آقازاده، احمد (1383). مسائل آموزش و پرورش ایران. تهران: سمت.
آلن، آیلین و هارت، بتی (1370). آموزش و پرورش در کودکستان. ترجمۀ محمد حسین نظری نژاد. تهران: آستان قدس رضوی.
آوردی، کورتیس (1380). برنامۀ درسی برای کودکان پیشدبستانی، ترجمۀ محمد اطهاری، تهران: محراب قلم.
بای، نرجس (1389). بررسی تأثیر دورۀ پیشدبستان بر رشد خلاقیّت دانشآموزان کلاس اول ابتدایی شهرستان گنبد کاووس، پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامۀ طباطبایی.
بهشتی، سعید (1386). کودک در خانواده (اصول اساسی روش جهانی و مشهور مونتهسوری). تهران: بینالملل.
پوشنه، کامبیز.، خسروی، علیاکبر و پورعلی، پریناز (1391). ارزشیابی میزان کیّفیت برنامههای مراکز پیشدبستانی شهر تهران، اندیشههای نوین تربیتی، 11(1):29-58.
دلاور، علی (1388). روش تحقیق در علوم تربیتی و روانشناسی. تهران: ویرایش.
رحمتی، عباس و امیری مقدم، محمد (1391). تأثیر آموزش پیشدبستانی بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانشآموزان ابتدایی استان کرمان، فصلنامه پژوهشگران فرهنگ،11(31): 87-108.
روحی، افسر و هشتجین، بهنام (1390). تأثیر آموزشهای پیش دبستانی بر رشد مهارتهای شفاهی دانشآموزان آذری زبان در پایۀ اول ابتدایی، فصلنامۀ نوآوریهای آموزشی،10(39):25-50.
دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش (1391). سند ملّی برنامۀ درسی، تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1387). راهنمای برنامۀ درسی دورۀ پیشدبستان، تهران: مدرسه
دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (1390). راهنمای برنامه و فعالیتهای آموزش و پرورش دوره پیشدبستانی. تهران: مدرسه.
سپاسی، حسین.، شهنی ییلاق، منیجه و باقری، صرفناز (1388). مقایسۀ عملکرد تحصیلی دانشآموزان پایۀ اول دبستان بر حسب جنسیّت و آموزشهای پیش دبستانی با کنترل هوش، مجله علوم تربیتی، 16(2):93-112.
سیفلت، کارل و نیتا، باربور (1372). آموزش و پرورش در دوران نخستین کودکی، ترجمه سوسن سیف. تهران: دانشگاه الزهراء(س).
صافی، احمد (1386). آموزش و پرورش ابتدایی، راهنمایی تحصیلی و متوسطه، تهران: سمت.
طباطبایی، حمید (1390). بررسی میزان مطابقت برنامههای دینی اجراشده در دورۀ پیش دبستان از نظر اهداف و محتوا با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
طالبزاده نوبریان، محسن (1384). اصول برنامهریزی پیش از دبستان، تهران: جهاد دانشگاهی واحد تهران.
عباسی، عبدالله (1382). طراحی الگوی برنامۀ درسی بهینه برای دورۀ کودکستان، نقد و بررسی وضعیت این دوره در مقایسه با آن الگو، رسالۀ دکتری. دانشگاه تربیت مدرس.
فتحی واجارگاه، کورش (1388). اصول و مفاهیم برنامه ریزی درسی، تهران: بال.
کول، ونیتا (1387). برنامۀ آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان، ترجمۀ فرخنده مفیدی. تهران: سمت.
گال، مردیت، بورگ، والتر و گال، جویس (1387). روشهای تحقیق کمّی و کیّفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمۀ نصر و همکاران، تهران:سمت.
مفیدی، فرخنده (1390). مبانی آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان، تهران: سمت.
میدانی پور، زهرا (1380). بررسی وضعیت موجود مراکز پیش دبستانی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران از دیدگاه کادر آموزشی و ارائه راهکارهای مناسب برای آنها، رسالۀ دکتری دانشگاه شهید بهشتی.
Bennett, J. (2005). Curriculum issues in national policy-making European. Early Childhood Education Research Journal, 13(2):5-23.
Katherine A. Magnuson, Christopher Ruhm. & Jane Waldfogel(2007). The persistence of preschool effects: Do subsequent classroom experiences matter? early childhood Research Quarterly, 22:18-38.
Majilinda. Gjeloj. (2013). Effects of preschool education in preparing children for the first grade in terms of linguistic and mathematics development, creative education, 4(4): 263-268.
Melissa Harvey clark. (2009). Impact of preschool education on reading achivment of kindergarten through fifth grede student, The university of southern Mississippi.
Moore Anna C, Sadika Akhter. & Frances E. Aboud (2008). Evaluating an improved quality preschool program in rural Bangladesh, International Journal of Educational Development, 28: 118-131.
Nirmala Rao, Jin Sun, Jing Zhou. & Li Zhang.(2012). Early achievement in rural china: The role of preschool experience, early childhood research Quarterly, 24:66-76.