اسمیت، ریچارد (1375). سرآغاز پدیدارشناسی، ترجمۀ شهرام پازوکی،تهران: فرهنگ.##
آلن، داگلاس (1375). پدیدارشناسی دین، ترجمۀ بهاءالدین خرمشاهی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.##
باقری، خسرو و همکاران (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفۀ تعلیم و تربیت، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.##
باقری، خسرو (1388). دیدگاههای جدید در فلسفۀ تعلیم تربیت. تهران: علم.##
باقری، خسرو (1389). درآمدی بر فلسفۀ آموزشوپرورش جمهوری اسلامی ایران. ج اول. تهران: علمی و فرهنگی.##
باقری، خسرو و باقری، محمدزهیر (1390). مبانی فلسفی و روانشناختی تعلیم و تربیت: بررسی تطبیقی دیدگاههای سهروردی و هوسرل، پژوهشنامه مبانی تعلیم تربیت، ش .1##
برخورداری، رمضان و باقری، خسرو (1391). پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت: مؤلّفههای روششناختی پدیدارشناسی در تعلیم و تربیت، مشهد: دانشگاه فردوسی. ##
بل، دیوید (1376). اندیشههای هوسرل، ترجمه فریدون فاطمی. تهران: مرکز.##
بور، گ؛ گال، جویس گال و مردیت دامین (1385). روشهای تحقیق کمّی و کیّفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمۀ احمدرضا نصر و همکاران، تهران: سمت.##
دارتیگ، آندره (1373). پدیدارشناسی چیست؟ ترجمۀ محمود نوالی، تهران: سمت.##
روژه ورنو و ژان وال و همکاران (1372). نگاهی به پدیدارشناسی و فلسفههای هست بودن، ترجمۀ یحیی مهدوی، تهران: خوارزمی.##
ریخته گران، محمدرضا (1382). مقالاتی دربارۀ پدیدارشناسی، هنر، مدرنیته، تهران: ساقی.##
سجادی، سید جعفر (1378). فرهنگ لغات و اصطلاحات فلسفی، تهران: سعدی.##
صادقی، محمدرضا (1388). تبیین دیدگاههای پدیدارشناختی ادموند هوسرل و دلالتهای تربیتی آن، پایاننامه دانشگاه علامه طباطبایی.##
فتحی واجارگاه، کورش (1392). برنامۀ درسی بهسوی هویّتهای جدید، تهران: آییژ.##
طهماسب زاده، داوود (1387). مدل مفهومی برنامۀ درسی مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی، رسالۀ دکتری دانشگاه شهید بهشتی.##
کانت، امانوئل (1374). تعلیم و تربیت، ترجمۀ غلامحسین شکوهی؛ جلد چهارم، تهران: دانشگاه تهران.##
لاگوست، ژان (1376). فلسفۀ در قرن بیستم، ترجمۀ رضا داوری اردکانی، تهران: سمت.##
ملکی، حسن (1382). برنامهریزی درسی: راهنمای عمل، تهران: پیام اندیشه.##
مهرمحمدی، محمود ( 1385). نظریۀ هوش چندگانه و دلالتهای آن برای برنامۀ درسی و آموزش، فصلنامۀ تعلیم و تربیت، پیاپی88،22(4):31-7.##
مهرمحمدی،محمود و همکاران (1391). برنامۀ درسی، نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، تهران: سمت.##
هوارث، دیوید (1377) «نظریه گفتمان»، ترجمۀ سید علی اصغر سلطانی، فصلنامۀ علوم سیاسی، شمارۀ 2: 182- 156.##
هوسرل، ادموند (1381). بحران علم اروپایی و پدیدهشناسی استعلایی، ترجمۀ کامران ساسانی، در: متن برگزیده از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، چاپ دوم، تهران: نی.##
هوسرل، ادموند (1382). تأملات دکارتی، ترجمۀ عبدالکریم رشیدیان، ج 2، تهران: نی.##
هوسرل، ادموند (1386). ایدۀ پدیدهشناسی، ترجمۀ عبدالکریم رشیدیان، تهران: علمی و فرهنگی.##
الیاده، میرچا (1375). دینپژوهی، ترجمۀ بهاءالدین خرمشاهی،تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.##
Aoki, T. (1986). Curriculum in a new key: The collected works of Ted T. Aoki (with a prefaceby Rita L. Irwin and an introduction by William F. Pinar). Mahwah, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.##
Aoki, Ted T. (1988). Towards Dialectic between the Conceptual Word and the Lived World: Transcending Instrumentalism in Curriculum Orientation.##
Ashloufeccy, v. (1991). Moral Language and Pedagogical Experience. The Journal of Curriculum Studies.##
Burch, R. (1991) phenomenologyand Human Science Reconsidered, Phenomenology and pedagogy.##
Chamberlin, j. G. (1974). Phenomenological methodology and understanding education: collected essays, London: Teachers colleye press.##
Denzink, Norman. & Lincoln, yvonas, (1998). strategies of qualitative inquiry”, thousands oaks, California: sage publications.##
Howarth,j. (1999). Phenomenology, epistemic Issues in Encyclopedia of Philosophy, Version 1,0, London: routledge.##
Husserl, E (2008). Introduction to logic and theory of knowledge. Translated by Claire Ortiz hill. Netherland, spring.##
Langeveld, M.J.(1983). Reflect ions on Phenomenology and Pedagogy, Phenomenology and Pedagogy, Vol.1, No.1.##
Levin. M. (2001). Researching Lived Experience: Human Science for an Action Sensitive Pedagogy. London (Canada). Althouse Press.##
makyoun, T. (1980). Curriculum in a new key: The collected works(with a prefaceby Rita L. Irwin and an introduction by William F. Pinar). Mahwah, NJ: Lawrence Earlbaum Associates.##
Miller, Robert, brewer. (2003). the A-Z of social research a dictionary of kwy social sience research concepts.##
Moustakas, c.e. (1994). phenomenological research methods. Thousand oaks, CA: sage publication.##
Pinar, W. (Ed.) (1991).contemporary curriculum Discourses. (ed) Scottsdale, Gorsuch scarisbrick.##
Pinar, W. (Ed.) (1995). International handbook of curriculum research. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.##
Priest, h, (2002). an approach to the phenomenological analysis of data, news researchers, 10 (2), 50-63.##
Short E. (2008).Understanding of curriculum research. Mehr- Mohammadi M, translator. Tehran: Samt Publication.##
Smith, D. G (1985). challenges of globalization to teaching and vice versa. alberta. journal of educational research.##
Van Manen M. (1991). The tact of teaching: The meaning of pedagogical thoughtfulness. London: Althouse Press.##
Van Manen M. (1998). Childhood’s secrets: Intimacy, privacy and the self reconsidered. New York: Teachers College Press.##
Van Manen M.(1982). Phenomenological pedagogy. Curriculum Inq.12(3):99-283.##