اصغری، محمد(1389). پیام اخلاقی فلسفة ریچارد رورتی، غربشناسی بنیادی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،1(2):1-14.
امینی مشهدی، سمانه و آهنچیان محمد رضا(1393). تربیت اخلاقی و سعادت در نظام آموزشی ایران (مقابله دیدگاه فارابی، لاک و رورتی)، اسلام و پژوهشهای تربیتی، 6(1): 80-65
آذرنگ، عبدالحسین(1386). صلح و آرامش رورتی با پلی میان قلمرو خصوصی و عمومی، کتاب ماه فلسفه، شماره 1.
آهنچیان، محمدرضا (1381). مناسبات انسانی در سازمانهای مدرن و پست مدرن، پایاننامه دکترای فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه تربیت معلم تهران.
باقری، خسرو(1386). نو عملگرایی و فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: دانشگاه تهران.
باقری، خسرو و سجادیه، نرگس(1384). عاملیت آدمی از دیدگاه ریچارد رورتی و پیامدهای آن در تربیت اجتماعی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 4(13): 29-55.
باقری، خسرو(1384). مراحل و اصول تعلیم و تربیت در دیدگاه نو عملگرایی ریچارد رورتی، مجله روانشناسی و علوم تربیتی(دانشگاه تهران)،70: 1 - 28.
باقری خسرو(1375) تعلیم و تربیت در منظر پست مدرنیسم، مجله علوم تربیتی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی،2(1-4):63-83.
باقری،خسرو و خوشخویی، منصور(1381). انسان از دیدگاه پراگماتیسم جدید، مجلۀ علوم انسانی، 42:34-13.
باقری، خسرو.، سجادیه، نرگس و توسلی، طیبه (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفۀ تعلیم و تربیت، تهران: نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
تقوی، سید محمد علی(1387)، ریچارد رورتی و عقلانیت مبتنی بر همبستگی، پژوهشنامه علوم سیاسی، 13: 85-108
جلالوند، طاهره (1391). تربیت اخلاقی از منظر کانت و نسبت آن با ارتقاء مهارتهای اجتماعی و دلالتهای آن در دوره متوسطه. پایاننامۀکارشناسی ارشد. تهران: دانشکده علومتربیتی وروانشناسی دانشگاه تهران
حسنی،محمد(1382). بررسی دیدگاه ارزش شناسی علامه طباطبایی و دلالتهای آن در تربیت اخلاقی، رسالۀ دکتری دانشگاه تهران.
رورتی، ریچارد(1385). پیشامد، بازی و همبستگی، ترجمۀ پیام یزدانجو، تهران: مرکز.
رورتی،ریچارد(1386). فلسفه و امید اجتماعی، ترجمۀ عبدالحسین آزرنگ، تهران: نی
رورتی، ریچارد(1384). فلسفه و امید اجتماع، عبدالحسین آذرنگ، تهران: نی.
رهنما، اکبر (1391). تربیت اخلاقی از منظر پست مدرنیسم با تأکید بر اندیشههای اخلاقی ریچارد رورتی، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، 8(4):140-119
سجادی، سید مهدی(1379). تربیت اخلاقی از منظر پست مدرنیسم و اسلام ( بررسی و نقد تطبیقی مبانی و اصول)، مجله تربیت اسلامی، ج 2.
صادقزاده قمصری، علیرضا (1386). فلسفۀ تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، گزارش منتشر نشده.
صالحی اکبر، یاراحمدی مصطفی(1387). تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدفها و روشهای تربیتی، مجله تربیت اسلامی، 3(7): 50-23.
صلواتی، عبدالله (1395). نقد و بررسی نسبیگرایی اخلاقی از منظر علامه طباطبایی، مجله تأملات فلسفی، 6: 16.
طباطبایی، محمد حسین (1374). تفسیر المیزان، ترجمۀ سید محمد باقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
طباطبایی، محمد حسین (1376). تفسیر المیزان، قم: دفتر انتشارات اسلامی وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم.
طباطبایی، محمد حسین(1363). تفسیر المیزان، ترجمۀ سید محمد باقر موسوی همدانی، تهران: مرکز نشر فرهنگی رجاء.
طباطبایی، محمد حسین (1369). المیزان فی تفسیر القرآن. ج ۴. قم: انتشارات اسلامی.
طباطبایی، محمدحسین(1371). انسان از آغاز تا انجام، ترجمۀ صادق لاریجانی، تهران: دانشگاه الزهراء.
طباطبایی، محمد حسین (1387). اصول فلسفه و روش رئالیسم، قم: بوستان کتاب.
کومبز، جرالد آر و دنیلز، لو روی بی (1388). پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی، ترجمۀ خسرو باقری، در ادموند سی شورت،روششناسی مطالعات برنامۀ درسی، ترجمۀ مهرمحمدی و همکاران، تهران: سمت.
گریپ،ادوارد(1392). کتاب ماه فلسفه، ترجمۀ مصطفی امیری، 67: 90-83.
مسعود، امید(1380). اخلاقشناسی علامه طباطبایی، نشریۀ دانشکده ادبیات و علوم انسانی، 44، (179-178):70-45.
مطهری، مرتضی (1363). نقدی بر مارکسیسم، تهران: صدرا.
معنویپور، داود (1389) فلسفه تعلیم و تربیت(رسالت مدرسه: رویکردهای فلسفی، عرفانی، روان شناختی و جامعه شناختی)، تهران: دوران.
مولایی، برزو.، سرمدی، محمد رضا و هاشمی، سید جلال (1395). آموزههای تربیتی نوعملگرایی در دیدگاه ریچارد رورتی و امکان بهرهگیری از آن در نظام آموزشی ایران، تحقیقات جدید در علوم انسانی، 2(6): 163-155.
نصر اصفهانی، محمد (1387). مبانی اخلاقی علامه طباطبایی، مجله اخلاق، ش 11.
نوروزی، رضا علی.، موسوی، ستاره.، موسویزاده، میر محمد و نصرتی هشی، کمال(1393). درآمدی بر اخلاق و تربیت اخلاقی در اندیشه علامه طباطبایی، فصلنامه اخلاق، 4(13): 65-39.
نوروزی، رضاعلی و نیک نشان، شقایق (1389) تحلیلی بر اندیشههای تربیتی فارابی و رورتی، مجله علوم انسانی،(80):90-55.
وجدانی، فاطمه.، ایمانی نایینی ، محسن.، اکبریان، رضا و صادقزاده قمصری علیرضا( 1392). ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی، مجله پژوهش در مسائل تعلیم وتربیت اسلامی، 21(18):11-24.
وجدانی، فاطمه.، ایمانی نایینی، محسن و صادقزاده قمصری، علیرضا (1393). بررسی سه دیدگاه رایج تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبایی (ره)، دو فصلنامه علوم تربیتی از دیدگاه اسلام، 2(2):65-43.
Beck ,c (1995). Educational Theory. London, Macmillan press.
Beck ,c (1995). postmodernism, ethics and moral education. Newyork.
Gadamer, H.G (1989). Truth and method. London: sheed and ward.
Haggerson, Nelsonl. (1991). Philosophical inquiry:ImplicativeCriticism. In: Forms of Curriculum Inquiry SUNY Series in Curriculum Issues and Inquiries. By Short, Edmund C. State University of New York. Press.
Johnson, Peter (2004). Moral Philosophers and the Novel: a Study of Winch, ussbaum and Rorty, Palgrave Macmillan.
Kohly .Windly (1995). critical conversation in philosophy of education. routledge. New York.
Rorty, R.(1979). Philosophy and the mirror of nature. Princeton: n j: Princeton university press.
Rorty, R.(1985). Habermas and Lytard on postmodernity in Richard Bernstein (ed) habermas and modernity. Cambridge: mitpress. 176-161
Rorty, R. (1992). Contingency, Irony, and Solidarity. Cambridge: Cambridge University Press
Rorty, R. (1998). Objectivity, Relativism and Truth: Philosophical Papers I. Cambridge: Cambrige: Cambridge University Press.
Rorty, R. (1999).Education as Socialization and as Individuation, in: Philosophy and Social Hope, New York: Penguin Books, 114–126.
Rorty, R.(2002). Universality and Truth, in Robert B.Brandom(ed), Rorty and His Critics. Oxford: Blackwell Publishing.