassroom. Roeper Review, 24:120-124.
Kim, M., Roh, I. S. & Cho, M. K. (2015). Creativity of gifted students in an integrated math-scienceinstruction. Thinking Skills and Creativity, 19: 38-48.
Lando, B.Z. & Schneider, B.H. (1997). Intellectual contributions and mutual support among developmentally advanced children inhomogeneous and heterogeneous work/discussion groups. Gifted Child Quarterly, 41, 44-57.
Leikin, R. (2011). The education of mathematically gifted students: On somecomplexities and questions. Montana Mathematical Enthusiast Journal, 8,167- 188.
Lin, Y. F.(2004). A study of Educational Placement for the Gifted of Alementary school in Tainan county.Avalableat:http://140.133.6.46 /ETD- db/ETD-search.
Marsh, H. W. & Hau, K. T. (2003). Big-fish-little-pond effect on academic self-concept: A cross-cultural test of the negative effects of academically selective schools. American Psychologist, 58: 364-376.
Mennio, I. (2009). A descriptive study the difficulties developmentally delayed student encounter with mastering and transferring social skills. Journal of Educational psychology, 70:205-259.
Nail, J.M., & Evans, J.G. (1997). The emotional adjustment of gifted adolescents: A view of global functioning. Roeper Review, 20:18-21.
Neihart, M. (1999). The impact of giftedness on psychological well-being: What dose the empirical literature say? Roeper Review, 22:10-17.
Neihart, M., Reis, S. M., Robinson, N. M. & Moon, S. M. (Eds). (2003). The social and emotional development of gifted children: What do we know? Waco, TX: Prufrock.
Fouladchang, M., Kohgard, A. & Salah, V. (2010). A study of psychological health among students of gifted and nongifted high schools. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5: 1220-1225.
Porter, L. (2005). Gifted young children: A Guide for teachers and parents (2nded). Sydney: Allen & Unwin.
Safavi, M., Mahmoudi, M. & Balilashak, N. (2010). Comparative assessment of mental health of gifted and average students of junior high school. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 2027–2033.
Sayler, M.F. & Brookshire, W.K. (1993).Social, emotional and behavioral adjustment of accelerated students, students in gifted classes, and regular student in eighth grade. Gifted Child Quarterly, 37:150-154.
Schwartz, I. S., Odom, S. L. & Sandall, S. R. (2008). Including Young children with Special Needs. Retrived from https://www.naeyc.org/files/yc/file/200903/BTJWatson.pdf. 1-8.
Shavinina, L.V. (2009). International Handbook on Giftedness Part On.Universit´e du Qu´ebec en Outaouais D´epartement des sciences administrative.
Silverman, I. K. (1995). Highly gifted children. In J. l. Genshafat, M. bireley & C.L. Hollinger (Eds ), Serving gifted and talented students: A resource for school personnel ( pp.124 – 160). Austin, TX : PRO – ED.
Sivevska, D. (2010).Instigation and development of gifted in school. Procedia. Social and Behavioral Sciences, 2: 3329-3333.
Subotnik, R. F., Olszewski-Kubilius. P. & Worrell. F. C. (2011). Rethinking Giftednessand Gifted Education: A Proposed Direction Forward Based on Psychological Science. Psychological Science in the Public Interest, 12: 3-54.
Swiatck, M.A. (2002). Adecadc of longitudinal research on academic acceleration through the study of mathematically prccocious youth. Roeper Review, 24: 141-144.
Tay, H. U. (2016). Investigating engagement in a blended learning Course. Cogent Education, 3, 1-13.
Tucker, B., Hafenstein, N. L., Jones, S., Bernick, R. & Haines, K. (1997). An
integrated‐thematic curriculum for gifted integrated‐thematic curriculum for gifted learners. Roeper Review, 19, 196-199.
Thomas, G. (1997). Inclusive schools For and Inclusive society. British journal of special Education. 24 103–107.
Villatte, A., Courtinat-Camps, A. & Léonardis, M. (2014). Typology of Self-Concept of Adolescents in France: A Comparison of Gifted and Nongifted French High School Students. Roeper Review, 36, 30-42.
Wassermann, S. (2000). Serious players in the primary classroom: Empowering children active learning experiences. New York: Teachers College Press.
Watkins, D. & Astilla, E. (1980). The reliability and validity of the coopersmith selfesteem Inventory for a sample of Filipino high School girls. Educational &Psychological Measurement, 40, 251-254.
Zeidner, M. & Shani-Zinovich, I. (2015). A comparison of multiple facets of self-concept in gifted vs. non-identified Israeli students. High Ability Studies, 26, 211-226.