الهیاری، رحمتالله(1389). بررسی رابطه بین توانمند سازی، کارکنان و یادگیری سازمانی در حوزه ستادی دانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
خانعلیزاده، رقیه؛ کرد نانیچ، اسدالله؛ فانی، علی اصغر و مشبکی، اصغر(1389). رابطه بین توانمندسازی و یادگیری سازمانی(مورد مطالعه: دانشگاه تربیت مدرس ). پژوهشنامه مدیریت تحول. 2 (3).20- 45
رابینز، استیفن پی. و دی سنزو، دیوید ای.(1998). مبانی مدیریت. ترجمه سید محمد اعرابی، محمدعلی حمید رفیعی و بهروز اسراری ارشاد. چاپ ششم(1386). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
رضائیان، علی(1380). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: انتشارات سمت.
زارعیمتین، حسن(1380). دوازده ویژگی سازمان یادگیرنده. مجله مجتمع آموزش عالی قم، 3(10).
زارعیمتین، حسن؛ جندقی، غلامرضا و معینی، بشری(1382 ). بررسی و مقایسه میزان یادگیری سازمانی مدارس دولتی و غیر انتفاعی شهر قم در سال 82 – 81. فرهنگ مدیریت. 1(3). 47 – 67.
عباسی، عنایت؛ حجازی، یوسف(1389). نقش رهبری، فرهنگ و یادگیری سازمانی در ارتقاء عملکرد دانشکدههای کشاورزی ایران(ایجاد دانشکده کشاورزی یادگیرنده). فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. شماره 56. 61-79.
فرهنگ، ابوالقاسم؛ سیادت، سیدعلی؛ هویدا، رضا؛ مولوی، حسین(1390). بررسی رابطه ساده و چندگانه یادگیری سازمانی و اعتماد اجتماعی در سازمان با توسعه کارکنان دانشگاههای دولتی پزشکی و غیر پزشکی جنوب شرق کشور. جامعه شناسی کاربردی. 41(1). 159-182.
قربانیزاده، وجهالله(1387). یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده. تهران: انتشارات بازتاب.
کریتنر، رابرت؛ کینیکی، آنجلو. مدیریت رفتار سازمانی(مفاهیم، نظریه ها، کاربردها ). ترجمه علی اکبر فرهنگی و حسین صفرزاده(1384). تهران: انتشارات پویش
محمدی، محمد(1380). ارزیابی راههای توانمند سازی کارکنان دانشگاه بیرجند. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
میرکمالی، سیدمحمد(1386). رهبری و مدیریت آموزشی. چاپ هفدهم. ویرایش دوم. تهران: انتشارات یسطرون
نارنجیثانی، فاطمه؛ میرکمالی، محمد و اعلامی، فرنوش(1390). بررسی رابطه رهبری تحول آفرین با یادگیری سازمانی. پژوهش نامه مدیریت تحول. 3(6). 1- 27.
وایلز، کیمبل. مدیریت و رهبری آموزشی. ترجمه محمدعلی طوسی(1369 ). تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی
Alegra, J. & Chiva, R.(2008). Assessing the Impact of Organizational Learning Capability on Product Innovation Performance: An Empirical Test, Technovation, 28, pp.315-326.
Bath, G.D. & Zaveri, J.(2002).The enabling role of decision support systems in organizational learning, Decision Support System, 32, pp.297-309.
Beard, R.(2006).Accreditation processes and organizational learning capabilities in institutions higher education. Capella University.
Bush T.(2006). Theories of Educational Management, Connexions module: m 13867.
Castiglione, J.(2006). Organizational learning and transformational leadership in the library environment, Library Management, 27(4/5), pp.289-299.
Crossan, M. & Lane, H.W. & White, R.E.(1999). An Organizational Learning Framework: From Intuition to Institution, Academic Management Review, 24(3), pp.522-537.
Day, Christopher(2004). The Passion of Successful Leadership, School Leadership and Management, 24(4), pp.425-437.
Figueiredo, P.N.(2002) Learning process features and technological capability accumulation: explaining inter-firm differences, Technovation, No.22, pp.685-698.
Goh, S. C. & Richards, G.(1997).Benchmarking the Learning Capacity of Organizations, European Management Journal, 15(5), pp.575-583.
Gomez, P.& Lorente, J. & Cabrera, R.(2005). Organizational Learning Capability: A Proposal of Measurement, Journal of Business Research 58, pp.715-725.
Huber, G.P.(1991). Organizational Learning: the Contributing Processes and the Literatures, Organizational Science, 2(1), pp.88-115.
Hsu, H. Y.(2009). Organizational learning culture's influence on job satisfaction, Organizational commitment and turnover intention among R&D professionals in Taiwan during an economic downturn, PhD dissertation inuniversity of Minnesota.
Jyothibabu, C. & Farooq, A. & Pradhan, B.(2010). An integrated scale for measuring an organizational learning system. The Learning Organization. 17(4), pp. 303-327.
Lahteenmaki, S. & Toivonen, J. & Mattila, M.(2001). Critical Aspects of Organizational Learning Research and Proposals for Its Measurement, British Journal of Management, 12, pp. 113-129.
Lieblein, G.C & J. King F(2000); Conceptual frame work for structuring future Agricultural
collages and universities in industrial countries, Agr Educe EXT.
Goh, S. C.(1998); Toward a Learning Organization: The Strategic Building Blocks; Advanced Management Journal, 63(2), pp.15-20.
Morales, V. J. G. & Montes, F.j. & Jover, A.J.(2007).Influence of personal mastery on organizational performance though organizational learning and innovation in large firms and SMEs, Technovation 27, pp.547-568.
Neefe, D. O.(2001).Comparing Levels of Organizational Learning Maturity of Colleges and University Participating in Traditional and Non-Traditional, University of Wisconsin-Stone Menomonie, WI 5475.
Rana, T. et al.,(2010). Role of jordanian schools' leadership in transforming schools int organizational learning culture, IJAES, 2(1), pp. 13-23.
Rejas, L. P. & Ponace, E.R. & Almonte, M.D. & Ponce, J.R.(2006). Transformational and Transactional Leadership: A Study of Their in Fluency in Small Companies, Ingeniare Revista Chilem De Ingenieria, 14(2), pp.159-166.
Senge, P.M.(1990). The fifth Discipline: Art and Practice of the Learning Organization, New York, Doubleday.
Senge, P.M.(1999). The dance of change: The challenges to momentum in learning organization, New York: Doubleday
Tobin, D. R.(1993).Re-educating the Corporation: Foundations for the Learning Organization, V. T.: Oliver Wight.
Watkins, K. E., & Marsick, V. J.(1996). In action: Creating the learning Organization. Alexandria, VA: American Society forTraining and Development.
Zagoršek, H.; Vlado D. & Miha Š.(2009). Transactional and transformational leadership impacts on organizational learning, JEEMS 2.