السون، ام. اچ و هرگنهان، بی.آر.(1394). مقدمهای بر نظریههای یادگیری، ترجمۀ علیاکبر سیف، تهران: دانا.
حریری، نجلا (1383). رابطه در مدل سنّتی و مدلهای تعاملی بازیابی اطلاعات، مجله اطلاعشناسی، 2 (1):114-91.
خسروجردی، محمود (1388). رابطۀ دانش پیشین با رفتار اطلاعجویی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران، فصلنامه علوم اطلاعات و فناوری، 25(1):109-91.
داورپناه، محمدرضا (1386). ارتباط علمی: نیاز اطلاعاتی و رفتار اطلاعجویی، تهران: دبیزش.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1394). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: آگاه.
سیف، علیاکبر (1387). روان شناسی پرورشی نوین، تهران: دوران.
طاهرزاده موسویان، صدیقه، رجبی، غلامرضا و بیگدلی، زاهد(1390). بررسی نقش عوامل مؤثر بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان و رابطه بین خودکارآمدی و رفتار اطلاعاتی آنان: مطالعه موردی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان. مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، دانشگاه شهید چمران اهواز. 3(18):120-99.
عابدینی، یاسمین (1386). نقش درگیری تحصیلی و اهداف پیشرفت در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم دبیرستان: مدل ساختاری پیشرفت تحصیلی در دو رشتة ریاضی – فیزیک و علوم انسانی. پایان نامه دکتری، دانشگاه تهران، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
کراسکیان، آدیس (1388). ابزارهای روان شناختی: پرسشنامه سبکهای یادگیری. رشد مشاور مدرسه، 5(9):15-11.
محمودی، نعمت الله (1387). استاندارد ساختن پرسشنامه سبکهای یادگیری ورمونت و ریجسویک بر روی دانشآموزان دوره متوسطه استان مازندران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی.
مختاری، حیدر و داورپناه، محمدرضا (1391). نیاز به شناخت و تأثیر آن بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان. پژوهش نامه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد، 2(1): 54-33.
مهرآبادی، سمیه (1392). بررسی میزان همخوانی رفتار اطلاعیابی کودکان و نوجوانان در وب سایتهای فارسی زبان کودکان و نوجوانان با مدل رفتار اطلاع یابی در وب. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهراء(س).
نوروزی چاکلی، عبدالرضا (1385). عوامل اصلی و مؤثر در رفتار جستجوگران اطلاعات. فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 9(1)، 174-143.
نوشین فرد، فاطمه(1388). نظریههای رفتار اطلاعاتی. کتاب ماه کلیات، 146، 35.
ورمونت، دی. اچ. ام و ریجسویک، دبلیو. ام. ون (1998). پرسشنامه سبکهای یادگیری (ILS). ترجمۀ احد نویدی (بیتا). مؤسسه تحقیقاتی علوم رفتاری سینا (روان تجهیز).
Curseu, P.L. (2011). Need for cognition and active information search in small student groups. Learning and Individual Differences, 21(4): 415-418.
Khosrowjerdi, M., & Iranshahi, M. (2011). Prior knowledge and information- seeking behavior of PhD and MA students. Library & information Science Research, 33(4): 331-335.
Liang, J., & Tsai, C. (2008). Internet self- efficacy and preferences toward constructivist Internet based learning environment: A study of pre- school teacher in Taiwan. Educational Technology & Society, 11 (1): 226-237.
Linnenbrink, E.A., & Pintrich, P.R. (2003). The role of self efficacy belifes in student engagement and learning in the classroom. Reading and Writing Quarterly, 19, 119-137.
Mokhtari, H. (2014). A Quantitative Survey on the Influence of Students' Epistemic Beliefs on Their General Information Seeking Behavior. The Journal of Academic Librarianship. 21(1): 58-67.
Oh, E. & Kendra, A. (2004). Learning styles and information seeking behaviors in online information retrieval environments: focusing on the use of online library catalogs and electronic databases. Proceedings of Society for Information Technology and Teacher Education International Conference, 1324-1329.
Pintrich, R., & Degroot, E. (1994). Classroom and individual differences in early adolescents motivation. Journal Early Adolescence, 14, 139-161.
Salarian, M., Ibrahim, R., & Nemati, K. (2012). The relationship between users cognitive style and information seeking behavior among postgraduate engineering students. Procedia –Social and Behavioral Sciences, 56, 461- 465.
Schlechty, P.C. (2005). Creating create schools: six critical systems at the heart of educational innovation. Sanfrancisco: Jhon wiley and Sons.
Tella, A. (2007). Self- efficacy and use of Electronic Information as predictors of Academic and special librarianship. V8, n2. From: http://informationr.net/ir/8-2/paper150.html.