آرمسترانگ، توماس(2000). هوشهای چند گانه در کلاس در س. ترجمه صفری، مهشید(1383). چاپ اول، تهران: مدرسه.
پوردنجانی، رحیم و غباری بناب، باقر(1390). تأثیر مداخلهای آموزش مبتنی بر نظریه گاردنر برخودکارآمدی دانشآموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان، مجله پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری ، سال اول، شماره اول، پیاپی1، 73-86.
حاجی حسین نژاد، غلامرضا و بالغیزاده، سوسن(1387). آموزش ریاضی ویژه دانش آموزان عادی و دیر آموز، چاپ اول، تهران: جهاد دانشگاهی تربیت معلم.
حاجی حسیننژاد، غلامرضا.، حقانی، محمد و نیرو، محمد(1390). تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان اول دبیرستان، فصلنامه مدیریت و رهبری، دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار،سال پنجم،شماره 2 153-168
زندی، بهمن؛ ده باشیشریف، فروزان(1389). راهبردهای پردازش و تدوین محتوای آموزش الکترونیک، چاپ اول، تهران: دانشگاه پیام نور.
عبدی، علی.، نوروزی، داریوش.، ملکی، حسن و ابراهیمی قوام، صغری(1390). مقایسه اثر بخشی راهبرد تدریس مبتنی بر هوش چندگانه و روش متداول بر پیشرفت تحصیلی و نگرش به یادگیری درس علوم دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی،10(1)،پیاپی 37، 101-120.
کیا، علیاصغر(1388). نگاهی به آموزش مجازی(الکترونی). کتاب ماه علوم اجتماعی، 13(24)،82 – 89 .
لطفآبادی، حسین(1386). روانشناسی تربیتی، چاپ سوم، تهران: سمت.
مهرمحمدی، محمود(1388). برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها.چاپ سوم، تهران: آستان قدس رضوی.
Benson, P. (2003). Learner autonomy in the classroom, Practical English teaching, New York: McGraw Hill.
Bersin, j. (2004). The Blended Learning Book: Best Practices, Proven Methodologies and Lessons Learned, San Francisco: Pfeiffer.
Douglas, O., Burton, K.S. & Reese-Durham, N. (2008). Journal of Instructional Psychology, 32(2),182-187 Douglas, O., Burton, K.S. & Reese-Durham, N. (2008). Journal of Instructional Psychology, 32(2),182-187.
Gangi, S. (2011). Differentiating Instruction Using Multiple Intelligences In The Elementary School,Classroom: A Literature Review, university of Wisconsin-Stout Menomonie, Available at http://www2.uwstout.edu/content/lib/thesis/2011/2011gangis.pdf.
Gardner H., & Veenema S. (1996). Multimedia and Multiple Intelligence. The American Prospect.7(29), 69-75.
Moran, S.; Kornhaber, M.; Gardner, & H. (2006). Orchestrating Multiple Intelligences, Educational Leadership. Teaching to Student Strength, 64(1), 22-27.
McNamee, P., & McNamee, F. (2009). E-Learning & Multiple Intelligences Theory (MI) And Learner-Centred Instruction: Adapting MI Learning Theoretical Principles To The Instruction Of Health And Safety To Construction Managers. Journal of College Teaching & Learning, 6(2), 49-58.
Smith, G. H.(2011). The Effect of Teaching Style (taken from the Theory of Multiple Intelligences) on Retention Rate and Mastery of Topic, Heathwood Hall Episcopal School. Available from: www.heathwood.org/ourprogram/SCJAS11doc/gSmith.pdf, Accessed 2013/4/3, 2:55.
Tiirmaa O.S, Torrao, S., Manninen, j., Hansen, C., Laanpere, M., Pilt, L.,Valk, A. & Marandi,T. ( 2007). B-Learn Project: Research Reports & Examples of Best Practices, Estonia: UT – University of Tartu (Estonia) ,Open University Centre.
Wikipedia, the free encyclopedia (2013). E-learning, http://en.wikipedia.org/wiki/E-learning, accessed .18/2/2013.
Xie, J.,& Lin, R. (2009). Research on Multiple Intelligences Teaching and Assessment. Asian Journal of Management and Humanity Sciences, 4( 2-3). 106-124.
Yi-donga, F., Zhan-jib, G., Yun-duanc, F.,& Xiao-xiaa, W.(2011). The Research Of E-Learning Environment Design Based On The Theory Of Multiple Intelligences. Education And Management Engineering, 1(5), 49-54,