تعلیم و تربیت، یکی از نهادهای اجتماعی است که با تحولات اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی در ارتباط است. به عبارت دیگر، چند و چون کارکرد نظام های تربیتی هر جامعه یی، به چند و چون و کارکرد تحولات پیرامونی بسته گی دارد. امروزه، تعلیم و تربیت، با مجموعه ئی از تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جهانی رو به روست که به گونه ئی گریز ناپذیر باید خود را با آن تحولات هم آهنگ نماید. با توجه به بروز تحولاتی در گستره ی ارتباطات و اطلاعات، و در نتیجه، پیدایش نظریه هایی چون پست مدرنیسم، فمنیسم، کثرت گرایی، جهانی شدن و ... طبیعی است که نظام های تربیتی باید موضع و جایگاه خود را در برابر تحولات و نظریه های یاد شده روشن کنند. یکی از نظریه های مهم در گستره ی تعلیم و تربیت، نظریه ی کثرت گرایی فرهنگی است که البته پی آمدهایی برای مسئله ی هویت داشته است. ما در این مقاله، با بررسی کثرت گرایی فرهنگی و پی آمدهای آن برای هویت دانش آموزان، به تبیین نقش تعلیم و تربیت در این ارتباط می پردازیم.
سجادی, مهدی. (1384). کثرت گرایی فرهنگی، هویت و تعلیم و تربیت (تبیین و ارزیابی). اندیشه های نوین تربیتی, 1(1), 25-38. doi: 10.22051/jontoe.2005.248
MLA
مهدی سجادی. "کثرت گرایی فرهنگی، هویت و تعلیم و تربیت (تبیین و ارزیابی)", اندیشه های نوین تربیتی, 1, 1, 1384, 25-38. doi: 10.22051/jontoe.2005.248
HARVARD
سجادی, مهدی. (1384). 'کثرت گرایی فرهنگی، هویت و تعلیم و تربیت (تبیین و ارزیابی)', اندیشه های نوین تربیتی, 1(1), pp. 25-38. doi: 10.22051/jontoe.2005.248
VANCOUVER
سجادی, مهدی. کثرت گرایی فرهنگی، هویت و تعلیم و تربیت (تبیین و ارزیابی). اندیشه های نوین تربیتی, 1384; 1(1): 25-38. doi: 10.22051/jontoe.2005.248