احدیان، محمد و محمدی، داوود(1377). مقدمات تکنولوژی آموزشی، تهران: ققنوس.
امام جمعه کاشان، طیبه و ملایی نژاد، اعظم (1385). بررسی تطبیقی تلفیق فاوا در برنامۀ درسی چند کشور جهان و ارائۀ الگویی برای ایران، چکیده مقالات و طرحهای نوآورانه در همایش ملی نوآوریهای آموزشی. تدوین هنگامه حامدی و شهلا صادق، تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
حمزه بیگی، طیبه (1383). نگرشی بر برنامۀ درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و نظام مدیریت یادگیری، تهران: آییژ.
حاجی قاسمی، قاسم (1385). معرفی الگوی برنامۀ درسی دوره متوسطه با رویکرد استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
جی. گالن سیلور،ویلیام.ام الکساندر،آرتور جی.لوئیس (1378). برنامهریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر، ترجمۀ غلامرضاخویی نژاد، مشهد: آستان قدس رضوی.
زارعی،بهادر(1383). جهانی شدن: فرصتها و چالشهای فراروی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
زمانی، آیت ا... ( 1385). امکان سنجی آموزش از راه دور از طریق اینترنت در هنرستانهای فنی شهر تهران از دیدگاه مدیران و دبیران،پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
ذوعلم،علی(1384). میزگرد نقد و ارزیابی نظام برنامهریزی درسی در آموزش و پرورش از منظر تمرکزو عدم تمرکز، کرمان: همایش انجمن مطالعات برنامۀ درسی ایران.
ذوفن، شهناز(1385). کاربرد فناوریهای جدید در آموزش، تهران: سمت.
سلسبیلی، نادر(1382). «دیدگاههای برنامۀ درسی، برداشتها، تلفیقها و الگوها»، تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت.
سیلور، جی گالن و دیگران(1378). برنامۀ درسی برای تدریس و یادگیری بهتر، ترجمۀ غلامرضا خوی نژاد، مشهد: به نشر.
شعبانی، حسن(1384). چالشها و رویکردهای عصر اطلاعات و ضرورت تحول در ساختار و فرایند اجرای برنامۀ درسی آموزش عالی، در همایش سالانۀ برنامۀ درسی در عصر فاوا، انجمن برنامهریزی درسی ایران، تهران: آییژ.
شهرکی پور، حسنو بنی سی، پری ناز(1383).« ظهور پداگوژی جدید در هزاره سوم» چاپ اول،تهران: فراشناختی اندیشه.
شورت، ادموند. (1387). روششناسی مطالعات برنامهدرسی. ترجمۀ محمود مهرمحمدی و همکاران، تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و سمت.
صالحی حسینی، مرتضی(1369). مجموعه مقالات کاربرد کامپیوتر در آموزش، تبریز: دانشگاه تبریز.
صرافی زاده، اصغر(1386). فناوری اطلاعات در سازمان، مفاهیم وکاربردها، تهران: میر.
طوسی، محمد علی (1379). آموزش و پرورش متمرکز و غیرمتمرکز. نشریه دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تهران، شماره2-3.
عطاران، محمد (1381). جهانی شدن، فاوا و تعلیم و تربیت. تهران: مدارس هوشمند.
غفاری، محمد (1379). تأثیر به کارگیری فناوری اطلاعات در بهبود روشها در مرکز آموزش مدیریت دولتی، پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد سیستمهای اطلاعات مدیریت: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
مولا، فرناز(1380). بررسی نظرات معلمان، مدیران و گروههای آموزشی درباره میزان تمایل آنها به برنامهریزی درسی غیرمتمرکز در مدارس متوشطه شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد.
مهرمحمدی، محمود (1381). برنامۀ درسی: نظرگاهها، رویکردها، چشم اندازها. مشهد: به نشر.
مهرمحمدی محمود(1381). « تأملی در ماهیت نظام متمرکز برنامهریزی درسی»، در برنامۀ درسی: نظرگاهها، رویکردهاو چشم اندازها. مشهد: به نشر.
مهرمحمدی، محمود (1383 ). بازاندیشی مفهوم و مدلول انقلاب آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات، سومین همایش انجمن مطالعات برنامۀ درسی ایران، برنامۀ درسی در عصر فاوا، تهران.
.
Beauchamp, G.A. (1981). Curriculum Theory. Fourth edition. Wilmette Illionois:The Kagg press.
Macdonald,J.B. & Wolfson. zaret. (1973).Reschooling society,A conceptual Model, ASCD.
Sabar,N (1984). School Based curriculum Development, International Encyclopedia of Education.
Sabar, N. (1989). school-based curriculum development.International Encyclopedia of Education. Supplementary Volume(1989), N. posthelwaite and. T. Husen (EDS).
UNESCO(2005). Decenteralization in Education: National policies and practices paris: UNESCO